בוש מציגה את מערכת e-Clutch – מצמד חשמלי לתיבה ידנית - המאפשרת העברת הילוכים או עצירה מלאה ללא שימוש בדוושת המצמד.

בוש מציגה דוושת מצמד חשמלית eclutch

אם חשבנו שתיבת ההילוכים הידנית הופכת אט-אט לזן נכחד, חברת בוש (Bosch) הגרמנית רוצה להזרים דם חדש לתיבה הוותיקה ומציגה מערכת חדשה - e-Clutch - מערכת עם דוושת מצמד חשמלית (אלחוטית) המאפשרת לרכבים המצוידים בתיבת הילוכים ידנית לספק נוחות תפעול גבוהה יותר בנסיעה עירונית ובמיוחד בפקקי תנועה, כך למשל ניתן לעבור פקק תנועה טיפוסי של החגים המתקרבים עם שימוש בדוושת הדלק והבלם בלבד בדיוק כמו ברכב אוטו'.

 

מערכת e-Clutch של בוש, משלבת בין דוושת מצמד חשמלית (בדיוק כפי שדוושת הדלק חשמלית כיום) למבין מפעיל חשמלי האחראי על הפרדת המצמד. המערכת מתוכננת כך שהיא מייתרת למעשה את הצורך בשימוש בדוושת המצמד בעצירה מלאה או ביציאה מהמקום ומאפשרת בנוסף העברת ההילוכים 1-2 ללא שימוש במצמד. כמובן שעם מערכת e-Clutch ניתן לנהוג ברכב כמו ברכב ידני לכל דבר ועניין מבלי לנצל את היתרונות שלה.

 

עם מערכת e-Clutch ניתן לנהוג ברכב כמו ברכב ידני לכל דבר ועניין וכל פעולתה שקופה לנהג. בזכות המערכת, ניתן לעשות שימוש מלא במערכת עצור/סע שלא כמו היום שיש צורך להעביר את ידית ההילוכים למצב ניוטרל בכדי שהמערכת תיכנס לפעולה. בנוסף לכך, המערכת כוללת מצב שיוט, מצב בו המנוע מנותק מתיבת ההילוכים מה שמנוע את בלימת המנוע ומאפשר ניצול התנע של המכונית לטובת חיסכון בצריכת הדלק.

 

 

בזכות השימוש במצמד אלחוטי, זו תהיה הפעם הראשונה בה יתאפשר עקרונית שילובה של תיבה ידנית עם מערכת הנעה היברידית מלאה – מערכת המאפשרת נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד. לפני שאתם קופצים, אז נכון שהונדה CR-Z ההיברידית מוצעת עם תיבה ידנית, אך מערכת IMA ההיברידית של הונדה היא טורית ולא מקבילית כמו בטויוטה ולא מציעה מצב EV – נסיעה חשמלית מלאה.

 

לפי בוש, המערכת החדשה תהיה זולה משמעותית מתיבה אוטומטית. המערכת היא חלק ממערכת מיני היברידית שבוש רוצה להציע לרכבים עם תיבה ידנית, מערכת שתאפשר חיסכון של עד 10% בצריכת הדלק. נכון לעכשיו, בוש לא מציינת שהיא בקשר עם יצרן מכוניות כלשהו לשילוב המערכת בדגם ייצור.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.