MG550 : מבחן דרכים – מבחן הציפיות

MG550, הגיע לישראל כסוג של פורצת דרך והיא בהחלט מעלה את רמת הצפיות לעתיד לבוא מיצרן זה.

MG550 - לא ברמה של המתחרות, אך גם לא מאוד רחוקה מהם

מכוניות וסין, זהו צרוף שלרוב גורם לזלזול/גיחוך במקרה הטוב. לרוב כשמדברים על מוצר מסין עולה התמונה של דוכני חיקויי השעונים לרולקס וכו', שבמבט ראשון הם נראים העתק מדויק של המקור ואתה בטוח שעשית את קניית חייך, אך עד הנחיתה בארץ, השעון לרוב כבר מספיק לעבוד.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

MG550לסינים יש כיום קופת מזומנים בלתי נדלית, במיוחד ל-SIAC, הבעלים של MG ויצרנית הרכב הגדולה בסין שבבעלות ישירה של המדינה. SIAC אמנם לא רכשה את השם רובר, אך היא רכשה מ-ב.מ.וו את כל הידע, המפעלים וזכויות היוצרים על דגמי רובר ובראשן ה-R75, עליה באופן עקרוני מבוססת ה-MG550 (בסין היא נקראת Roewe 550). אז קופת מזומנים יש, אך הסינים קצת דומים לנו הישראלים וגם הם לרוב אוהבים קיצורי דרך ולכן אנחנו פוגשים לא מעט בדיחות מוטוריות מסין. זו בערך הייתה רמת הצפיות מהמבחן ל-MG550. את MG מייבאת לישראל "קאר איסט", חברת בת של לובינסקי.

 

המפתח שקבלתי לידיי הוא מפתח חכם, אשר הכנסה לתוך שקע מתאים לצד ההגה, מאפשר בלחיצה עליו להתניע את המכונית כמו בדגמי מרצדס של לפני עשור. המפתח הזה הוא סוג של מייצג עבור ה-MG550 כולה. מצד אחד זה אביזר נוח לשימוש וטכנולוגי שלא פוגשים בכל המכוניות בקטגוריה, אך מצד שני, הוא עשוי מפלסטיק שביר וזול שלא יאה למכונית מהקטגוריה של ה-MG550. זה כמעט ומסכם את הסיפור כולו של MG550, מצד אחד יש בה איכויות מרשימות לא רק עבור מוצר מסין, אלא מול כל מתחרה מודרנית אחרת, אך מצד שני, יש בה פשלות שרק יצרן צעיר יחסית ובעיקר מסין יכול לעשות.

 

פגישה ראשונה עם MG550:

MG550 - העיצוב החיצוני מוצלח בכל קנה מידהעם רמת ציפיות נמוכה, ניגשנו למגרש החניה לפגוש את המכונית הסינית הראשונה בישראל. דווקא המפגש הראשון בפועל ולא במחשבות עם ה-MG550, מעלים בבת אחת את רמת הציפיות. העיצוב מרשים, מודרני ובעיקר מקורי (יש שיגידו שלא), כזה שכל יצרן אירופאי מוערך היה שמח להתהדר בו. תשכחו מתמונות חיקויים לדגמים מוכרים שאנו לרוב מקבלים מסין, ה-MG550 היא מכונית נאה מאוד נקודה, לא סתם היא זוכה ללא מעט מבטים בכביש.

 

 

תא הנוסעים:

לאור המראה החיצוני, רמת הצפיות עלתה מעלה וניגשנו לפתוח את דלת הנהג. תא הנוסעים של ה-MG550, הוא תא נוסעים מרווח מאוד ואוורירי הן מלפנים והן בספסל האחורי. תא המטען גדול בעל נפח מרשים ונוח מאוד להעמסה עם אפשרות לקיפול המושבים להגדלת הנפח. את הישבן מניחים על מושבי עור איכותיים למדי ונדירים לקטגוריה במיוחד ברמת המחיר הזו. בכלל ה-MG מאובזרת מאוד עם מערכת שמע אינטגרלית, בקרת אקלים דו אזורית ופתח יצאה למזגן מאחור, חלון גג נפתח חשמלי, בקרת שיוט, מחשב דרך מתקדם, שליטה מההגה על מערכת השמע (חלקית) ובקרת השיוט, תפעול ההילוכים מההגה ועוד.

 

אפילו הנדסת האנוש ברובה טובה וההתמצאות בפקדים השונים המפוזרים בתא הנוסעים קלה ופשוטה. לדוגמה, כפתור פתיחת הגג הוא מסוג ברז ולא כפתור רגיל שהוא מאוד נוח לשימוש ולא מצריך להסיט את המבט מהכביש. גם איכות החומרים ברובה טובה מאוד, בעיקר בחלקה העליון של הקונסולה ואיכות ההרכבה היא ללא דופי ומרשימה מאוד וזאת למרות שרכב המבחן עבר כ-17,000 ק"מ של חיים לא קלים תחת ידיים של לא מעט נהגים, כך שלכל אורך המבחן תא הנוסעים שמר על שקט מופתי ומרשים.

האווירה בתא הנוסעים נעימה ואיכות החומרים נעה בין טובה לבין זולה - לוח המחוונים אולי מקורי אך מוסתר בחלקו העליון ונראה מצועצע מידי - הנדסת האנוש ברובה טובה והפקדים איכותיים ברובם אך פה ושם הם סיניים מידי

צריך להגיע אבל והנה הוא מגיע מגיע. זוכרים את המפתח? אז פה ושם תמצאו דברים המסגירים את המקור שקצת מביכים באיכותם הירודה בעיקר למול האיכות הכוללת שהיא טובה למדי. יש לא מעט דוגמאות אז נתרכז רק בחלקן. אין בנמצא כמעט תאי אחסון למכשיר הסלולרי למשל. ישנו תא אחסון קטן (מקורר) מתחת למשענת המרכזית, אך הוא כלל לא נוח לשימוש ובעל נפח מזערי. מעבר לכך, פשוט אין תאי אחסון למעט תא הכפפות. רוצים לשתות ברכב? ליד המשענת המרכזית, בלחיצה יישלף לו מתוך התעלה המרכזית מחזיק לכוס בודדת מפלסטיק זול ושביר שבמכונית המבחן כבר לא תפקד כראוי, בדיוק כמו חיקוי זול מסין.

 

עוד קצת ביקורת? אין על ההגה שליטה על מעבר תחנות ברדיו וכפתורי השליטה על מחשב הדרך (עם מסך קטן ולא ברור) חסרי "קליק" כך שלא ניתן לדייק במעבר בין המסכים תחושה הדומה למסך מגע רגיש מידי. לא נזכיר דברים נוספים, אך את התמונה הכללית קבלתם.

 

סיכום תא נוסעים: מצד אחד נעים ומרווח בתא הנוסעים עם איכות הרכבה וחומרים טובה מאוד ברובה, אך מצד שני, פשלות קטנות בהנדסת האנוש ובאיכות ותפעול הפקדים שלא מתאימות לרכב מודרני ולא תמצאו כאלו גם ברכבים העולים מחצית ממחירה של ה-MG550.

 

 

מתניעים:

לוח השעונים הוא אחד מנקודות החולשה של ה-MG550 לא רק במראה הזול אלא גם בקריאותלחיצה על אותו מפתח מפורסם והמכונית מתניעה ומתעוררת לחיים. כיוון מושבים (חשמליים), מראות (השמאלית לא יוצאת מספיק החוצה) והגה ואז מגלים שההגה פשוט מסתיר את רובו של לוח המחוונים, שזה מצידו הוא מופע מצועצע למדי ששוב מסגיר את המקור. זה מרגיש שאת עיצוב תא הנוסעים, שהוא נאה לכשעצמו ביצעו בבריטניה, אך את כל האלקטרוניקה עשו בסין ואת מה שיש למר "לי" במחסן, אותו אחד שמייצר את ה-DVD הזול שאתם קונים ב-Yellow, לקחו והתקינו במכונית. רמת הצפיות, שוב יורדת.

 

מעבירים ל-D בתיבת חמשת ההילוכים שב-MG מתגאים שהיא יפנית ויוצאים לדרך מאולם התצוגה של לובינסקי בבני ברק. עם התנועה העירונית הצפופה והבלתי נסבלת של בני ברק, מיד רמת הצפיות שוב עולה ואפילו גבוהה. מערכת בקרת האקלים מקפיאה מהר לעומת החמסין שבחוץ, המושבים רכים ונעימים, אך מה שבעיקר מעלה את רמת הצפיות לקראת המשך הדרך היא נוחות הנסיעה המעולה והשקט בתא הנוסעים. ברגע הקצר הזה, ה-MG550 מספקת תחושה סאלונית למהדרין ולא בגלל שאנחנו בבני ברק.

 

יוצאים לדרך:

בני ברק - שעת צהריים. למי שלא מכיר את האזור, 300 מטר ב-18 דקות מספרים את כל הסיפור. הפקק מסתיים והכביש נפתח ואני סוחט במעט את דוושת הגז - לשחרר קצת קיטור. התאוצה נחושה ומהירה והמספרים המתקבלים של 10.8 שניות (יצרן) 0-100 קמ”ש וכ-7.3 שניות 80-120 קמ”ש (מדוד), הם מכובדים בהחלט. אך למרות זאת שוב מתגלה המקור הסיני ושוב רמת הצפיות יורדת.

 

MG550 - המנוע ותיבת ההילוכים לא ברמה שאנו רגילים לקבל כיום למרות שהביצועים טוביםה-MG550 מצוידת במנוע שאמנם פותח/שופר ע"י ב.מ.וו, אך הוא מיושן למדי, בנפח 1.8 ליטר עם מגדש טורבו בהספק של 161 כ"ס ו-21.6 קג"מ המתקבלים באופן עקרוני ב-2,500 סל"ד. בשל השהיית טורבו מוגזמת, את התאוצה תרגישו רק מעל ל-3,000 סל"ד ומתחת לשם המנוע די מת. להשהיית הטורבו מצטרף שאון מנוע צורמני יחד עם פעולה מחוספסת שאנחנו כבר לא פוגשים כיום במנועים מודרניים בוודאי לא מהקטגוריה של ה-MG. גם צריכת הדלק לאורך המבחן שעמדה על 8.2 ק"מ לליטר, מוכיחה שהמנוע הזה לא נמצא בקו אחד עם שאר המתחרות.

 

אז הדרך להגיע למהירות השיוט מורידה צפיות, אך ה-MG550 שוב מעלה צפיות כאשר אנחנו משייטים בכביש המהיר. אותה נוחות שפגשנו בתנועה עירונית, מאפשרת ל-MG להיות שייטת אוטוסטרדות מצוינת. וכך תוסיפו את בידוד הרעשים האיכותי המאפשר רמת שקט מרשימה בתא הנוסעים כך שניתן לנהוג בקלילות נעימה גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. ההיגוי אמנם מתקשח עם המהירות והוא בעל משקל סביר, אך הוא נעדר כל תקשורת ומעורפל לחלוטין והתחושה היא של נהיגה במשחק מחשב. למרות זאת, רמת האחיזה גבוהה וסיבובים ארוכים ומהירים נבלעים תחת גלגליה של ה-MG בקלות מרשימה.

 

אם כאן היו מסתכמים הדברים, היינו יכולים להגיד בלי למצמץ שה-MG550 היא מכונית אוטוסטרדות מצוינת לרוב רובם של נהגי ישראל, עולה על חלק מהמתחרות שלה והיינו מוכנים אפילו לסלוח לה על פשלות מביכות.

 

סיכום כבישים מהירים: למעט ההגה המעורפל והמנוע הרועש בהאצות חזקות, ה-MG550 מתגלה כשייטת אוטוסטרדות מצוינת בעיקר בזכות נוחות נסיעה רכה אך לא רופסת, בידוד רעשים טוב ותחושת מרווח נעימה בתא הנוסעים.

 

עם קצת תשומת לב והשקעה נוספת, תא הנוסעים של ה-MG550 יכל להיות משודרג בהרבהכפי שאתם מבינים, שוב צריך להגיע אבל ושוב לחזור למבחן הציפיות. הכבישים המהירים מסתיימים ועם ההגעה לכבישי סוג ב' עם איכות סלילה נמוכה ופיתולים מאתגרים יותר, שוב רמת הצפיות יורדת וה-MG מאכזבת למדי. כשהכבישים מכילים מפגעים ושיבושים גסים יותר מאלו שתמצאו בכביש המהיר, ה-MG בועטת ומקפצת עם כיול מתלים שאתה מבין שמי שתכנן אותו, לא ממש בעל הידע או המסורת והניסיון בתחום.

