דאצ'יה מציגה דאסטר מעודכן קלות, תיבה רובוטית עבור כל גרסאות הסנדרו והלוגאן ומעבר למנועי יורו 6 חסכוניים ונקיים יותר.

2016 דאצ'יה דאסטר
דאצ'יה דאסטר - צריכת דלק משופרת עם מנועי יורו 6.

דאצ'יה לא הציגה דגמים חדשים בתערוכת פרנקפורט, אך היא כן הציגה שני חידושים משמעותיים עבור המותג: תיבה אוטו' (רובוטית) שתוצע לראשונה בדגמי הליבה של דאצ'יה, אך לא בדאסטר, וכן מעבר למנועים בתקן יורו 6 - נקיים וחסכוניים יותר.

 

תיבה אוטו' רובוטית – Easy-R: עד לסוף השנה, הלוגאן, לוגאן MVC, הסנדרו והסנדרו סטפווי, יצוידו לראשונה בתיבת 5 הילוכים רובוטית. בדאצ'יה מציינים שבהתאם לרוח החברה, בתיבה תוצע במחיר נגיש ומשתלם.

 

התיבה תשודך למנוע ה-0.9 ליטר שלושה צילינדרים טורבו המוכר של החברה (TCe90) המייצר הספק מרבי של 90 כסX ומומנט מרבי של 14.3 קג"מ. המנוע משודך כסטנדרט למערכת עצור/סע וצריכת הדלק המשולבת עם התיבה הרובוטית עומדת בסנדרו ובסנדרו סטפווי על 20.4 ק"מ לליטר (הנתון למנוע המעודכן בתקן יורו 6).

 

תיבת Easy-R בעלת חמישה יחסי העברה קדמיים והיא כוללת כמובן אפשרות לתפעול ידני. התיבה עושה שימוש במפריד אלקטרו-מכני ולא במערכת הידראולית, דבר שלפי דאצ'יה משפר את אופי הפעולה של התיבה וכן את אמינותה.

 

דאצ'יה תיבת הילוכים רובוטית esay-r
תיבת הילוכים רובוטית Easy-R לסנדרו.

 

מנועי יורו 6: דאצ'יה מעדכנת את כל היצע המנועים שלה לתקן יורו 6 ועם העדכון לתקן, כל המנועים ישודכו מעתה למערכת עצור/סע (למעט מנוע ה- 1.2 אטמוספרי) ולמערכת רגנרציה של אנרגיית הבלימה. כל מנועי הדיזל מצוידים בנוסף בלוכד חלקיקים (Nox) שלא דורש תחזוקה.

 

הסנדרו ספטווי עם מנוע TCe 90 המעודכן רושם שיפור של 0.3 ליטר/100 ק"מ בצריכת הדלק, כלומר  4.9 ליטר ל-100 ק"מ.  

 

הדאסטר עם מנוע TCe 125 רושם שיפור של 0.2 ליטר/100 ק"מ, שיפור של 0.3 ליטר/100 ק"מ נרשם עם מנוע ה-dCi 90 החדש ושיפור משמעותי יותר של 0.5 ליטר/100 ק"מ נרשם עם מנוע ה-dCi 110 החדש – כלומר צריכת דלק משולבת של 23.2 ק"מ לליטר לעומת 20.8 ק"מ לליטר כיום בדגם ההנעה הקדמית של הדאסטר.

 

דגמי 2016 של הדאסטר זוכים לתוספת של שתי גרסאות בעיצוב ייחודי: דאסטר גרסת 2016 ודאסטר אורבן אקספולרר. בנוסף לכך מערכת המולטימדיה שודרגה (גרסת הניווט) והיא כוללת תפעול קולי SIRI עבור מכשירי אייפון.

 

תיבה אוטו' היא אמנם מצרך חובה בשוק הרכב הישראלי, אך הישראלי גם ידוע בחוסר חיבתו המוחלטת לתיבה רובוטית עם מצמד יחיד כך שאין ספק שבקרסו מוטורס, יבואנית דאצ'יה בישראל, שוברים כעת את הראש האם יש טעם לשווק בכלל את הסנדרו סטפווי עם תיבה רובוטית.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.