ב.מ.וו מפרסמת את תוצאות ניסוי השטח של מיני-E החשמלי בבריטניה. הרוב נשמע וורוד, אך יש גם אבל.

מיני-E בסיום הניסוי

לפני כשנה, ב.מ.וו החלה בניסוי הנרחב ביותר לרכבים חשמליים בארה"ב, בריטניה וגרמניה עם כ-450 רכבים. כעת ב.מ.וו מפרסמת את תוצאות הניסוי בבריטניה. כ-40 מכוניות מיני-E חשמליות שימשו בניסוי בבריטניה אשר חלוקו כרכב צמוד לקבוצת נהגים אחת וכרכב בשיטת "קאר-פול" עבור קבוצת נהגים אחרת. הרכבים ניתנו לנהגים בקבוצות בשני מחזורים של חצי שנה.

 

סה"כ 138 נהגים השתתפו בניסוי, 32 נשים ו-106 גברים. 40 רכבי המיני-E החשמלית, צברו בתקופה זו נסועה של 415,380 ק"מ (ממוצע של 10,384 ק"מ לשנה לרכב). בוצעו כ-33,345 נסיעות בממוצע של 12.46 ק"מ לנסיעה בודדת וממוצע יומי של 28.45 ק”מ. צריכת החשמל לכל הניסוי עמדה על 80,282KWh כאשר הסוללה בעלת הספק של 35KWh. עלות ממוצעת לטעינת הסוללה לחצי שנה לרכב: כ-342 ש"ח (60 ליש"ט) כאשר כל הטעינות כמעט בוצעו בבתי המשתמשים ובשעות השפל לרוב.

 

משתתפי הניסוי ציינו את הדברים הבאים: רובם היו שקולים רכישת רכב חשמלי לאור ההשתתפות בניסוי, כ-80% ציינו שהמיני-E יכלה לשמש לכ-80% מהנסיעות שלהם וזה היה עולה ל-90% אם היה מושב אחורי(שם מותקנת הסוללה). טווח הנסיעה המרבי בטעינה בודדת הספיק בממוצע ל-145 ק"מ ל-84% מבעלי הרכב (טווח רשמי כ-160 ק"מ, 250 ק"מ בתנאים אידאליים ), אך רובם גם ציינו שמזג אוויר קר השפיע על התוצאות.

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/uxSYTr0Ss60?rel=0{/iframe}

עד כאן הרוב ניראה מבטיח, אך מעבר לתוצאות ש-ב.מ.וו מפרסמת, יש כמה פחות חיוביות שנצברו ע"י משתתפים בניסוי בארה"ב ופורסמו בבלוג היומי שלהם. לדוגמה: משתתף אשר טען את הרכב ב- 100% ויצא לדרך, ביצעה עוד טעינה ביתית נוספת של שעתיים במקום העבודה, אך בשל טמפרטורה של -5 מעלות, טווח הנסיעה המרבי התקצר ל-88 ק"מ בלבד. באופן כללי, מזג אוויר קר גרם לקיצור טווח ממוצע של כ-20%. צריך לציין כמובן שלא מדובר במכונית סדרתית ובכל מקרה, אלו נתונים שישמשו את ב.מ.וו בעתיד עבור פיתוח ה-i3 וב.מ.וו ActiveE.

 

למיני-E מנוע חשמלי יחיד בהספק של 205 כ"ס המניע את הגלגלים מלפנים. זה אמנם הספק זהה לגרסת ג'ון קופר וורקס של המיני קופה, אך הסוללות מאחור מוסיפות משקל של כ-250 ק"ג. המהירות המרבית מוגבלת בכל מקרה ל-153 קמ"ש, נתון תאוצה רשמי, לא פורסם. המשתתפים בניסוי דרך אגב לא קיבלו את המכונית בחינם אלא נדרשו לשלם תשלום חודשי עבור השימוש, אך כמובן זכו לשירות מלא כולל גרירה, ביטוח, טיפולים במוסך ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.