מנוע הדיזל שישה צילינדרים קוואד-טורבו המחודש מייצר הספק מרבי של 394 כ"ס ומומנט מרבי של 77.5 קג"מ.

ב.מ.וו טורבו דיזל ארבעה מגדשי טורבו
ב.מ.וו חושפת מנוע i-6 טורבו דיזל מחודש עם ארבעה מגדשי טורבו.

מנועי הדיזל אמנם חטפו לאחרונה על הראש ותקנות הזיהום ההולכות ומחמירות הפכו את המנועים האלו למורכבים ויקרים במיוחד, אך אלו עדיין מנועים פופולריים למדי באירופה, במיוחד ברכבי סאלון גדולים.

 

זו הסיבה שאודי הציגה לאחרונה את מנוע ה- 4.0 ליטר V8 TDI החדש שלה המצויד במגדש טורבו חשמלי ומשרת כעת את ה- SQ7 TDI החדש, מרצדס הציגה לאחרונה עם ה- E קלאס החדשה את הדור הבא של מנועי הדיזל שלה ו-ב.מ.וו הציגה בסוף השבוע האחרון בסימפוזיון ה-37 למנועים בוינה את מנוע ה- i-6 טורבו דיזל המחודש העושה שימוש בלא פחות מארבעה מגדשי טורבו.

 

המנוע החדש יחליף את מנוע השישה צילינדרים דיזל משלוש מגדשי הטורבו המשרת לדגומה את ה- X5 M50d. בעוד המנוע היוצא עושה שימוש בשני מגדשי טורבו בלחץ גבוה ובמגדש טורבו אחד, גדול יחסית, בלחץ נמוך, במנוע החדש הוחלף מגדש הלחץ הנמוך בשני מגדשי טורבו, בלחץ נמוך, קטנים יותר.

 

המנוע החדש ישרת בתחילה את ספינת הדגל של ב.מ.וו בדגם 750d Xdrive ובדגמים נוספים בעתיד. ההספק המרבי של המנוע החדש עומד על 394 כ"ס בין 4,000-4,400 סל"ד והמומנט המרבי על 77.5 קג"מ בין 2,000-3,000 סל"ד. שיפור קל לעומת ה- 381 כ"ס וה-75.4 קג"מ של המנוע היוצא. כאשר המנוע הזה מותקן על סדרה 7 הוא מסוגל לספק ביצועים של 4.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש, לפי ב.מ.וו למרות תוספת ההספק המנוע המחודש חסכוני יותר בכ-5% מהמנוע היוצא.

 

לפי ב.מ.וו המטרה בפיתוח המנוע המחודש הייתה להשיג יותר הספק, תגובה מהירה יותר של המנוע ללא השהיית גדישה, יכלות "נשימה" טובה יותר של המנוע בסל"ד גבוה ותשובה למנועי ה- V8 דיזל של אאודי. יש לציין שהסיבה העיקרית לעלייה המתונה במומנט היא המגלת המומנט שמכתיבה תיבת השמונה הילוכים ZF 8HP המשמשת את דגמי ב.מ.וו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.