 

גם כשמנסים לאתגר אותה בפיתולים, שאיש מהלקוחות הפוטנציאליים לא ייקח אותה לשם, היא מורידה את רמת הצפיות. אמנם הכניסה לפנייה נחושה וזוויות הגלגול מתונות, אך די מהר ה-MG550 מפגינה שזה לא לא ומגיבה בתת היגוי הפגנתי, למרות שמדובר במשהו שכל משפחתית מהשורה כיום מבצעת בקלות ובלי דרמות. גם תיבת ההילוכים, למרות מקורה היפני, מתבלבלת תחת עומס ומגיבה בהעברת הילוכים גסה ובועטת. אז אמנם ה-MG550 בטוחה בהתנהגות הכביש שלה ומגיבה באופן מתון ומבוקר להרפיה מדוושת הגז, אך ציפינו ליותר. לפחות הבלמים טובים עם עוצמה ראויה ומערכת בקרת היציבות מתערבת רק מתי שבאמת צריך ובמתינות.

 

סיכום פרק הנהיגה: כאן מתגלים הדברים שדורשים ניסיון והנדסה מלוטשת אשר חסרים ל-MG. היא לא נכשלת ותספק לא מעט נהגים, אך היא לא מספיק מהונדסת עד הסוף.

 

סיכום מבחן MG550:

כפי שאתם רואים, לכל אורך המבחן יש נקודות בהן ה-MG550 מרשימה, לא רק למול הציפיות מהמכונית הסינית הראשונה בישראל, אלא מול כל המתחרות בקטגוריה. רמת הנוחות בכבישים סלולים היטב זה משהו שלא מעט מכוניות יכולות רק לקנא ב-MG550. גם רמת האבזור הנדיבה מוסיפה את שלה ואיכות ההרכבה והמוצקות של תא הנוסעים היא מרשימה בהחלט.

 

אבל, יש כאן יותר מידי נקודות בהן ה-MG550 פשוט לא נמצאת ברמה של המתחרות, בין אם זה הפלסטיק הזול המצוי בין המושבים שאמור לדמות עץ שנמצא אולי ביגואר (משהו שהסינים אוהבים) או מחזיק הכוסות המצ'וקמק או כפתורי פתיחת החלונות חסרי ההתנגדות. לכך תוסיפו את המנוע המיושן והמזהם יחד עם נוחות הנסיעה הלא טובה על כבישים משובשים. ואי אפשר שלא להזכיר את לוח השעונים המצועצע שאולי יהיה חביב כתפאורה בבנגקוק, אך לא מתאים כלל לרחובות תל אביב.

 

אם נחזור לרמת הציפיות למול המציאות, בחלקן ה-MG הפתיע מאוד ולטובה, ובחלקן הצפיות לצערנו התגשמו. למרות זאת חייבים לציין, ה-MG550 היא כלל לא מכונית רעה או בדיחה סינית גרועה ויש רוכשים שימצאו בא איכויות שלא ימצאו במקומות אחרים למרות שהרמה הכוללת שלה לא מספיק קרובה למתחרות המודרניות. אך מה שבאמת חשוב הוא, שאם זו הסנונית הראשונה של המתקפה הסינית של MG בישראל, אז יהיה מעניין מאוד לראות את הדורות הבאים של MG. שכן ה-MG550 עם קצת יותר תשומת לב, ניסיון, הנדסה והקפדה על הפרטים הקטנים, יכלה להיות מכונית מצוינת וכך כנראה יהיו הדגמים הבאים. אז אם ליפנים זה לקח כמעט 25 שנה ולקוראנים 15, כנראה שבתוך פחות מ-5 שנים המכוניות של MG הסינית יהיו שוות בין שווים.

MG 550 DE LUXE אוט' 1.8למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2008
מנוע 4 צילינדרים בטור עם מגדש טורבו
נפח 1,796 סמ"ק
הספק 161 כ"ס ב-5,500 סל"ד
מומנט 21.9 קג"מ ב-2,500 סל"ד
0-100 קמ"ש 10.8 שניות
מהירות מרבית 205 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 5 הילוכים עם תפעול ידני
תצורת מרכב 4 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,624 מ"מ/1,827 מ"מ/1,480 מ"מ
בסיס גלגלים 2,705 מ"מ
צמיגים 215/55 R16
משקל - ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 10.4 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 8.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) אין
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + DSC + TSC + BAS

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות