מרצדס מקיפה את העולם ברכב מימן

לרגל 125 שנים להמצאת הרכב, רכב המימן של מרצדס בנץ מקיף את העולם ב-125 ימים.

מרצדס F-CELL יוצאת למסע מסביב לעולםמרצדס F-CELL יוצאת למסע מסביב לעולם

ב-29 לינואר, 1886, הגיע הממציא והיזם קרל בנץ, אשר הקדים את יריבו, גוטליב דיימלר, למשרדי רשם הפטנטים בברלין ורשם את המצאתו: רכב ממונע בן שלושה גלגלים. 125 שנה ויום אחד לאחר מכן, ב-30 לינואר 2011 יצאו שלושה רכבי ה-F cell למסע סביב העולם ב-125 ימים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

לרגל מאורע זה, יוצאת מרצדס למסע אשר יערך על פני 4 יבשות, על רכבי F-Cell המבוססים על מרצדס B קלאס והמאפשרים טווח נסיעה של 400 ק"מ . מכיל הדלק הוא מיכל מימן המוזרם אל תא דלק ובאמצעות ראקציה עם חמצן מהאוויר, משחרר אלקטרונים לכדי זרם עבור המנוע החשמלי. תוצרי הלוואי הם חום ומים בלבד.

 

מרצדס B קלאס F-cell בעלת מנוע חשמלי בהספק של 134 כ"ס ומומנט של 30 קג"מ. התמסורת היא ישירה כלומר למעשה הילוך אחד. הביצועים עומדים על 9.5 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 170 קמ"ש. צריכת הדלק בשווה ערך לבנזין, עומדת על כ-30 ק"מ לליטר (הערכת יצרן לפי התקן האירופאי).

{iframe width="576" hight="350"}http://www.youtube.com/embed/lUBJXqnXkBQ?rel=0{/iframe}

 

מרצדס היא מחלוצות רכבי המימן, המבצעת כבר מעל ל-20 שנה מחקר ופיתוח בתחום תאי דלק והנעה חשמלית. אמנם מרצדס מייצרת לאחרונה גם רכבים חשמליים מבוססי סוללות, אך במרצדס עדיין מאמינים שטכנולוגיית המימן היא האופציה העדיפה והיא זו שתוביל בסוף הדרך. מבחינת נצילות אנרגטית, הנעת מימן עדיפה על הנעה חשמלית מבוססת סוללות, אך כמו הלייזר-דיסק וה-DVD, הפשטות והעלות של הבאת הטכנולוגיה לכדי ייצור המוני, היא זו שתקבע בסופו של יום.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות