לאימפרזה ההיברידית כיול ספורטיבי ומערכת הנעה המשלבת בין מנוע 2.0 ליטר למנוע חשמלי בהספק כולל של 160 כ"ס וצריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר.

2015 סובארו אימפרזה היברידית
סובארו מציגה גרסה היברידית סופרטיבית לאמפרזה - ליפן בלבד נכון לעכשיו.

חודש לאחר שנחשפה לראשונה, סובארו משיקה היום (ו') ביפן את האימפרזה ספורט ההיברידית, גרסה היברידית בכיול ספורטיבי לאימפרזה האצ'בק (שלא משווקת בישראל) המציעה לפי התקן היפני צריכת דלק משולבת של 20.4 ק"מ לליטר.

 

כצפוי, האימפרזה ההיברידית עושה שימוש באותה מערכת הנעה (משופרת) של סובארו XV ההיברידי שהוצג לפני כשנתיים ומשווק כיום בשוק האמריקאי בלבד. אותה מערכת היברידית משלבת בין מנע 2.0 ליטר המוכר של סובארו למנוע חשמלי קטן בהספק של 13.4 כ"ס ומומנט של 6.6 קג"מ. את המנוע החשמלי, מזינה באלקטרונים סוללת ניקל-מטאל-הייבריד NiMH בקיבולת של 1.34kWh שהושאלה לסובארו מהפריוס של טויוטה ומותקנת בתחתית תא המטען.

 

ההספק הכולל של המערכת  עומד על 160 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 22.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד. המערכת אמנם מסוג היברידי מקבילי אך נסיעה על בסיס הסוללה בלבד אפשרית עד למהירות לא שימושית במיוחד של 20 קמ"ש בלבד, כך שעיקר העבודה של המנוע החשמלי היא לסייע למנוע הבנזין בעיקר בתחילת נסיעה ובתנועה עירונית. לפי התקן היפני, צריכת הדלק של הדגם עומדת כאמור על 20.4 ק"מ לליטר.

 

מערכת ההנעה ההיברידית מעבירה את הכוח לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבת CVT רציפה שהותאמה במיוחד לדגם. סובארו התאימה את כיול המתלים בדגם בכדי לתמוך בתוספת המשל של המערכת ההיברידית (כ-130 ק"ג) ובכדי לספק ניהוג חד והתנהגות כביש מהנה. בנוסך לכף ובכדי להעצים את "השקט ההיברידי", סובארו שדרגה בדגם את בידוד הרעשים -  תחום בו האימפרזה הרגילה לא מצטיינת.

 

האימפרזה ההיברידית זוכה בכמה שינויים קוסמטיים חיצוניים להדגשת האופי הספורטיבי של הדגם ומשלימים את המראה הספורטיבי אלו חישוקי "17 בעיצוב ייחודי לדגם הנועלים צמיגים במידות של 215/50R17. בתא הנוסעים, שימוש בצבע "כחול היברידי" בלוח המחוונים ובמקומות שונים בתא הנוסעים ידגישו את התחושה "הירוקה". מחשב הדרך ומערכת המולטימדיה הותאמו לתצוגה היברידית.

 

נכון לעכשיו, סובארו מייעדת את האימפרזה ההיברידית לשוק היפני בלבד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.