המגה מקלארן החדשה תציע800 כ"ס ורק 20.0 שניות 0-320 קמ"ש, מהירה יותר מה-ויירון.

מקלארן M4-12C

מקלארן נחה על זרי הדפנה של ה-F1 כבר 13 שנים. המקלארן MP4-12C החדשה, היא אמנם נחשבת למכונית ספורט/על מצוינת, אך זו אינה מכונית ספורט קיצונית אלא שפויה לחלוטין, עד כמה שניתן לקרוא לרכב שכזה שפוי, אך מול המקלארן F1 היא כמו ההפרש בין ב.מ.וו סדרה 3 בדגם הבסיס ל-M3.

 

כעת תכניות המגרה למחליפה ל-F1, כבר עברו משלב הרעיון לשלב הביצוע. זה אמנם יקרה רק ב- 2014 ורק כ-500 יחידות, אך המגזין הבריטי Autocar, מפרסם פרטים ראשונים אודות "המגה מק", כך היא נקראת כיום בקרב עובדי מקלארן.

 

כמו ה-F1 המקורית, גם המגה מק תהיה עירומה מפינוקים בתא הנוסעים, כמובן בכדי לשמור על המקל נמוך ככל שאפשר. בליבה של המגה מק ישכון מנוע 5.0 ליטר V8 בהספק של 800 כ"ס שמפותח במשותף עם חברת ההנדסה הבריטית הוותיקה ריקארדו (Ricardo ). ההספק המרבי יגיע בסל"ד של 7,500 והמומנט המרבי שיעמוד על 81.6 קג"מ יהיה זמין בטווח של 3,500 סל"ד -6,800 סל"ד. הכוח יועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים של גרצינו (Graziano).

 

בתחום הביצועים, המגה מק תציע כ-2.9 שניות 0-100 קמ"ש, 5.5 שניות 0-160 קמ"ש ו-20.0 שניות 0-320 קמ"ש. אמנם נתון התאוצה של בוגאטי ויירון עד ל-100 קמ"ש טוב יותר (2.6 שניות), אך עד ל-320 קמ"ש המגה מק תעקוף אותה. אם נשווה למקלארן F1 שיוצרה בין השנים 1992-1998 המספרים הם 0-100 קמ"ש ב-3.3 שניות, 0-320 קמ"ש ב-28 שניות.

 

המגה מק תתבסס על שלדתה של המקלארן MP4-12C, עם התאמות כנדרש, בולמים אופקיים, מוטות מייצבים הידראולים, בולמים אדפטיביים ומערכת בקרת יציבות עם 5 מצבים לבחירת הנהג.

תגיות: מקלארן
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.