פורשה טייקן
פורשה טייקן תוצג בספטמבר 2019.
פורשה טייקן
פורשה טייקן תוצג בספטמבר 2019.

המתחרה הספורטיבי של פורשה לטסלה מודל S, פורשה טייקן, תוצג בחודש ספטמבר הקרוב ותשווק לקראת סוף 2019.

 

קבוצת פולקסווגן תחל השנה בבליץ הדגמים החשמליים שלה, עשרות דגמים חשמליים של המותגים השונים של הקבוצה יוצגו במהלך השנים הקרובות. על הצד הספורטיבי בקבוצה תהיה אחראית כמובן פורשה אשר מספקת לנו כעת הצצה נוספת לטייקן, רכב הספורט 4 דלתות החשמלי הראשון של החברה, דגם שיספק אלטרנטיבה ספורטיבית לטסלה מודל S בגרסת P100D ויוצג בבכורה עולמית בספטמבר השנה.

 

פורשה תשווק בתחילה את הטייקן (Taycan) עם מערכת הנעה חשמלית בשתי גרסאות הספק, כאשר הגרסה הבכירה צפויה להציע קצת מעל ל-600 כ״ס. מערכת ההנעה החשמלית בדגם כוללת שני מנועים חשמליים, אחד קדמי ואחר אחורי, אשר יספקו לדגם הנעה כפולה. בהמשך, פורשה תציג גם גרסה שלישית חלשה וזולה יותר לדגם ובחברה שוקלים את האפשרות לגרסה רביעית עם מנוע אחורי בלבד ״אם השוק ידרוש את זה, נייצר את זה״.

 

פורשה טייקן
פורשה טייקן.

למרות שאין בדגם מנועי בעירה פנימית, בפורשה לא רוצים לגרום ללקוחות החברה ללמוד שמות חדשים ולכן הגרסה הבכירה תיקרא טייקן טורבו GTS, גרסת הביניים טייקן S ודגם הבסיס פשוט טייקן.

 

פורשה לא מציינת את נתוני הביצועים המלאים של הטייקן אך היא כן אומרת כי נתון התאוצה 0-100 קמ״ש ״יעמוד על הרבה מתחת ל-3.5 שניות״ והמהירות המרבית בכל הדגמים תעמוד על 250 קמ״ש. פורשה השקיע לא מעט בפיתוח מערך הסוללות של הדגם בכדי לא להגביל את היכולת של הנהג לנצל את ביצועי הדגם. ברכב חשמלי, חזרה רצופה על האצה מעמידה ל-100 קמ״ש לדוגמה יכולה לפגוע משמעותית בתאים שבמערך, בפורשה מבטיחים שעל פעולה זו לדוגמה תוכלו לחזור מעל ל-10 פעמים ברציפות, טוב יותר ממה שטסלה מודל S תאפשר לכם.

 

פורשה טייקן
פורשה טייקן.

טווח הנסיעה של הדגם יעמוד על כ-500 ק״מ בתקן NEDC, כלומר כ-400 ק״מ בתקן WLTP העדכני. את הסוללה בדגם יהיה ניתן בעתיד לטעון בהספק מרבי של 350kWh, דבר אשר שיאפשר טווח נסיעה של 100 ק״מ בטעינה של 4 דקות בלבד.

פורשה השקיעה לא מעט בפיתוח הדגם. כ-1000 נהגים, טכנאים ומהנדסים לקחו חלק בפיתוח הדגם כולל נסיעה מצטברת של 6 מיליון ק״מ, במגוון רחב של תנאי אקלים וטופוגרפיה. בפורשה מציינים כי הסוללות ברכבי הפיתוח נטענו כ-100,000 פעמים. לפני שרכבי המבחן יצאו לכביש, פורשה עשתה שימוש בתוכנת סימולציה מתקדמת לפיתוח רכבים, במסגרת התוכנה הדגם ״נסע״ 10 מיליון קילומטרים במגוון מסלולים, כולל במסלול הנורבורגרינג המפורסם. לפי הביצועים בתוכנה הדגם יכול לרדת מזמן הקפה של 8 דקות.

 

פורשה טייקן מהווה את הבסיס לאודי E-tron GT, מכונית הספורט קופה 4 דלתות של אודי אשר תשווק במהלך שנת 2020.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.