חזק כמו V6 וחסכוני כמו דיזל: מנוע VC-T החדש של אינפיניטי

מנוע הטורבו החדש של אינפיניטי בנפח של 2.0 ליטר מצויד מערכת המאפשרת לקבל יחס דחיסה משתנה לטובת שילוב אופטימלי בין ביצועים וצריכת דלק נמוכה.

מנוע VC-T החדש של אינפיניטי עם יחס דחיסה משתנה
אינפיניטי מציגה את מנוע ה- VC-T החדש שלה עם יחס דחיסה משתנה.

לקראת תערוכת פריז, אינפיניטי חושפת פרטים ראשונים על טכנולוגיית המנועים החדשה שלה שתשרת חלק מדגמי החברה במהלך שנת 2018. מנוע ה-2.0 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו מבטיח "חיסכון של דיזל וביצועים של מנוע V6”, כך לפי אינפיניטי.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מנוע ה-2.0 טורבו החדש יהיה בעל הספק מרבי של 270 כ"ס ומומנט מרבי של 39.7 קג"מ, בזאת אין משהו יוצא דופן, אך לפי אינפיניטי הוא יהיה במקביל חסכוני בכ-27% ממנוע בנזין אחר בעל נתונים דומים, וזה כבר יוצר עניין מיוחד.

 

לפני שניגע בטכנולוגיה החדשה של אינפיניטי, נדבר על מדוע היה צורך לפתח אותה. ככלל, ככל שנפח המנוע קטן יותר הוא יצרוך פחות דלק וככל שיחס הדחיסה בו גבוה יותר הוא יהיה בעל נצילות גבוהה יותר ומכאן חסכן יותר ופחות מזהם. כלומר השילוב האופטימלי הוא מנוע עם נפח קטן ויחס דחיסה גבוה. אך מה קורה כאשר רוצים להוסיף למשוואה גם ביצועים כמו שמנוע V6 בנפח 3.5 ליטר לדוגמה מסוגל לספק? במקרה זה מוסיפים למנוע בעל נפח קטן מגדש טורבו. הבעיה היא שתוספת מגדש הטורבו מחייבת שימוש ביחס דחיסה נמוך יחסית בכדי למנוע הצתה עצמית של הדלק בצילינדר, אז מצד אחד אנחנו אמנם נהנים מהחיסכון של נפח קטן כאשר לא נדרש כוח יחד עם האפשרות לביצועים כאשר הטורבו נכנס לפעולה, אך הפסדנו את הנצילות הגבוהה של מנוע עם יחס דחיסה גבוה.

 

טכנולוגיית VC-T של אינפיניטי  - איור
טכנולוגיית VC-T מאפשרת לקבל יחס דחיסה נמוך של 8:1 ועד ל-14:1.

לאחר ההקדמה הארוכה הזו, הגענו לפתרון לבעיה לפי אינפיניטי – מנוע VC-T, קיצור של מנוע טורבו עם יחס דחיסה משתנה. בצורה המופשטת ביותר, מערך רב זרועי בתחתית התלתל המופעל באמצעות מפעיל חשמלי מאפשר לשנות את הגובה אליו מגיעה הבוכנה ובכך לשנות את יחס הדחיסה בצילינדר. יחס הדחיסה הנמוך ביותר עומד על 8:1, אידיאלי לביצועים גבוהים עם מגדש טורבו, והגבוה ביותר על 14:1, אידיאלי לנצילות גבוהה. מי שממש רוצה להתעמק מוזמן להציץ ברישום הפטנט (משנת 2013) במשרד המשפטים האמריקאי.

 

בנוסך לכך המנוע מצויד במערכת הזרקה כפולה, אחת ישירה ואחת אל חלל היניקה, מה שמאפשר למנוע לעבוד בשני מחזורים: אוטו הרגיל והמוכר ואטקינסון החסכוני יותר (על חשבון ההספק) והמוכר לנו בעיקר מרכבים היברידיים.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות