מגדש על חשמלי למנועים קטנים

מגדשי טורבו ומגדשי על משמשים מזה עשרות שנים להעלאת ההספק במנועי בערה פנימית. מגדש טורבו משתמש בגזי הפילטה עלמנת להניע את הטורבינה/מדחס ואילו מגדש על מונע ע"י המנוע עצמו.

למעשה שימוש במגדשים למינהם חוסך את הצורך בתכנון מורכב ויקר (גם מבחינת החומרים מהם עשוי המונע והחלקים הנעים בתוכו) בכדי לקבל יחס דחיסה גבוהה יותר שהתוצאה שלו הספק גבוהה יותר וכמובן מאפשרים שימוש במנועים קטנים וקלים יותר לקבלת הספק זהה למנוע גדול וכבד יותר.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

בשני המקרים יש חיסרון (אי אפשר בלי) שכן שנייהם תלויים במערכות הרכב עצמו. חברה בריטית CPT מייצרת מגדש על המונע עצמאית ע"י מנוע חשמלי הנקראת "מערכת הגברת מומנט משתנה" (VTES) . היתרון הגדול בשימוש במערכת עצמאית כמגדש על, היא אי התלות במהירות המנוע מה שמאפשר לקבל תגובה מוגברת ומלאה מהליחצה הראשונה על דוושת הגז.

 

מגדש העל החשמלי, משתמש במדחס בעל נפח קטן המאפשר לו להאיץ מ0 -70,000 סל"ד בפחות מחצי שניה! זה מאפשר למנוע להגיע למומנט מקסימלי תוך פחות משניה אחת ובנוסף מאפשר לקבל עוד כ 30% הספק כבר בסיבובי מנוע מאוד נמוכים . היתרון במערכת הזו שניתן לשלב אותה עם מגדש טורבו ובכך לקבל רשת הספק מוגבר לכל תווך הסל"ד. בנוסך שימוש במגדש על במנועי דיזל יכול לשפר מאוד את פליטת החלקיקים המזהמים הנשימתיים שלרוב נפלטים בס"ל נמוך של המנוע (עדיין יהיה צורך במסנני חלקיקים אך אלו יכולו להיות קטנים וזלוים בהרבה).

 

בהתקנת מגדש העל החשמלי במנוע 1.2 ליטר בנזין, התקבל שיפור של כ 50% במומנט בסיבובי מנוע מתחת ל 3000 סל"ד יחד עם יותר מ 90% מהמומנט שהתקבל תוך פחות משניה אחת. בהשוואה למנוע 1.6 ליטר בנזין אטמוספרי,  המערכת הביא לשיפור אדיר בהאצת הבניניים מ 70-100 קמ"ש בהילוך חמישי מ 18 שניות ל 11 שניות בלבד.

 

היתרונות הגלומים במערכת הם ברורים לא רק מבחינת השיפור בהספק אלא בהוזלת ייצור מנועים עם מגדשי על (שהיא יקרה יותר מהוספת מגדש טורבו רגיל). בנוסף שימוש במערכת VTES יכול לפתור את הצורך במנועים הברידים כמו של הונדה (של טויוטה זה עקרון פעולה אחר) בהן המנוע החשמלי נכנס לפעולה רק על מנת לסייע בזמן האצות. כמובן שהיתרון נסמך על כך שמגדש העל החשמלי עושה שימוש במצבר V12 הרגיל המתוקן בכל רכב ולא דורש מערך מצברים כבד ויקר.

 

שימושים במגדש העל כבר נעשים בפולקסווגן פאסאט בפרוייקט המנוהל ע"י AVL (תאגיד בדיקות מערכות הינע הגדול בעולם).

{jathumbnail off}

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות