קוניגסג קווארק מנוע חשמלי
קוניגסג קווארק מנוע Quark.
קוניגסג קווארק מנוע חשמלי
קוניגסג קווארק מנוע Quark.

יצרן מכוניות-העל השוודי קוניגסג (Koenigsegg) והמייסד הגאון קריסטיאן פון קוניגסג, הציג לאורך השנים פיתוחים מקוריים וחדשניים בתחום מערכות הנעה של רכבים עם מנועי בעירה פנימית כך שזו לא הפתעה שעם כניסתה הקרובה של קוניגסג תיכנס לתחום ההיברידי/חשמלי היא מציגה מנוע חשמלי מהפכני ומתקדם במיוחד. 

 

זה התחיל כבר אשתקד כאשר קוניגסג הציגה את האינוורטר 6 פאזות הצנום שלה אותו היא מכנה "David" וכעת החברה מציגה את המנוע החשמלי המתקדם שלה המכונה "Quark" המיועד בראש ובראשונה עבור מכונית העל ההיברידית של החברה, קוניגסג ג'מרה עם הספק כולל של 1700 כ"ס, אך החברה מתכננת להציע את מערכת ההנעה החשמלית שלה עבור יצרני רכב חשמלי אחרים לצד יצרני כלי שייט, תעשיית החלל ועוד.

 

קוניגסג מנוע חשמלי Quark
קטן, קל וחזק.

המנוע החשמלי הקטן הזה, שאתם יכולים לראות אותו לצד פחית שתייה לקבלת קנה מידה, שוקל רק 28.5 ק"ג ומייצר הספק מרבי של 335 כ"ס ומומנט מרבי של 61.2 קג"מ, שלושה מנועים כאלו ישרתו את הג'מרה יחד עם מנוע 2.0 ליטר שלושה צילינדרים טווין-טורבו בהספק של 600 כ"ס. כמו מרבית המנועים החשמליים, הספק הפיק הוא זמני למשך 20 שניות, בכדי למנוע התחממות יתר של המנוע, וההספק הנומינלי עומד על 134 כ"ס והמומנט הנומינלי על 28.5 קג"מ.

 

קוניגסג טריאר
קוניגסגTerrier.

מה שמייחד את המנוע הזה הוא השילוב של שטף מגנטי הפועל בניצב ובמקביל לציר הסיבוב, זאת כאשר מרבית המנועים החשמליים כיום ברכבים חשמליים הם מנועים מסוג שטף ניצב (Radial Flux). השילוב הזה מאפשר מאפשר לייצר מנוע צר וקטן יחסית ולספק איזון אידיאלי ביחס בין מומנט-הספק-משקל שלפי קוניגסג, למנוע הזה יש את היחס הטוב ביותר בתעשייה כיום. בכדי לשמור על משקל נמוך הציר של המנוע החשמלי עשוי מפלדה 300M הנפוצה בתחום הספורט המוטורי והחלל והרוטור עשוי מקרבון "חלול".

 

קוניגסג טריאר
יצרני הרכב האחרים יכולים רק לקנא.

מנוע ה- Quark פותח כאמור במיוחד עבור הג'מרה אך בחברה כבר בנו יחידת הנעה שלמה הנקראת Terrier אשר תוכל לשמש כל רכב חשמלי, היחידה הזו משלבת שני מנועי Quark ואינוורטר David כך שליחידה הזו הספק כולל של 670 כ"ס ומומנט מרבי של 112 קג"מ. בזכות השימוש באינוורטר 6 פאזות החברה הצליחה לייצר את יחידת ההנעה הקומפקטית הזו שכן ממיר המתח הזה מאפשר לספק 3 פאזות לכל מנוע במקום להשתמש בשני ממירים של 3 פאזות - כמקובל בתעשייה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.