האופטימה ההיברידית החדשה מצוידת באותה יחידת הנעה של הסונטה עם הספק מרבי של 193 כ"ס וצריכת דלק משולבת של 17.7-18.2 ק"מ לליטר.

2016 קיה אופטימה היברידית החדשה
קיה אופטימה היברידית החדשה תוצג השבוע בלוס אנג'לס ועם סיכוי סביר לשיווק עתידי בישראל.

קיה תציג בהמשך השבוע בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס את הגרסה ההיברידית של האופטימה החדשה, גרסה אותה היא משווקת כבר כיום כקיה K5 Hybrid בשוק הבית הדרום קוריאני. לאור הטבת המס המשמעותית הניתנת רכבים היברידיים בישראל, אנחנו בהחלט מצפים למצוא במהלך השנה הבאה את האופטימה ההיברידית כאן אצלנו, במקום גרסת ה-2.0 ליטר האטמוספרית החדשה של הדגם.

 

האופטימה 2016 ההיברידית החדשה עושה שימוש באותה יחידת הנעה היברידית המשרתת כיום את יונדאי סונטה ההיברידית המאפשרת לדגם החדש להיות חסכוני יותר בכ-10% לעומת הדגם היוצא. מנוע ה-2.4 ליטר ששרת את הגרסה ההיברידית הקודמת של הדגם, הוחלף במנוע 2.0 ליטר אטמוספרי GDI המייצר הספק מרבי של 156 כ"ס ומומנט מרבי של 19.3 קג"מ. מנוע הבנזין נעזר במנוע חשמלי הפועל במקביל בהספק מרבי של 51 כ"ס ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ וההספק הכולל של המערכת עומד על 193 כ"ס ב-6,000 סל"ד והמומנט המרבי על 32.3 קג"מ ב-1,800 סל"ד.

 

יחידת ההנעה משודכת לתיבת 6 הילוכים אוטו' בה משולבים המנוע החשמלי ומצמד המחליפים את ממיר המומנט בתיבה. למרות שקיה לא חושפת את נתוני הביצועים של הדגם, ניתן לצפות שאלו דומים לנתוני הביצועים של הסונטה ההיברידית עם כ-9.3 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 193 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על בין 17.7-18.2 ק"מ לליטר, בהתאם לרמת הגימור וגודל חישוקי הגלגלים.

 

קיה התקינה בדגם גריל עליון עם תריס הנסגר/נפתח אוטו' המאפשר את הקטנת מקדם הגרר לטובת שיפור צריכת הדלק בנסיעה בינעירונית. גם הפגוש האחורי בדגם עוצב באופן שונה מזה של הגרסה הרגילה וזאת בכדי לשפר עוד את זרימת האוויר בתחתית המרכב ולהפחית/להרחיק את המערבולות בקצה הרכב המגדילות את כוח הגרר הפועל על הרכב.

 

 

כמו באופטימה הרגילה, גם האופטימה ההיברידית מצוידת בשבע כריות אוויר, מערכת בלימה אוטו', מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, בקרת לחץ אוויר בכל צמיג בנפרד, מערכת חנייה אוטו' ובקרת שיוט אדפטיבית. בנוסף לכך נוכל למצוא משטח טעינה אלחוטי לטעינת מכשירים סלולררים. מעבר לכך נוכל למצוא את כל האבזור המקובל כיום בסגמנט כגון בלם יד  חשמלי עם מצב HOLD, וילונות נשלפים לחלונות מאחור, פתיחה של תא המטען ללא מגע וכן מערכת מולטימדיה עם מסך מרכזי "8 מהדור השני של מערכת UVO של קיה - מערכת המאפשרת סנכרון מלא למכשירים סלולריים ותפעול של פונקציות מסוימות כגון הנעה מרחוק והפעלה של מערכת המיזוג דרך המכשיר הסלולרי.

 

לאופטימה ההיברידית מדיות זהות לדגם הרגיל, 4.85 מטר אורך, 1.86 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 2.80 מטר – תוספת של 40 מ"מ לרחב ו-30 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא. נפח תא המטען העומד על 425 ליטר אמנם קטן יותר בכ-90 ליטר מזה שבגרסה הרגילה, אך מדובר בתוספת של 44 ליטר לעומת הדגם היוצא.

 

במהלך 2016, קיה תציג גרסה נטענת (פלאג-אין) לדגם עם טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.