2018 קיה פורטה החדשה
קיה פורטה החדשה.
2018 קיה פורטה החדשה
קיה פורטה החדשה.

הפורטה החדשה גדולה ומרווחת מהדגם היוצא, מצויד במנוע 2.0 ליטר ותיבת CVT ומצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות.

 

קיה חושפת בתערוכת דטרויט את הפורטה 2018 החדשה, דור שלישי למשפחתית סדאן של קיה והמתחרה בדגמים כגון הונדה סיוויק, יונדאי אלנטה ופולקסווגן ג'טה, אשר הוצגה גם היא בדגם חדש בתערוכה.

 

החידוש המעניין ביותר בפורטה החדשה, לפחות עבור השוק האמריקאי, נמצא ביחידת ההנעה. קיה ציידה את הדגם לא במנוע טורבו אלא במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי (דור שני למנוע ה-Nu שלה) הפועל במחזור אטקינסון ומצויד במערכת מחזור גזי פליטה EGR - מנוע שהיינו מצפים לפגוש ברכב היברידי. למנוע הספק מרבי של 147 כ"ס ומומנט מרבי של 18.2 קג"מ.

אל המנוע הזה קיה שדכה תיבת הילוכים CVT רציפה והשילוב הזה אמור לאפשר לדגם להיות חסכוני באופן משמעותי מהדגם היוצא. תיבת ה- CVT פותחה ע"י קיה, לראשונה במותג, ולפי החברה היא תציע אופי פעולה המדמה תיבת הילוכים אוטו' רגילה ובזכות עטיפת התיבה בחומרי בידוד, בחברה טוענים להפחתה של 5 דציבלים ברעש המאפיין תיבות רציפות. אנחנו לא יודעים לומר האם זו יחידת ההנעה אשר תשרת את הפורטה החדשה גם בישראל, אך סיכוי טוב שזו אכן תהיה יחידת ההנעה של הדגם גם אצלנו.

 

2018 קיה פורטה החדשה תא הנוסעים
תא הנוסעים איכותי, מרווח ומאובזר מזה של הדגם היוצא.

הפורטה החדשה מציגה עיצוב דינאמי ומתוחכם יותר מזה של הדגם היוצא והיא נושאת אלמנטים עיצוביים בהשראת הסטינגר של קיה המעניקים לדגם מראה קצת ספורטיבי יותר - כך לפי קיה לפחות. עם אורך של 4,640 מ"מ, רוחב של 1,798 מ"מ וגובה של 1,440 מ"מ, היא ארוכה בכ-80 מ"מ מהדגם היוצא, רחבה ממנו ב-20 מ"מ ונמוכה ב-13 מ"מ. בקיה מציינים שיפור במרווח לנוסעים ולמטען, בבידוד הרעשים, בנוחות הנסיעה וביכולות הדינאמיות של הדגם - בזכות הקשחת השלדה ב-16% ותכנון מחדש של מערכת המתלים וההיגוי.

בתא הנוסעים אנחנו פוגשים עיצוב השונה לחלוטין מזה של הדגם היוצא והנאמן לצו האפנה הנוכחי של מינימליזם ומסך צף במרכז הדשבורד. מערכת המולטימדיה בדגם, עם מסך מגע "8 וכפתורים פיזיים, כוללת אנדוריאד אוטו ואפל קאר-פליי ומסוגלת לקרוא עבורכם את הודעות הטקסט SMS שקבלתם. בנוסף נמצא משטח טעינה אלחוטי למכשירים סלוללריים וכאופציה ניתן לשדרג את מערכת שמע בדגם למערכת של Harman Kardon בהספק של 320W.

 

קיה ציידה את הפורטה החדשה במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת ועוד. בנוסף, רוכשי הדגם יכולים לבחור כאופציה בתאורת LED מלאה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.