הפלטפורמה המודולרית CMF של רנו וניסאן תשמש כ-14 דגמים שונים ותאפשר לחברות חיסכון משמעותי בפיתוח והתאמת הפלטפורמה לדגם חדש.

הברית רנו-ניסאן מציגה פלטפורמה מודולרית חדשה -CMF

רנו וניסאן הציגו היום לראשונה את הפלטפורמה המודולרית החדשה CMF אשר תשרת 14 דגמים שונים – 11 של רנו ו-3 של ניסאן – שיוצגו עד שנת 2020.

 

הפלטפורמה המודולרית החדשה של רנו וניסאן, שונה במידה מסוימת מהמוכר לנו מפלטפורמות מודולריות אחרות כגון MQB של קבוצת פולקסווגן או EMP2 של פיג'ו-סיטרואן המשמשת את ה-308 החדשה. פלטפורמת CMF היא למעשה פלטפורמה המורכבת ממספר מודולים כגון בית המנוע או יחידת תא הנוסעים וכך לכל דגם נדרשת התאמה של המודל המסוים עצמו בלבד ולא שינוי של הפלטפורמה כולה.

 

הדגם הראשון שיעשה שימש בפלטפורמה החדשה הוא הקשקאי החדש אשר יוצג בתערוכת פרנקפורט הקרובה בספטמבר. הדגמים הראשונים של רנו אשר יעשו שימוש בפלטפורמת CMF יוצגו רק במהלך השנה הבאה בדגמים החדשים של הסניק, הלגונה והאספס החדש.

 

לפי הברית רנו-ניסאן, לקראת שנת 2020 כ-1.6 מיליון רכבים בשנה יעשו שימוש בפלטפורמה החדשה. הפלטפורמה המודולרית החדשה תאפשר הפחתה של בין 30-40 אחוז מעלויות הפיתוח/הנדסה של דגם חדש וכן בזכות שימוש נרחב יותר בחלקים משותפים בין דגמים שונים, מעריכים בחברות שהפלטפורמה תתאפשר חיסכון של בין 20-30 אחוז מעלויות רכישת החלקים.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.