קרייג הנדרסון השיג צריכת דלק של 50.68 ק"מ לליטר ברכב שתכנן עוד בשנת 1984.

Avion  - פוטנציאל שלא מומש?

הסיפור כולו מתחיל עוד בשנת 1984 עת מחירי הדלק בארה"ב נסקו מעלה. שני סטודנטים מאוניברסיטת מדינת וושינגטון, קרייג הנדרסון וביל גרין, החליטו לבנות רכב בעל צריכת דלק נמוכה עד כמה שאפשר. כמו כל רכב שמיועד לצריכת דלק נמוכה, שני המרכיבים העיקריים הם משקל נמוך, יחד עם תכנון אווירודינמי למינימום גרר. הרכב אמור לשרת כמו רכב רגיל ולא רכב שמטרתו היחידה היא צריכת דלק נמוכה.

 

תחת ידייהם הם הוציאו את ה"Avion” בשנת 1986. בתחילה לשניים היו עוד מחשבות מסחריות אך אלו נגוזו די במהרה. בכדי להשיג את נתון המשקל הנמוך, 680 ק"ג, הם ביססו את השילדה על אלומיניום (6061 שלרוב נקרא אלומיניום תעופתי) וחיזוקי פלדה בקצוות. גוף הרכב עשוי קרבון, קוולר ופיברגלס. בגרסה המקורית, הושתל מנוע קריילזר בנפח 2.2 ליטר בהספק של 146 כ"ס וביצועים של 5.6 שניות 0-100 קמ”ש, אך להשגת השיא הנוכחי הורכב מנוע דיזל בנפח 800 סמ"ק המשרת את דגמי סמארט בהספק של 45 כ”ס, על משקל הרכב שקטן מזה של הסמארט, זה מספיק בהחלט לשימוש יום יומי.

 

בחסות המשקל הנמוך ומקדם הגרר הקטן (המקורי עמד על 0.27 אך הוא קטן יותר כיום) ה- Avion זקוקה רק לבין 3-4 כ"ס בכדי לשמור על מהירות נסיעה של 88 קמ"ש. יצרנית הצמיגים Goodyear שהייתה נותנת החסות למסע הזה, ציידה את הרכב בצמיגי "Fuel Max" בעלי התנגדות לגלגול נמוכה.

 

 

המסע בן ה-2379 ק"מ החל ב-29 לאוגוסט לאורך כל ציר 5 החוצה את כל ארה"ב מהצפון לדרום. על גבול מקסיקו נמדדה כמות הדלק שנצרכה והיא עמדה על 46.94 ליטר, מה שמעמיד את צריכת הדלק על 50.68 ק"מ לליטר או פחות משני ליטר ל-100 ק"מ. שיא זה גבר על שיא גינס הקודם שקבע המכונית, 43.8 ק"מ לליטר על אותו מסלול בדיוק.

 

סיפורה של המכונית הזו לא תם והשניים מנסים כעת לייצר אותה בסדרה מוגבלת. השאלה הגדולה היא מה תקנות הבטיחות יעשו לרכב.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.