משפחת המנועים החדשה של וולו, המבוססת על מנועי 2.0 ליטר 4 צילינדרים, תחליף בוולוו את כל מנועי השישה והשמונה צילינדרים ומסמלת את סוף עידן מנועי פורד בוולוו.

וולוו S60 החדשה תהיה הראשונה לקבל את משפחת המנועים החדשה DRIVE-E

החל מ-2014, וולוו תחל לצייד את כל דגמיה במנועים במשפחת המנועים החדשה שלה – DRIVE-E. משפחת המנועים החדשה שתכלול מנועי בנזין ודיזל, מבוססת כולה על מנועי 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בהספקים של בין 120-300 כ"ס אשר יחליפו את כל מנועי ה-2.0 ליטר טורבו הנוכחיים וכן את כל מנועי החמישה, שישה ושמונה צילינדרים בוולוו. המנועים החדשים קטנים וקלים יותר וכן חסכוניים יותר ב-13% ועד 26% לעומת קו המנועים הנוכחי של וולוו.

 

איך מנוע בנפח 2.0 ליטר מחליף מנועי V6 או V8? באמצעות התקנת מגדשי טורבו בגדלים שונים, כולל שילוב בין מגדש על למגדש טורבו במנועים מסוימים. כפי שניתן לנחש, האות E בשם של משפחת המנועים החדשה מציינת שחלק מהדגמים יוצעו עם מערכות הנעה היברידיות (רגילות או נטענות) כאשר המנוע החשמלי יותקן מאחור ויספק הנעה כפולה כמו שהוצג זה מכבר בוולוו V60 ההיברידית-נטענת. כל המנועים מוצעים עם מערכת עצור/סע ובלימה רגנרטיבית.

 

יחד עם משפחת המנועים החדשה, וולוו תצייד את הדגמים שלה בתיבת6 הילוכים ידנית חדשה או תיבת 8 הילוכים אוטו' חדשה במקום תיבת השישה הילוכים כפולת המצמדים של פורד. כל המנועים שישודכו לתיבה אוטו', יוצעו עם מצב נסיעה ECO+. מעבר למוכר, מערכת זו כוללת פונקציית "שיוט/גלישה" (כמו בדגמי ב.מ.וו) המנתקת את המנוע ומאפשרת ניצול של התנע לטובת חיסכון בצריכת הדלק.

 

מנועי הדיזל החדשים זוכים למהפכה של ממש באמצעות טכנולוגיית הזרקה ישירה חדשה - i-ART. בכל מזרק במסילה המשותפת מותקן מחשב קטן המאפשר הזרקה אופטימלית של דלק לתוך הצילינדר בלחץ של עד 2,500bar. לפי וולוו, השימוש בטכנולוגיה הזו מאפשר לצמצם את צריכת הדלק, לשפר את הביצועים ולהפחית את רעש המנוע.

 

מנוע הדיזל הראשון שיוצג עם טכנולוגיה זו הוא ה-D4 החדש בהספק מרבי של 180 כ"ס. בהמשך, וולוו תציע מנועי דיזל נוספים בהספקים של 120 כ"ס ו-230 כ"ס. מנועי הבנזין הראשונים שיוצגו הם ה-T6 החדש עם מגדש על ומגדש טורבו בהספק של 302 כ"ס ו-40.8 קג"מ ו-T5 החדש בהספק של 240 כ"ס ו- 35.7 קג"מ. הדגמים הראשונים בוולוו שיזכו במשפחת המנועים החדשה הם ה-S60, V60 ו-XC60. משפחת המנועים החדשה מסמלת למעשה את סוף עידן מנועי פורד בוולוו.

 

סדרת המנועים החדשה היא חלק מהשקעה רב שנתית של11 מיליארד דולר הכוללת בנוסף פיתוח פלטפורמה מודולרית חדשה וטכנולוגיות הנעה ובטיחות חדשות וכן פיתחת קווי ייצור חדשים, כל זאת כחלק מהפיכתה של וולוו לחברה עצמאית לחלוטין שלא נסמכת על יחידות הנעה ופלטפורמות של פורד, ממנה נפרדה וולוו בתחילת העשור כאשר נרכשה ע"י Geely הסינית.

 

תגיות: וולוו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.