קיה סול EV החשמלית נחשפת בשיקגו

קיה מציגה בתערוכת שיקגו את הסול החשמלית, עם מנוע 110 כ"ס, טעינה מהירה וטווח נסיעה ראלי של 130-160 ק"מ.

קיה סול EV החשמלית יוצאת לדרך בשוק האמריקאי

קיה חושפת היום (ה') עם פתיחתה של תערוכת שיקגו את הסול EV החשמלית, המכונית החשמלית הראשונה של קיה המיועדת לשיווק מחוץ לקוריאה. את הטכנולוגיה לפיתוחה של הסול EV החשמלית, קיה צברה באמצעות קיה ריי (Ray) החשמלית ששווקה בקוריאה בלבד, במסגרת ניסוי שדה רחב היקף.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

הסול EV מבוססת על הסול 2014 החדשה שהוצגה לפני כחצי שנה והיא נושאת בחרטומה מערכת הנעה חשמלית שלא שונה מזו של המתחרות העיקריות כגון ניסאן ליף. מנוע חשמלי בהספק של 110 כ"ס (81kW) ומומנט של 29 קג"מ ניצב בחזית הדגם ומסוגל לפי קיה להאיץ מעמידה ל-96 קמ"ש "בפחות מ-12 שניות". כמו ברוב הרכבים החשמליים, המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ועומדת בדגם על145 קמ"ש.

 

סוללה מקוררת אוויר בקיבולת של 27kWh מסוגלת לספק טווח נסיעה ראלי של בין 130-160 ק"מ. טעינה מלאה משקע 120v דורשת המתנה של כ-24 שעות, שימוש בשקע 240v יקצר את הזמן לכדי חמש שעות בלבד. שימוש במטען מהיר בהספק של 50kW יאפשר טעינת 80% מקיבולת הסוללה בכ-33 דקות.

 

הסול מצוידת במערכת "קול וירטואלי" (VESS) המשמיעה רעש חיצוני במהירויות של מתחת ל-20 קמ"ש או בנסיעה לאחור בכדי להזהיר את הסובבים. השימוש במערכת הנעה חשמלית, הקטין את המרווח לנוסעים במושב האחורי שימצאו שמרווח הברכיים הצטמצם לעומת הסול הרגילה בכ-7 ס"מ ונפח תא המטען הצטמק במעט.

 

 

ויזואלית, קיה יצרה בידול משמעותי כך שאף אחד לא יטעה לחשוב שמדובר בסול הרגילה עם גריל קדמי אטום, פגוש קדמי שעוצב מחדש, חישוקי גלגלים ייחודיים, כיתוב EV על דפנות הרכב ועוד. שקע הטעינה ממוקם בחזית הדגם מאחורי כיסוי הגריל הקדמי. בכדי ליצור את האווירה "החשמלית" בתא הנוסעים, קיה עשתה שימוש בגימור בצבע לבן בדלתות, וסביב ידית ההילוכים והוקונסלה המרכזית, זו האחרונה מאכלסת מסך מגך קפסטיבי "8 המשמש עבור מערכת המולטימדיה, הניווט ומחשב הרכב המורחב. לוח המחוונים החולף וכולל תצוגה דיגיטלית מלאה המותאמת לרכב חשמלי.

 

בשלב הראשון, קיה תשווק את הדגם במספר מדינות מצומצמות בארה"ב בלבד, בהמשך ובהתאם לדרישה וקצב פיתוח תשתיות טעינה, קיה תרחיב את שיווק הדגם למדינות נוספות בארה"ב.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות