2017 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
מנפצת שיאים - סיוויק טיי R החדשה
2017 הונדה סיוויק טייפ R החדשה
מנפצת שיאים - סיוויק טיי R החדשה

הונדה סיוויק טייפ R החדשה קובעת זמן הקפה מרשים של 7 דקות ו-43.8 שניות על מסלול הנורבורגרינג, זמן שיא לרכב הנעה קדמית סדרתי.

 

בשנה שעברה, פולקסווגן שברה את שיא הקפת מסלול הנורבורגרינג לרכבי הנעה קדמית עם זמן הקפה של 7 דקות ו-49.21 שניות אותו קבעה עם הגולף GTI קלאבספורט S עם 310 כ"ס. בכך, פולקסווגן עקפה ב-1.4 שניות את הדור היוצא של הסיוויק טייפ R.

 

כעת, הונדה מצהירה כי הסיוויק טייפ R החדשה לשנת 2017, אשר נחשפה בחודש שעבר בגרסת ייצור, ניפצה לחלוטין את השיא אותו קבעה הגולף בשנה שעברה וקבעה שיא הקפה חדש של 7 דקות ו-43.8 שניות – נתון לא פחות ממדהים שעד לפני שנים לא רבות, נחשב לדמיוני עבור הוט האצ' סדרתית.

 

הסיוויק טייפ R החדשה מצוידת בגרסה משופרת של מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של הדגם היוצא, עם הספק מרבי של 320 כ"ס ב-6,500 סל"ד, תוספת של 10 כ"ס לעומת הדגם היוצא, ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ בין 2,500-4,500 סל"ד, זהה לדגם היוצא. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד.

 

הסיוויק טייפ R החדשה קלה ב-16 ק"ג בלבד מהדגם היוצא, אך היא מבוססת על הפלטפורמה של הסיוויק האצ'בק 2017 החדשה שהיא קשיחה משמעותית מזו היוצא (בכ-38%) ובמקום מתלה אחורי פשוט מסוג קורת פיתול, היא עושה שימוש מתלה מתקדם יותר מסוג רב חיבורי. לפי הונדה, הפלטפורמה החדשה והמתלה האחורי המתקדם הם אלו שאפשרו לדגם להשיג מהירות גבוהה יותר בסיבובים ובכך לשפר משמעותית את הזמן שהדגם היוצא השיג.

 

הדגם שקבע את השיא קצת שונה מהדגם אותו תוכלו לרכוש בסוכנות שכן בדגם הותקן כלוב התהפכות (לפי הונדה מטעמי בטיחות כאשר הכלוב לא שינה דבר בכל הקשור לקשיחות השלדה) ובכדי לפצות על תוספת המשקל של הכלוב, הונדה הסירה את מערכת המולטימדיה וכן את המושב האחורי. הונדה לא מספרת לנו אילו צמיגים הותקנו בדגם שקבע את השיא, אך היא מציינת כי אלו צמיגים חוקיים לכביש מכווני מסלול.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.