יונדאי CVVD
CVVD - תזמון משך הפתיחה של השסתומים
יונדאי CVVD
CVVD - תזמון משך הפתיחה של השסתומים

יונדאי חשפה בסוף השבוע האחרון את המנוע הראשון שלה שיעשה שימוש במערכת תזמון השסתומים המתקדמת החדשה שלה CVVD - Continuously Variable Valve Duration. המנוע הראשון לעשות שימוש במערכת השסתומים הזו הוא מנוע ה-1.6 ליטר טורבו Smartstream G1.6 T-GDi עם הספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 27 קג"מ.

לפי יונדאי, מערכת CVVD מאפשרת להשיג שיפור של 4% בביצועים, 5% בצריכת הדלק והפחתה משמעותית של 12% בפליטת ה-CO2 לעומת מנוע ה-1.6 T-GDI הנוכחי של החברה, אותו אנחנו מכירים לדוגמה מהספורטאז' טורבו או יונדאי קונה. את מנוע G1.6 T-GDI החדש נפגוש בסונטה החדשה ובהמשך גם בספוראטז', בטוסון (בדור הבא של הדגמים) וכן בדגמים נוספים של יונדאי וקיה.

 

בגדול, מערכת CVVD מאפשרת שליטה מלאה (רציפה) על משך הפתיחה וסגירה של השסתומים. לדוגמה, בזמן בו לא נדרש כוח רב כמו בשיוט במהירות נמוכה, המערכת מאפשרת להשאיר את שסתום היניקה פתוח גם בחלק ממחזור הדחיסה (כמו במחזור אטקינסון ברכבים היברידיים) ובכך להשיג צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה יותר.

יונדאי לא לבד בתחום הזה (גם אם המערכת שלה שונה למדי ממערכות אחרות) ויצרנים אחרים כבר הציגו בעבר מערכות עם פעולה דומה, בכמה ממנועי לקסוס לדוגמה ישנה מערכת תזמון שסתומים המאפשרת למנוע לפעול גם במחזור אוטו הרגיל וגם במחזור אטקינסון החלש אך החסכוני יותר, בהתאם למידת הלחיצה של הנהג על דוושת התאוצה, אך אף יצרן עד היום לא הציג שליטה רציפה על משך הזמן בו השסתום יהיה פתוח במנוע בייצור המוני.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.