קיה נירו – הגרסה האירופאית

קיה חושפת את הקרוסאובר ההיברידי קיה נירו בגרסתו לשוק האירופאי. הדגם ישווק בישראל לקראת סוף 2016.

2016 קיה נירו קרוסאובר היברידי
קיה נירו ההיברידי נחשף בגרסתו לשוק האירופאי.

שבוע לאחר שהציגה את הגרסה האמריקאית לקיה נירו (Niro) ההיברידי, קיה חושפת את הגרסה האירופאית של הדגם אשר תוצג בתחילת החודש הבא בתערוכת ז'נבה. כצפוי, למעט פנסים בתקינה שונה, שני הדגמים זהים לחלוטין למעט אולי כיול שונה למתלים בהתאם לטעם האירופאי.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

קיה נירו הוא קרוסאובר היברידי שנועד להתחרות בפריוס של טויוטה והוא מבוסס על הפלטפורמה הייעודית של יונדאי-קיה עבור רכבים היברידיים/חשמליים, פלטפורמה המשרתת גם את יונדאי איוניק ההיברידית שהיא מצידה המתחרה של יונדאי לפריוס. קיה נירו הוא דגם היברידי נוסף של קיה מתוך צי של 11 דגמים "ירוקים" שהחברה תשווק עד סוף העשור.

 

קיה נירו חולק עם יונדאי איוניק גם את אותה יחידת הנעה היברידית, זו משלבת בין מנוע 1.6 ליטר GDI (ייעודי להנעה היברידית) בהספק מרבי של 105 כ"ס ומומנט מרבי של 15.0 קג"מ לבין מנוע חשמלי בהספק מרבי של 43.5 כ"ס ומומנט מרבי של 17.3 קג"מ. ההספק הכולל של המערכת עומד על 146 כ"ס והמומנט המרבי על 27.0 קג"מ. את המנוע החשמלי מזינה סוללות ליתיום-יון פולימר מתקדמת בקיבולת של 1.56kWh המותקנת מתחת למושב האחורי ובכדי לחסוך במשקל, היא גם מחליפה בדגם את מצבר ה-12V.

 

המנוע החשמלי משולב ביחידה אחת יחד עם תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים (DCT) המניעה את הגלגלים הקדמיים בלבד. קיה עדיין לא חושפת את צריכת הדלק של הדגם לפי התקן האירופאי (עדכון: בין 22.7 ל-26.3 ק"מ לליטר - בהתאם לרמת הגימור וחישוקי הגלגלים), לפי התקן האמריקאי המחמיר יותר הצפי הוא לצריכת דלק משולבת של 21.2 ק"מ לליטר שהם קצת פחות מה-22.1 ק"מ לליטר של הפריוס החדשה – לפי אותו תקן EPA האמריקאי. בכדי להשיג צריכת דלק חסכונית, הנירו מצויד במערכת המדריכה את הנהג לנהיגה חסכונית ומערכת הטענת הסוללה בדגם עושה שימוש בנתונים של מערכת הניווט ובקרת השיוט האדפטיבית בכדי לקבוע מתי עדיף להשתמש בסוללה ומתי לטעון אותה. 

 

2016 קיה נירו תא הנוסעים
הנירו מאובזר בשלל מערכות בטיחות מתקדמות ובמשטח טעינה אלחוטי למכשירים סלולריים.

עם אורך של 4,335 מ"מ, רוחב של 1,800 מ"מ, גובה של 1,535 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,700 מ"מ, קיה נירו אמנם בעל בסיס גלגלים ארוך ב-30 מ"מ מזה של הספורטאז', אך הוא צר ממנו ב-55 מ"מ, נמוך יותר ב-110 מ"מ וקצר ממנו ב- 145 מ"מ. נפח תא המטען בדגם עומד על 421 ליטר.

 

הנירו מצויד בשלל מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה כולל תיקון היגוי אקטיבי, התראה על תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית והתראה על עצמים באזורים מתים. תא הנוסעים מצויד במולטימדיה עם מסך "7 או "8 וכן במשטח הטענה אלחוטי למכשירים סלולריים. 

 

בקיה לא מציינים זאת אמנם, אך הנירו צפוי בעתיד להיות מצוידת גם במערכת הנעה היברידית פלאג-אין ואולי אף חשמלית מלאה – כמו האיוניק של יונדאי. קיה תחל לשווק את הנירו באירופה לקראת סוף הקיץ, אז הוא גם צפוי לנחות כאן אצלנו ברבעון הרביעי של 2016. הנירו לא יהיה הרכב ההיברידי הראשון של קיה בישראל, לפניו, קצת לאחר תחילת המחצית השנייה של 2016, תשווק כאן קיה אופטימה ההיברידית החדשה - זה לפחות הצפי. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות