מכונית הספורט ההיברידית והמדוברת של ב.מ.וו, ה-i8, יוצאת לדרך באירופה. מה חושבים עליה מגזיני הרכב המובילים באירופה?.

ב.מ.וו i8

בשנת 2009, ב.מ.וו הציגה את הקונספט המרהיב Vision EfficientDynamics – מכונית ספורט 2+2 היברידית פלאג-אין. חמש שנים לאחר מכן, בשבוע שעבר, ב.מ.וו החלה בייצור הדגם שמחירו עומד כל כ-135 אלף דולר, עם אותו עיצוב מרהיב והבטחה שכך ייראו בעתיד כל מכוניות הספורט – ביצועים וחווית נהיגה לצד אפשרות לנסיעה חשמלית מלאה וצריכת דלק נמוכה.

 

ב.מ.וו i8 היא נושאת הדגל של ארכיטקטורת LifeDrive של ב.מ.וו, הצורה בה ב.מ.וו רואה את תחבורת העתיד. זו כוללת שימוש נרחב בקרבון ואלומיניום לטובת משקל מפוחת, תכנון אווירודינמי מוקפד (ל-i8 מקדם גרר של 0.26 בלבד) מערכת הנעה היברידית-נטענת המאפשרת נסיעה עירונית על חשמל בלבד, תכנון פלטפורמה ייעודית לנשיאת מערכת הנעה היברידית או חשמלית וכמובן אצל ב.מ.וו, כל זאת מבלי לוותר על חלוקת משל של 50/50, ביצועים וחווית נהיגה. דגם נוסף שנושא את אותה ארכיטקטורה היא ה-i3 החשמלית/חשמלית עם מאריך טווח.

 

בהתאם לאותה ארכיטקטורה, ב.מ.וו i8 שוקלת רק 1490 ק"מ זאת למרות שלא מדובר במכונית קטנה עם 4.7 מטר אורך, 1.94 מטר רוחב ובסיס גלגלים של 2.8 מטר, רק מידות הגובה קטנה למדי - 1.29 מטר. מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם, המשודכת לתיבת 6 הילוכים אוטו', משלבת בין מנוע 1.5 ליטר טורבו שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 231 כ"ס המניע את הגלגלים מאחור ומנוע חשמלי קדמי בהספק של 131 כ"ס. ההספק הכולל עומד על 362 כ"ס והמומנט המרבי הכולל על 58.1 קג"מ. זה מספיק בכדי להאיץ את הדגם ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות, לרשום מהירות מרבית של 250 קמ"ש יחד עם צריכת דלק משולבת של 40 ק"מ לליטר וטווח נסיעה חשמלי מלא של 35 ק”מ. ההנעה היא אחורית,קדמית בצב חשמלי מלא או כפולה בהתאם לרמת האחיזה/מערכת בקרת היציבות.

 

במשך חמש שנים שמענו על הרכב, חלקכם אולי אף פנטזו עליו, כעת נשאר לשמוע איך הכל מתחבר בפועל והאם עתיד מכוניות הספורט וורוד.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.