רנו מאסטר חשמל ומימן
תא דלק מימני כמאריך טווח.
רנו מאסטר חשמל ומימן
תא דלק מימני כמאריך טווח.

רנו מוסיפה תא דלק מימני כמאריך טווח למסחריות הקלות החשמליות שלה. תא הדלק יאפשר תדלוק מהיר ותוספת של 140-230 ק"מ לטווח הנסיעה.

 

רנו ידועה כחלוצה בתחום הרכב החשמלי וכעת היא מחזקת את מעמדה עם הצגתו של פתרון הנעה מסקרן וייחודי עבור רכבים מסחריים, שימוש בתא דלק מימני כמאריך טווח לרכבים מסחריים חשמליים ובמקרה הזה, מדובר בגרסאות החשמליות של רנו מאסטר ורנו קנגו.

 

הנעה חשמלית היא אידיאלית עבור רכבים מסחריים קלים בזכות המומנט הגבוה המתקבל מסל"ד אפסי וכמובן העדר פליטת מזהמים בנסיעה במרכזי הערים, אך השימוש בסוללות כבדות משקל פוגע משמעותית בכושר העמסה של הרכב. מסיבה זו רוב המסחריות הקלות החשמליות (או משאיות החלוקה הקלות) משווקות כיום עם סוללה קטנה יחסית המאפשרת פגיעה מינימלית בנתון המשקל מותר להעמסה כאשר החיסרון הוא טווח נסיעה של קצת יותר מ-100 ק"מ מה שמגביל את רכבים אלו לנסיעה עירונית בלבד.

 

רנו מאסטר מימן
תדלק בחמש דקות לתוספת של עד 230 קילומטר לטווח הנסיעה.

הפתרון של רנו לבעיה הוא שילוב של תא דלק מימני אשר ישמש כמאריך טווח, יחד עם היתרון של תדלוק במימן הדורש המתנה קצרה של 5-10 דקות. רנו עבדה על הפיתוח הזה עוד משנת 2014, בשיתוף עם חברת בת של קבוצת מישלין. תא הדלק שרנו התקינה הוא בעל הספק של 10kW והוא מאפשר את הארכת טווח הנסיעה של הדגמים מעל ל-350 ק"מ.

 

רנו מאסטר Z.E. Hydrogen בגרסתו החשמלית הרגילה בעל סוללה בקיבולת של 33kWh בלבד המספיקה בתנאים אופטימליים לטווח נסיעה של עד 120 ק"מ (80 ק"מ בתנאי עבודה של ממש), תוספת תא הדלק, המגדילה את משקל הדגם ב-200 ק"ג בלבד, מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של כ-350 ק"מ. תספת מערכת המימן לא פוגעת כלל בנפח תא המטען של הדגם.

 

רנו קנגו חשמל ומימן
ללא פגיעה בנפח תא המטען.

במקרה של הטנדרון קנגו Z.E. Hydrogen, המערכת מאפשרת הגדלת טווח הנסיעה מ-230 ק"מ ל-370 ק"מ בתקן WLTP. במקרה זה מדובר במערכת הנעה במימן קומפקטית יותר מאשר זו שבמאסטר המגדילה את משקל הדגם ב-110 ק"ג בלבד, גם כאן ללא פגיעה בנפח תא המטען.

את המאסטר Z.E. Hydrogen רנו תחל לשווק במהלך שנת 2020 אך את הקנגו Z.E. Hydrogen ניתן יהיה לרכוש בשוק הבית הצרפתי כבר החל מסוף השנה במחיר של €48,300 - לפני מע"מ והטבות מס (בסכום של כ-6,000 אירו). מדובר על תוספת של מעל ל-10,000 אירו לעומת הגרסה החשמלית הרגילה של הקנגו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.