וולוו V60 היברידית חדשה – 51.2 קילומטר לליטר

וולוו תחשוף בתערוכת ז'נבה גרסה היברידית לוולוו V60 המציעה צריכת דלק של 51.2 ק"מ לליטר.

וולוו V60 היברידית נטענת עם צריכת דלק של 51.2 קילומטר לליטר

וולוו תציג בתערוכת ז'נבה את ה-V60 היברידית נטענת, שלפי וולוו כמעט מוכנה לייצור ותגיע לאולמות התצוגה, כבר ב-2012. V60 ההיברידית מבוססת על מערכת הנעה היברידית מקבילית עם סוללות נטענות.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יחידת ההנעה ההיברידית מבוססת על מנוע טורבו דיזל D5 בנפח 2.4 ליטר בהספק של 212 כ"ס ו-45 קג"מ המניע את הגלגלים הקדמיים. על הציר האחורי מתוקן מנוע הנקרא בוולוו ERAD קיצור של Electric Rear Axle Drive בהספק של 69 כ"ס המונע ע"י סוללת 12KWh ליתיום-איון. על החיבור לגלגלים אחראית תיבת 6 הילוכים אוטומטית (כפולת מצמדים).

 

נסיעה על בסיס הסוללות בלבד אפשרית למרחק של 50 ק"מ. הנתון המדהים הוא כמובן צריכת הדלק שעומדת על 1.9 ליטר ל-100 ק"מ ופליטת ה-C02 שתעמוד על פחות מ-50 גרם/ק”מ, לשם ההשוואה, פליטת ה- C02 של טויוטה פריוס עומדת על 92 גרם/ק”מ.

 

איך וולוו עשתה את זה? נאלץ להמתין לתערוכת ז'נבה שכן וולוו V60 עם מנוע D5 בעלת צריכת דלק משולבת של 5.5 ליטר ל-100 ק"מ ומספקת גם ביצועים לא רעים של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש.

 

הנקודה הישראלית, וולוו V60 ההיברידית לא תזכה להנחת המיסוי הירוק בשל השימוש במנוע דיזל בדיוק כפי שפיג'ו 3008 Hybrid4 לא תזכה להנחה למרות צריכת דלק מצוינת של כ-31 ק"מ לליטר. בעיה זו עוד תגדל שכן כל היצרנים האירופאים יציעו עם הזמן יחידות הנעה היברידיות מבוססות מנועי דיזל ורק כאן בישראל, לא יהיה משתלם לייבא אותן ולאפשר לאזרחי המדינה לחסוך בחשבון הדלק החודשי, כאשר בכל העולם רכבים אלו זוכים להנחה משמעותית במס הקניה וכן באגרת הרישוי.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (3)

  • אור

    אנא התערבו בעניין בדחיפות שר התחבורה והשר לאיכות הסביבה ושנו את החוק.<br />לא הגיוני שטויוטה פריוס תקבל 30% מיסוי ואילו פיג'ו 3008 ההיברידית או וולוו ההיברידית לא יקבלו כך כאשר הן חסכוניות יותר ומזהמות פחות. זאת במיוחד כאשר שב-2012 תהיה לכולן גם אפשרות טעינה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • עופר

    היהודי תמיד חושב שהוא החכם מכולם. עובדה. בכל העולם מנועי דיזל נחשבים לחסכוניים וזוכים להנחות משמעותיות כדי לעודד את רכישתם. ואילו בישראל במסדרונותיו הצרים, (תרתי משמע), של משרד האצר (בעיקר אותם מנכ"לים צעירים שמכתיבים את המדיניות, וששר האוצר אינו אלא עושה דברם),ממציאים נוסחאות מסובכות למס הירוק וכל זאת במחשבה אחת: כיצד למלא את קופת המדינה בכסף רב ולא כיצד לחסוך כסף לכלל אזרחי המדינה ועל הדרך גם להקטין את זיהום האוויר.

    כתובת URL מקוצרת:
  • אורי

    פקידוני האוצר העלו את מס הדלק כדי שניסע פחות ולא נזהם

    כתובת URL מקוצרת: