11 מכוניות חשמליות והיברידיות: העתיד של פיג'ו וסיטרואן

קבוצת PSA חושפת את התכניות שלה לשבעה דגמים היברידיים פלאג-אין וארבעה דגמים חשמליים, כולל פלטפורמה מודולרית חדשה (CMP).

מכונית חשמלית עתידית לפיג'ו וסיטרואן
PSA תציג אחד עשר דגמים חשמליים והיברידיים פלאג-אין החל מ-2019 ועד שנת 2021.

קבוצת PSA (פיג'ו וסיטרואן) חשפה בסוף השבוע האחרון את התכניות שלה לפיתוח נרחב של לא פחות מאחד עשר דגמים חשמליים והיברידיים מסוג פלאג-אין (PHEV) אותם היא תציג החל משנת 2019 ועד לשנת 2021.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

הדגמים יתבססו על שתי פלטפורמות הראשונה שבהן היא פלטפורמת EMP2 המודולרית שהוצגה בשנת 2013 עבור דגמים קומפקטיים, כגון פיג'ו 308, ועד למיניוואנים ומכוניות סאלון. הפלטפורמה השנייה היא פלטפורמה מודולרית חדשה בשם CMP שפותחה במשותף עם דונגפאנג, השותפה הסינית של PSA לה גם מניות בחברה, שתשמש עבור מכוניות עירוניות ודגמים קטנים כגון ה-208 הבאה.

 

פלטפורמת CMP תשמש את הבסיס לארבעה דגמים חשמליים (e-CMP) כאשר הדגם הראשון יוצג בשנת 2019. הדגמים החשמליים יהיו בעלי טווח נסיעה חשמלי של כ-450 ק"מ והם יוכלו לעשות שימוש בעמדות טעינה מהירות המספקות טווח נסיעה של כ-12 ק"מ לכל דקת טעינה או טעינה של עד 80% מקיבולת הסוללה בחצי שעה. מטען ביתי מהיר בהספק של 7kW יוכל לספק טווח נסיעה של כ-100 ק"מ בזמן טעינה של 90 דקות או טעינה מלאה בשמונה שעות.

 

המכונית החשמלית הראשונה אותה תציג PSA תכלול סוללות ליתיום-יון, במשקל של 300 ק"ג, בנפח של 200 ליטר ובקיבולת של 50kWh, אשר תספק אלקטרונים למנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס.

 

פיג'ו סיטרואן מכונית היברידית פלאג-אין עתידית
פלטפורמת EMP2 תשמש דגמים מסוג היברידי פלג-אין.

פלטפורמה EMP2 תשמש עבור דגמים עם מערכת היברידית נטענת, כולל רכבי פנאי עם הנעה כפולה. האפיון של אותם דגמים יכלול הספקי מנוע גבוהים, טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ וצריכת דלק נמוכה במיוחד בנסיעה עירונית. דגמים אלו יוצעו עם שתי מערכות טעינה, רגילה המטעינה את הסוללה בכ-4 שעות ומהירה המפחיתה את זמן ההמתנה לשעתיים בלבד.

 

PSA תציע שתי קונפיגורציות עבור מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין, אחת עבור מכוניות סדאן עם הנעה קדמית ושנייה עבור רכבי פנאי עם הנעה כפולה. המערכת עבור הנעה קדמית תייצר הספק כולל של 250 כ"ס, מומנט של 36.7 קג"מ והיא מסוגלת לייצר תאוצת ביניים 80-120 קמ"ש של 4.5 שניות, נתון מרשים. המערכת ההיברידית עבור דגמי הפנאי תייצר הספק כולל של 300 כ"ס, מומנט של למעלה מ-45.9 קג"מ ונתון תאוצת ביניים של 4.0 שניות, מרשים עוד יותר. 

 

המערכת החשמלית בדגמים אלו תכלול סוללה בקיבולת של 12kWh בדגמי ההנעה הקדמית או 13kWh בדגמי ההנעה הכפולה ומנוע חשמלי בהספקים של 107 כ"ס או 120 כ"ס בהתאמה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות