קורוס חושפת: משפחתית, סטיישן וקרוסאובר היברידי

קורוס תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את הקורוס 3 סדאן המשפחתית בגרסת ייצור ושני דגמי קונספט מוכנים לייצור: קורוס 3 סטיישן וקרוסאובר היברידי.

קורוס 3 סדאן - משפחתית סינית עם הנדסה אירופאית

חברת קורוס, מיזם המכוניות של החברה לישראל וצ'רי הסינית שהוקם לפני כשש שנים, תציג בתערוכת ז'נבה הקרובה את נבחרת הדגמים האירופאית הכל חדשה שלה הכוללת: משפחתית סדאן, משפחתית סטיישן וקרוסאובר היברידי.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

עם הקמתו של המיזם, הוצבה למותג מטרה - להיות מכונית אירופאית תחרותית. לשם כך, היא גייסה לשורותיה את מיטב ראשי מחלקות ההנדסה של המותגים המובילים באירופה, רובם מתעשיית הרכב של גרמניה. בנוסף, החברה עושה שימוש במיטב יצרניות המשנה המובילות באירופה כולל מגנה שטייר ובוש. הסיבה העיקרית לכל המהלך הזה, הוא דווקא הרצון של החברה להצליח בשוק הסיני, שוק שבו לרכב בעל תדמית אירופאית יש סיכויי הצלחה גדולים יותר לעומת מותג סיני מקומי.

 

המכונית הראשונה שתשווק באירופה ומוכנה לייצור, זו המשפחתית סדאן של החברה, הקורוס 3 שהכרנו עד היום כקורוס GQ3. עוד לפני שנצלול אל המפרט הטכני של הדגם, אי אפשר להתעלם מהעבודה ששלושת הדגמים של החברה מציגים עיצוב אירופאי-גרמני למהדרין, עם זהות מותגית ברורה (גם אם לא מאוד מקורית) המשדרתתחושה מוצקה של איכות, איכות גבוהה ממה שהכרנו עד היום ממותג שמוצאו בסין.

 

קורוס 3 סדאן רושמת מידות של משפחתית מרווחת עם אורך של 4,615 מ"מ, רוחב של 1,839 מ"מ, גובה של 1,445 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,690 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 450 ליטר עם אפשרות לקיפול המושבים.

 

 

עם תיחלת שיווקו של הדגם בסין, הוא יוצע עם שתי יחידות הנעה: 1.6 ליטר אטמוספרי בהספק של 126 כ"ס ומומנט מרבי של 15.8 קג"מ ב-3,900 סל"ד. עם מנוע זה הקורוס צפויה לספק ביצועים של 11.0 שניות 0-100 קמ"ש (לא סופי). המנוע השני הוא מנוע 1.6 ליטר טורבו המייצר הספק של 156 כ"ס ו-21.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד. עם מנוע זה הקורוס צפויה לספק ביצועים של 9.0 שניות 0-100 קמ"ש (לא סופי).

 

שני המנועים ישודכו כסטנדרט למערכת עצור/סע ולתיבת שישה הילוכים ידנית. כאופציה, תוצע תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים הזהה לתיבה המשמשת את פורד (אותו היצרן-getrag ). עבור השוק האירופאי החברה מפתחת שני מנועים נוספים בפיתוח עצמאי (ובאמצעות יצרן משנה): 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק של 130 כ"ס ומנוע 1.6 טורבו בהספק של 160 כ"ס. שני המנועים עם הזרקת דלק ישירה, תזמון שסתומים משתנה ויעמדו בתקן אירו-6 שיכנס לתוקף רק ב-2014.

 

על התחום הדינמי של הדגם, היה אחראי לא אחר משאר קלאוס שמידט, שבתפקידו הקודם היה ראש מחלקת טכנולוגיה ודינמיקה של רכבים בחיטבת M של ב.מ.וו. למרות זאת, קלאוס עצמו מודה שבפיתוח הדגם הדש ניתן על נוחות ונינוחות יותר מאשר על התנהגות. לדגם מערך תלים סטנדרטי של מקפרסון מלפנים וקורת פיתול מאחור.

 

בכל הקשור לתא הנוסעים, אם הסמל שעל ההגה היה מוסתר, בקלות היה ניתן לחשוב שמדובר במוצר גרמני (לפחות מבחינת העיצוב) מבית פולקסווגן. כמו מכונית גרמנית עדכנית, בחברה יוצרו תא נוסעים מנימליסטי תא נוסעים נעדר עומס כפתורים ורוב הפעולות נעשות דרך גלגל ההגה או דרך מסך מגע קפסטיבי בגודל "8 עם מערכת הפעלה שפתוחה ע"י מייקרוסופט. המערכת מתממשקת באופן מלא לכל סלולרי חכם וכוללת כניסת USB+AUX ודיבורית BT.

 

 

יחד הקורוס 3, על אותה במה בז'נבה החברה תציג שני דגמי קונספט: קורוס 3 סטיישן וקורוס 3 קרוס היברידי. לדגם הקרוסאובר ההיברידי, מערכת הנעה המבוססת על מנוע ה-1.2 ליטר טורבו 130 כ"ס האחראי על הנעת הגלגלים מלפנים ומנוע חשמלי אחורי בהספק של 67 כ"ס המקבל מתח מסוללת LG ליתיום-יון בקיבולת של 1.9kWh. לפי החברה, המערכת תספיק להאיץ את הרכב ב-7.0 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, תאפשר נסיעה של עד 120 קמ"ש על בסיס המנוע חשמלי והטווח החשמלי יעמוד על כ-4 ק"מ.

 

על דגם הסטיישן, למעט מילים יפות על העיצוב, החברה לא מספקת נתונים טכניים.

 

קורוס 3 סדאן:

 

קורוס 3 סטיישן:


קרוס 3 קרוס היברידי:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (2)

  • שי

    עם מנוע זעיר של 400 סמ"ק + טורבו, עם מנוע חשמלי של 30-40 כ"ס בעל טווח של 15 ק"מ לפחות ומסוגל להניע לבדו עד 70 קמ"ש, מומנט משולב של 14 קג"מ והספק משולב של 80 כ"ס..

    כתובת URL מקוצרת:
  • hubh

    לא אהבתי את הפרונט, אך שאר העיצוב מזכיר ב.מ.וו (לא פלא עם מעצב שעבר ב-ב.מ.וו|). לפחות לפי התמונות, המכונית הסינית הראשונה שהייתי מוכן לרכוש.

    כתובת URL מקוצרת: