יונדאי FE קונספט
יונדאי FE קונספט - הצצה לקרוסאובר עתידי עם תא דלק מימני.
יונדאי FE קונספט
יונדאי FE קונספט - הצצה לקרוסאובר עתידי עם תא דלק מימני.

הקונספט יונדאי FE הוא הצצה לקרוסאובר חשמלי עתידי המצויד בדור הרביעי של מערכת תא הדלק המימני של יונדאי, עם טווח נסיעה חשמלי של 800 ק"מ.

 

למעט ה-i30 סטיישן החדשה, יונדאי לא הציגה בז'נבה דגם חדש אך היא כן הציגה את המחויבות של החברה לפיתוח רכבים מימן באמצעות הקונספט FE - Future Eco.

 

יונדאי אמנם לא חשפה פרטים טכניים על מערכת ההנעה של הדגם, אך כן מציינת כי הדגם מצויד בדור הרביעי של מערכת תא הדלק של החברה ולפי יונדאי, דגם הייצור העתידי של הקונספט אשר יעשה שימוש במערכת זו יהיה בעל טווח נסיעה חשמלי של מעל ל-800 ק"מ.

 

לפי יונדאי, מערכת תא הדלק החדשה קלה ב-20 אחוז, יעילה יותר ב-10 אחוז ובעל צפיפות אנרגטית גדולה יותר ב-30 אחוז מזו של הדור השלישי אשר משמשת את ה-ix35 FC, אותה יונדאי שיווקה (החכירה ליתר דיוק) בשנים האחרונות במספר מאות של יחידות עבור גופים ממסדיים.

 

הקונספט FE הוא חלק בלתי נפרד מהתכנית של יונדאי להציג 14 רכבים ירוקים, היברידיים וחשמליים, עד שנת 2020. דגם הייצור של ה- FE אמור להחליף את ה- IX35 FC ואנו צופים כי הוא ישווק באופן מסחרי מוגבל, בדומה למיראי של טויוטה.

 

לכולם כבר ברור כי כלי הרכב בעתיד ינועו על חשמל, כיום אנחנו צופים בקרב בין מה שיפיק את אותו חשמל ברכב: שימוש בסוללות בבעלות קיבולת משמעותית לעומת שימוש בתא דלק על בסיס מימן. אין ספק כי יצרני הרכב מעדיפים את ניצחון תא הדלק שכן זו טכנולוגיה מורכבת הדורשת עלויות פיתוח משמעותיות, בדיוק כמו פיתוח מנועים או מערכות הנעה היברידיות, לעומת הנעה חשמלית על בסיס סוללות שהיא פשוטה משמעותית ואת עיקר ההשקעה, מבצעות החברות המייצרות את תאי הסוללות (בעיקר סמסונג, פאנסוניק/סאניו ו-LG).

 

לא בכדי אילון מאסק, הבעלים של טסלה מוטורס, הקים את מפעל הענק לייצור תאים לרכב חשמלי במשותף עם פאנסוניק, וזאת בכדי לקבע את השימוש בסוללות. התוצר הראשון של המפעל הזה אלו תאי ליתיום 20700 (בהמשך גם 21700) במקום תאי ה-18650 הנפוצים כל כך כיום.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.