גרסת הסטיישן SW של פיג'ו 308 החדשה נחשפת לראשונה בתמונות רשמיות.

פיג'ו 308 SW החדשה 2014

אלו הן התמונות הרשמיות הראשונות של פיג'ו 308 SW החדשה 2014, גרסת הסטיישן לפיג'ו 308 האצ'בק החדשה שהוצגה לפני כחצי שנה. זו האחרונה, משווקת כבר באירופה וצפויה להגיע לישראל רק לקראת סוף המחצית הראשונה של 2014.

 

כמו ה-308 האצ'בק החדשה, גם ה-308 SW החדשה יושבת על פלטפורמת EMP2 המודולרית החדשה של פיג'ו אשר מסייעת להפחית ממשקל הדגם כ-150 ק"ג לעומת הדגם היוצא. הדור הקודם של הדגם וגם זה שלפניו (307 SW) צוידו כאופציה בשני מושבים נוספים מאחור מה שהפך את הדגם למיניוואן 7 מושבים זול יחסית, נכון לעכשיו אנחנו עדיין לא יודעים לומר האם גם הדגם החדש יוצע עם אופציה כזו.

 

עם אורך של 4.58 מטר, ה-SW ארוכה מגרסת ההאצ'בק ב-27 ס"מ ונפח תא המטען עומד על 610 ליטר, נפח שהוא מהגדולים בסגמנט - זהה לאוקטביה קומבי/סטיישן החדשה ושני רק להונדה סיוויק טורר/סטיישן החדשה. פיג'ו האריכה בנוסף את בסיס הגלגלים בכ-10 ס"מ והוא עומד בגרסת הסטיישן על 2,730 מ"מ - הארוך ביותר בסגמנט ומה שאמור להבטיח מרווח רגליים משופר משמעותית לנוסעים מאחור.

 

את ה-308 SW החדשה ישרתו אותם מנועים של דגם ההאצ'בק: 1.2VTi שלושה צילינדרים עם 82 כ"ס, 1.6THP עם 125 כ"ס ו-20.4 קג"מ, 1.6THP עם 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ וכמובן מגוון מנועי דיזל - 1.6HDI ו-2.0HDI בהספקים של 92-150 כ"ס. מנועי הדיזל כוללים את סדרת מנועי הדיזל החדשה והחסכונית BlueHDI של פיג'ו-סיטרואן (32.2 ק"מ ללטר בדגם 1.6 BlueHDI ידני).

 

המנוע החשוב ביותר לשוק המקומי שלנו, הוא מנוע 1.2 e-THP החדש, מנוע שלושה צילינדרים טורבו בנפח של 1.2 ליטר מסדרת מנועי PureTech החדשה של פיג'ו. ההמתנה למנוע זה, שירד מפס הייצור של מפעל המנועים החדש של קבוצת PSA רק לקראת מרץ 2014, זו הסיבה שהדגם עדיין לא משווק בישראל שכן רק מנוע זה יוצע עם תיבת הילוכים אוטו' (מבין מנועי הבנזין).

 

פיג'ו מציעה את המנוע החדש בשתי גרסאות הספק:110 כ"ס או 130 כ"ס והמומנט המרבי עומד על 20.9 קג"מ ו-23.4 קג"מ בהתאמה. הגרסה החזקה יותר מוצעת עם תיבת 6 הילוכים אוטו' רגילה לחלוטין, לא רובוטית וסוף לעידן תיבת ה-AL4. מנוע זה עם תיבה אוטו' מספק בגרסת ההאצ'בק של ה-308 ביצועים של 10.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 198 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 19.6 ק"מ לליטר (נתוני הביצועים וצריכת הדלק לא סופיים). המנוע החדש מותאם כבר לתקן הזיהום אירו 6 שיכנס לתוקפו במהלך 2014. מנוע זה יוצע בשנה הבאה ובמקביל ל-308 גם ב-C4 ובהמשך גם ב-C3 ו-DS3 ובדגמים נוספים.

 

תא הנוסעים זהה בעיצובו לדגם ההאצ'בק וכמוהו מתאפיין בדשבורד נקי מכפתורים "i-Cockpit" והשליטה על מערכות הרכב השונות, כולל בקרת האקלים, נעשית בעיקרה דרך מסך המגע המרכזי בגודל של "9.7. גם כאן נמצא את גלגל ההגה קטן הקוטר שהוצג לראשונה ב-208 והממוקם נמוך כך שקו הראייה אל לוח המחוונים עובר מעל ההגה ולא דרכו כמקובל.

 

peugeot_308_sw_1
peugeot_308_sw_1
peugeot_308_sw_2
peugeot_308_sw_2
peugeot_308_sw_3
peugeot_308_sw_3
peugeot_308_sw_4
peugeot_308_sw_4
peugeot_308_sw_5
peugeot_308_sw_5
peugeot_308_sw_6
peugeot_308_sw_6
peugeot_308_sw_7
peugeot_308_sw_7
peugeot_308_sw_12
peugeot_308_sw_12
peugeot_308_sw_15
peugeot_308_sw_15
peugeot_308_sw_16
peugeot_308_sw_16
peugeot_308_sw_17
peugeot_308_sw_17
peugeot_308_sw_18
peugeot_308_sw_18
peugeot_308_sw_19
peugeot_308_sw_19
peugeot_308_sw_20
peugeot_308_sw_20
peugeot_308_sw_22
peugeot_308_sw_22
peugeot_308_sw_24
peugeot_308_sw_24
peugeot_308_sw_25
peugeot_308_sw_25
peugeot_308_sw_26
peugeot_308_sw_26
peugeot_308_sw_27
peugeot_308_sw_27
peugeot_308_sw_29
peugeot_308_sw_29
peugeot_308_sw_30
peugeot_308_sw_30

תגיות: פיג'ו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.