החל משנת 2011 מאזדה תתחיל להתקין בדגמיה מנועים מסדרת SKY עם שיפור בהספק ובצריכת הדלק.

מנוע SKY-G החדש של מאזדה

מאזדה לוקחת הימור והולכת נגד הזרם הכולל בתעשיית הרכב. רוב החברות מורידות נפחים ומוסיפות מגדשי טורבו בכדי לקבל הספקים גבוהים עם צריכת דלק נמוכה. מאזדה לעומת השאר הולכת על השארת נפח המנוע אך העלאת יחס הדחיסה ל- 14:1 לעומת 11:1 בדגמי המנועים הנוכחיים תוך העלאת ההספק והורדת צריכת הדלק בכ-41%. המנועים החדשים כבר עומדים בתקן יורו 6 שיכנס לתוקף רק בעוד שנתיים.

 

החל משנת 2011 מאזדה תצייד את דגמיה במנועי SKY-G (בנזין) SKY-D (דיזל). מנועי ה- SKY-D הם בנפח 2.2 ליטר 173 כ"ס ומומנט אדיר של 42.8 קג"מ המתקבל בין 2000 סל"ד ל-5200 סל"ד. אם תשימו לב, המספר 5200 גבוהה ב-700 סל"ד לעומת הדגם הנוכחי. זה הושג תודות להורדת יחס הדחיסה מ-16.3:1 ל-14:1 מהנמוכים ביחסי הדחיסה במנועי דיזל בעולם. הורדת יחס הדחיסה, מאפשר את הורדת הטמפרטורה בצילינדר מה שמקטין את פליטת ה- Nox. בנוסף לכך הורדת יחס הדחיסה, מקטין את הפסדי החיכוך בצילינדר ומוריד את צריכת הדלק בכ-4%.

 

הורדת יחס הדחיסה יוצרת בעיה אחרת בעיקר בתנאי מזג אוויר קרים ופעולה ראשונית. לשם כך מאזדה התקינה שסתומי פליטה דו שלביים המאפשרים לגזים חמים הנפלטים מצילינדר אחד, לחמם את הצילינדר השני. מגדש הטורבו עם הגאומטריה המשתנה, הוחלף בכזה בעל שתי מניפות, אחת גדולה ואחת קטנה מה שיאפשר פעולה יותר יעילה של מגדש הטורבו בסל"ד נמוך. התוצאה הסופית היא צריכת דלק של 14 ק"מ לליטר בעיר ו- 18.3 ק"מ לליטר בין עירונית, אלו נתונים שהושגו בנסיעת מבחן אמתית על גבי מאזדה 6.

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/UNRRJxjMisg?rel=0{/iframe}

מנוע הבנזין SKY-G בנפח 2.0 ליטר ובהספק של 163 כ"ס ב-6000 סל"ד ומומנט של 21.4 קג"מ המתקבל ב-4000 סל"ד. במנוע זה, במקום להוריד נפח ולהוסיף מגדש, מאזדה העלתה את יחס הדחיסה ל-14:1 במקום 11:1, כאשר הממוצע למנועים שכאלו הוא לרוב 10:1. הבעיה הנוצרת היא כמובן אפשרות להצתה מוקדמת בשל עלייה בטמפרטורה הצילינדר.

 

בכדי להתגבר על כך, מאזדה מחברת את צינור הפליטה למנוע בצורת 4-2-1 ובנוסף האריכה את צינורות הפליטה ביציאה מהמנוע בכדי להרחיק כמה שיותר מהר את הגזים החמים הנפלטים מהמנוע ובנוסף למנוע חזרה של גזים חמים לצילינדר הבא. הבעיה בכך שבמכוניות כמו ה-MX5 בה המנוע מותקן לאורך, פשוט לא יהיה מקום למנוע הזה בשל אורכו הגדול מאוד יחסית.

 

עם מנוע זה שהותקן במאזדה 3 בנסיעת מבחן אמתית השיג צריכת דלק של 12.75 ק"מ לליטר בעיר ו- 16.7 ק"מ לליטר בין עירונית. הנתונים הושגו בתנאי נסיעה אמתיים ולא במעבדה!!.

 

בהמשך הדרך מאזדה תציג מנועים בנפחים של 1.5-2.5 ליטר בטכנולוגית מנועי ה-SKY.

יחד עם הצגת המנועים החדשים מאזדה תציג את תיבת ההילוכים sky-drive. תיבת 6 הילוכים אוטומטית שלפי מאזדה, מציעה ביצועים של תיבה כפולת מצמדים ללא החסרונות.

תגיות: מאזדה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.