ניאו תחנת החלפת סוללה
906000 החלפות סוללה בראש השנה הסיני.
ניאו תחנת החלפת סוללה
906000 החלפות סוללה בראש השנה הסיני.

הרעיון של בטר פלייס לאפשרות להחלפת סוללה כאלטרנטיבה לטעינה בדרכים חי וקיים, בטר פלייס אמנם לא שרדה ליישם אותו עד הסוף אך מי שכן מיישמת אותו ובהצלחה רבה זו NIO הסינית. אפשר להתווכח על הצורך בפתרון כזה, אך אי אפשר להתווכח על כך שלקוחות ניאו בזבזו בתקופת החגים האחרונה הרבה פחות זמן בטעינה בדרכים לעומת כל שאר מותגי הרכב החשמליים שכן כל דגמי ניאו מצוידים באפשרות להחלפת סוללה מהירה, לצד כמובן כל שאר אפשרויות הטעינה. 

 

הסינים חגגו לאחרונה את ראש השנה הסיני (13-29 בינואר), חג בו מאות מיליוני סינים נעים בדרכים, ובמהלך התקופה הזו ניאו מדווחת כי לקוחות החברה ביצעו מעל ל-900 אלף החלפות סוללה או ליתר דיוק 906,056 החלפות כאשר השיא היומי עמד על 62,356 החלפות. 

 

ניאו תחת החלפת סוללה
הכניסה וכל תהליך ההחלפה אוטונומיים לחלוטין.

אלו מספרים גדולים אך בתכלס, הם הרבה פחות מהקיבולת של תחנות ההחלפה של החברה. תחנות ההחלפה של ניאו מסוגלות לשרת עד 315 רכבים ביממה ולניאו יש כיום כ-1300 תחנות כאלו פרוסות בחרי סין. החלפת סוללה אורכת זמן של כ-3 דקות בלבד. לאחרונה, ניאו הציגה את הדור השלישי של תחנות ההחלפה שלה, תחנות שיוכלו לשרת עד 408 רכבים ביממה. 

 

לצד עמדות ההחלפה ניאו מחזיקה גם רשת טעינה מהירה עם 1,228 תחנות המכירות 6,225 עמדות ועוד כמה אלפי עמדות טעינה עירוניות רגילות. 

 

ניאו ET7
ניאו ET7

ניאו החלה את דרכה עוד בשנת 2014 אך היא החלה לייצר רכבים לציבור הרחב רק החל משנת 218 עם דגם ES8, שלאחרונה זכה למתיחת פנים מקיפה. ניאו משווקת כיום שבעה דגמים בסין ומאז שהחלה את פעילותה היא מסרה 290 אלף רכבים חשמליים. ניאו הכריזה לאחרונה על כניסה מצומצמת לאירופה (גרמניה, הולנד, דנמרק ושוודיה) עם מבחר של שלושה דגמים, ניאו ET5, ניאו ET7 וניאו EL7 . 

 

ניאו EL7
ניאו ES7 (באירופה: ניאו EL7).

ניאו לא תישאר לבדה בתחום החלפת הסוללות שכן CATL, היצרן הגדול בעולם של סוללות לרכב חשמלי, הציג אשתקד את סוללת CATL EVOGO, סוללה מודולרית המאפשרת ללקוח לרכוש רכב עם סוללה קטנה לשימוש העירוני היום יומי שלו אך אם ירצה להגדיל את הטווח, לתמיד או רק לנסיעה אחת, הוא יוכל להיכנס לעמדת החלפה ובדקה אחת להתקין או להסיר מודל מהסוללה (או מספר מודלים). למעשה מדובר בפתרון כולל החל משלב ייצור הסוללה ועד לתפעול כל המערך הזה. הפתרון של CATL גמיש יותר מזה של ניאו אך מכיוון ש-CATL לא מייצרת רכבים היא תלויה באימוץ של הפתרון הזה ע"י יצרנים שונים. 

תגיות: ניאו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.