אודי מציגה טכנולוגיית קפיצים מתקדמת

אודי תחל בקרוב לצייד את הדגמים היותר יקרים שלה בקפיצים עשויים מחומר מרוכב, קלים במיוחד, במקום קפיצת הפלדה הרגילים.

אודי GFRP

אודי ממשיכה להתמקד בטכנולוגיית מרכבים קלי משקל וכחברה שהייתה הראשונה להציע מרכב אלומיניום בייצור סדרתי (אודי A8), היא מציגה כעת פיתוח של קפיצים קלי משקל מחומר מרוכב הקלים יותר בכ-40% לעומת קפיצי פלדה סטנדרטיים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הקפיצים שפותחו במשותף עם ספק איטלקי, מורכבים מסיבי זכוכית המחוזקים בפולימר (GFRP). לפי אודי, קפיץ פלדה של מכונית כגון אודי A6 שוקל כ-2.7 קג"מ זאת לעומת כ-1.6 ק"ג לקפיץ מחומר מרוכב ובסך הכל נחסך משקל מיותר של כ-4.4 ק"ג, מחצית מזה משויך למשקל הבלתי מוקפץ.

 

"קפיצי ה-GFRP חוסכים משקל בנקודה קריטית במערכת התומכת במרכב המכונית. בכך אנחנו מאפשרים נהיגה מדויקת יותר ועם פחות רעידות מהמרכב", כך לפי ד"ר אורליך האקנברג, חבר מועצת המנהלים לפיתוח טכני באודי.

 

בניגוד לקפיצי פלדה, את קפיצי ה-GFRP ניתן לתכנן בדיוק למטרה ספציפית, הם לא סובלים מחלודה ואטומים לפגיעה מחומרים כימיקלים כגון מוצרי ניקוי לגלגלים. בנוסף לכך, באודי מציינים שהאנרגיה הדרושה לייצור קפיצי ה-GFRP פחותה משמעותית מזו הדרושה לייצור קפיצי פלדה.

 

אודי תחל לשלב את הקפיצים החדשים בדגמים היותר יקרים שלה (אודי A6 ומעלה כניראה) כבר החל מהסתיו הקרוב.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

  • עידן

    תענוג של יצרנים אחד אחד

    כתובת URL מקוצרת:
  • g

    אבל לא באמת ניתן להשוות בין מכונית אקזוטית של כמה מאות יחידות למבין מכונית של עשרות אלפי יחידות.

    כתובת URL מקוצרת:
  • חולה הגה

    המכונית הראשונה שיוצרה מאלומניום זו הייתה ההונדה nsx

    כתובת URL מקוצרת: