וידאו: דוושת הגז ודוושת הבלמים ביחידה אחת

היישום של שתי הדוושות יחד אמור למנוע שגיאת נהג בלחיצה על דוושת הגז במקום על דוושת הבלמים.

מאסויוקי בעבודה על הדוושה היחודית

זה אמנם לא כמו להמציא את הגלגל מחדש, אך הרעיון לשלב את דוושת הגז והבלמים ביחידה אחת, אמור לשנות סדרי עולם בתחום הנהיגה. בשנת 1916, קאדילק הציגה לראשונה את הסידור אליו אנחנו רגילים 3 דוושות, ידית הילוכים ובלם יד, עם הצגת התיבה האוטומטית, ירדה דוושה אחת, אך העיקרון הבסיסי נשאר זהה עד עצם היום הזה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יותר ממאה המצאות שונות, מנסות לשלב את דוושת הגז והברקס ביחידה אחת, כאשר הקו המנחה את רובן, זו מניעת שגיאת נהגים בלחיצה על דוושת הגז במקום על דוושת הבלמים. לאחר מקרה טויוטה, שגם בו הסבירות הגבוהה היא שמדובר בטעות אנוש, נושא זה תפס תאוצה.

 

{japopup type="iframe" content="http://graphics8.nytimes.com/bcvideo/1.0/iframe/embed.html?videoId=1247468541916&playerType=embed" width="500" height="400" }וידאו על ההמצאה{/japopup}

 

מאסויוקי נארוסיי היפני בן ה-74, הוא אחד מהממציאים האלו. לפני מספר שנים כאשר במצב חירום הוא מצא עצמו לוחץ בעצמה על דוושת הגז במקום על דוושת הבלמים, הוא החליט שהוא חייב למצוא לכך פתרון הנדסי. הפתרון אותה הגה נארוסיי הוא שילוב של שתי הדוושות בדוושה אחת. תסתכלו בציור, בכדי להפעיל את דוושת הגז, יש להסיט את כף הרגל הצידה ובלחיצה מטה, דוושת הגז תשתחרר בכל מצב והבלמים יופעלו וכך אין אפשרות לטעות.

הזזת כף הרגל ימינה תפעיל את דוושת הגז לחיצה על הדוושה כלפי מטה תפעיל את הבלמים ותנתק את דוושת הגז

הזזת כף הרגל לימין תפעיל את דוושת הגז לחיצה על הדוושה תפעיל את הבלמים ותנתק את דוושת הגז

 

גם בשוודיה, חובבת הבטיחות, הרגולטור בוחן המצאות בתחום המשלבות את שתי הדוושות באחת. כ-130 כלי רכב כבר מצוידים ביפן בהמצאתו של נארוסיי, בעיקר מכרים ובני משפחה וכמובן רכבו האישי. ביפן עצמה, כ-6700 תאונות דרכים שגרמו ל-37 הרוגים בשנת 2009 מוגדרות כשגיאת נהגים בלחיצה על הדוושה הלא נכונה.

 

האם זה טוב יותר? אין ספק אמנם שזה ימנע מציבור נהגים, בעיקר מהגיל המתקדם, לא להתבלבל יותר בין הדוושות, אך מצד שני, פעולה זו פחות טבעית וגם פחות מהנה מלמעוך את דוושת הגז עד הסוף. בינתיים, כנראה שלשנים הקרובות עדיין נישאר עם 3 או 2 הדוושות המוכרות לנו.

 

אולי בכלל היינו צריכים להישאר עם התצורה התנועה של המודל T. ידית גז בהגה המתופעלת ידנית ושלוש דוושות, אחת להחלפת הילוכים שנייה לבלמים ושלישית להילוך אחורי?

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות