רעידת האדמה נמשכת – טויוטה ירדה 33% במכירות

בישראל עדיין לא מורגש המחסור ברכבים מתוצרת יפן, אך בארה"ב כל יצרניות הרכב מיפן ספגו ירידה חזקה במכירות.

כל יצרניות הרכב מיפן ספגו החודש ירידה חדה במכירות

בשוק הרכב המקומי שלנו, לא מורגשת ירידה במכירות של רכבים מתוצרת יפן, אולי למעט זמני אספקה שהתארכו. בארה"ב לעומת זאת, שם רוב הרכבים היפניים הנמכרים מיוצרים בצפון אמריקה, ישנו מחסור עצום בחלקים שונים לפסי הייצור וההרכבה והחודש זה הורגש היטב במכירות.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

טויוטה סבלה מהירידה הגדולה ביותר, סך של 33.4% (טויוטה+לקסוס) מספר של כ-54,000 רכבים פחות. הונדה ספגה צניחה במכירות של 22.5% (הונדה+אקורה), מספר של כ-27,000 רכבים פחות. מאזדה רשמה ירידה של כ-20%, סובארו כ-15% וניסאן+אינפיניטי כ-9%.

 

מי שבעיקר נהנה מחוסר היכולות של החברות היפניות לייצר מספיק רכבים אלו בעיקר הקוראניות, יונדאי וקיה שעלו כל אחת 20.7% ו-53.4% בהתאמה וכן פורד עם הפוקוס החדשה ושברולט עם הקרוז.

 

מנתוני המכירות, ניכר שבאמריקה נושא צריכת הדלק תופס תאוצה ומה שבעבר הייתה משפחתית ממוצעת כמו טויוטה קאמרי או הונדה אקורד עם מנועים גדולי נפח, כיום תופסות את מקומן רכבים כמו פורד פוקוס החדשה (22,203 רכבים) שברולט קרוז (22,711 רכבים) ויונדאי i35/אלנטרה (20,006 רכבים). גם פולקסווגן בזכות מנועי הדיזל זוכה למכירות נאות (יחסית למכירות של עצמה בעבר ולא הכלליות) ודגמי ה-TDI תופסים נתח של 22.5% מסך המכירות של המותג.

 

השנה טויוטה כבר לא תהיה היצרנית הגדולה בעולם וג'נרל מוטורס תתפוס את מקומה. חלק מכך בשל אסון רעידת האדמה ביפן, אך בעיקר כי ג'נרל מוטורס עושה חייל בסין, שוק בו היא היצרנית הגדולה ביותר כיום וזהו גם השוק הגדול ביותר עבורה, כאשר שבשנה שעברה, מכרה ג'נרל מוטורס לראשונה יותר רכבים בסין מאשר בארה"ב.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות