בעיית הבלמים בטויוטה פריוס

את השנה הזו טויוטה רוצה כבר לשכוח, לא מספיקה הקריאה לתיקון דוושת הגז הסוררת במליוני רכבים, גם בתוכנה של מערכת הבלימה של הפריוס התגלתה תקלה וכבר בטנדר הטוקומה (שנמכר רק בצפון אמריקה התגלתה תקלה בציר ההינע אך כאן מדובר רק ב 8000 כלי רכב).

עלמנת להבין את מהות התקלה במערכת הבלימה של הפריוס יש להבין קודם את אופן פעולת מערכת הבלימה בפריוס העובדת בשני שלבים (שלושה אם מוסיפים את הABS-). כאשר נדרשת בלימה קלה הרפידות לא נוגעות בצלחת הבלימה אלא פעולת ההאטה מתקבלת ע"י התנגדות המנוע החשמלי לסיבוב (כך למעשה הסוללות נטענות), כאשר נדרש כוח בלימה גדול יותר המערכת ההידראולית נכנסת לפעולה והרפידות נלחצות כנגד צלחת הבלימה כמו בכל רכב סטנדרטי. כל התהליך הזה מנוהל ע"י מחשב הרכב המקבל אינפטים ממספר מקורות כמו מהירות הגלגלים, מצב טעינת הסוללה, מיקום דוושת הבלמים ועוד.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

לפי טויוטה במצבים כמו כבישים חלקים או באיכות סלילה מאוד נמוכה עם בורות (אולי בזכות מע"צ גילו את התקלה?) יתכן מצב בו מערכת הבלימה ההידרואלית תכנס לפעולה בהפרש פאזה מסויים ממה שהייתה אומרה להכנס במצב נורמלי. לא מדובר למעשה בכשל במערכת הבלימה הרכב עדיין יעצור אך מרחק הבלימה עשוי לגדול במעט. כך שלמעשה מדובר בעדכון תוכנה בלבד למצבים נדירים אלו.

 

יצרני הרכב היפנים ידועים ברמת האמינות הכללית הטובה שלהם. ידוע בתעשייה שלרוב מצב זה הושג ע"י שליטה ופיקוח הדוקים על ספקי המשנה. טויוטה כנראה גדלה בשנים האחרונות בקצב מהיר מידי שכנראה ופגע במערך ה QA שלהם. התקלה בדוושת התאוצה היא תקלה מאוד נדירה שכן רכיב חיוני זה עובר בדיקות כשל קפדניות ומחזורי לחיצה ושחרור של מליוני פעמים לפני אישור הייצור הסופי וסביר להניח שדבר זה לא התגלה אצל החברה המייצרת לכן בהתחלה דובר על כך שהבעיה כנראה התקעות הדוושה בשטיחים ברכב .

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות