מיצובישי אאוטלנדר PHEV: רכב השנה ביפן וחמישה כוכבי בטיחות

האאוטלנדר ההיברידי-נטען (PHEV), נבחר לרכב השנה ביפן ובנוסף זכה בציון מרבי במבחני הריסוק EuroNCAP לקראת תחילת שיווקו של הדגם באירופה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

מיצובישי אאוטלנדר PHEV, הקרוסאובר ההיברידי-נטען של מיצובישי, נבחר ע"י וועדת 'מכונית השנה' היפנית - המורכבת ברובה מעיתונאי רכב -  כרכב השנה 2013-2014 ביפן בקטגוריית החדשנות.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

במקביל ולקראת תחילת שיווקו של הדגם באירופה (תחילת 2014) הדגם נבחן במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP האירופאי וזכה בחמישה כוכבי בטיחות עם ציונים של 88% בהגנה על נוסעים בוגרים, 84% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 88% באביזרי בטיחות ו-64% בהגנה על הולכי רגל.

 

מיצובישי אאוטלנדר PHEV, הוא כאמור ה גרסה היברידית-נטענת של האאוטלנדר החדש. המערכת ההיברידית של האאוטלנדר PHEV היא מסוג מקבילי עם טווח נסיעה חשמלי לחלוטין של 52 ק"מ. המערכת מבוססת על מנוע 2.0 ליטר בנזין בהספק של 121 כ"ס ב-4,500 סל"ד ומומנט מרבי של 19.4 קג"מ ב-4,500 סל"ד. לעזרת המנוע עומדים שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים ואחד מאחור בהספק מרבי של 80 כ"ס (הספק עבודה - 34 כ"ס) ומומנט של 13.9 קג"מ ו-19.4 קג"מ בהתאמה. תצורת המערכת מספקת לדגם הנעה כפולה ללא קשר מכני בין הציר הקדמי לאחורי.

 

את טווח הנסיעה החשמלי, מספקת סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 12kWh המספקת למנועים החשמליים מתח של 300V (סוללה המורכבת מ-80 תאים). טעינת הסוללה בזמן תנועה מתבצעת ע"י רגנרציה או ע"י גנרטור בהספק של 70kW המחובר אל מנוע הבנזין. זמן טעינת הסוללה משקע ביתי (230v/10A) דורשת זמן המתנה של 5-6 שעות. טעינה באמצעות מטען מהיר עד לקיבולת של 80% דורשת המתנה של 30 דקות או 40 דקות בשימוש בגנרטור הפנימי.

 

צריכת הדלק המשולבת של הדגם עומדת על 52.6 ק"מ לליטר ופליטת CO2 של 44 גרם/ק"מ בלבד. הביצועים סבירים עם 11.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית שמוגבלת ל-170 קמ"ש או 120 קמ"ש במצב EV החשמלי. מיצובישי מציינת שכאשר המערכת במצב היברידי סטטי - שימור מצב הסוללה - צריכת הדלק עומדת על 18.6 ק"מ לליטר.

 

למרות התוספת של מערכת הנעה מורכבת, נפח תא המטען הצטמק רק ב-14 ליטר ועומד על 463 -900 ליטר. הדגם יוצע עם 5 או 7 מושבים כמו בדגם הרגיל. תוספת המערכת ההיברידית מוסיפה למשקל הדגם כ-250 ק"ג ומעמידה את משקל הדגם על בין 1770-1820 ק"ג לדגם 5 מושבים ובהתאם לרמת הגימור.

 

אם נשים לרגע בצד את ה-i-MiEV החשמלית הנכשלת שהייתה פשוט יקרה מידי, האאוטלנדר PHEV החדש הוא למעשה יריית הפתיחה לעידן "הירוק" במיצובישי שתציע במהלך השנים הבאות גרסה היברידית כמעט לכל הדגמים שלה עם מטרה מוצהרת שעד שנת 2020, כל הדגמים החשמליים/היברידיים יהוו כ-20% מכלל הייצור של החברה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות