וולוו C30: מבחן דרכים – סקס אפיל שוודי

וולוו C30 מציעה עיצוב נועז ומתוחכם, תא נוסעים איכותי ונסיעה נינוחה, יצאנו לבדוק איך סקס אפיל שוודי מרגיש על הכביש.

וולוו C30 - העיצוב הכי נועז ומרשים של וולוו עד היום

כשהמתנתי לסיים את הסידורים בדלפק הקבלה בסוכנות וולוו, לפני קבלת ה-C30 לנסיעת מבחן, ניגש אלי לקוח אחד שזה עתה סיים נסיעת מבחן ושאל "מה אתה לוקח?", את ה-C30 עניתי. מבלי לחשוב פעמיים נשאלתי "לך (במבט חמוץ) או לאשתך?”. זה בערך מספר את סיפורה של ה-C30, הרבה עיצוב ואפילו מצוין וגברי יותר עם מתיחת הפנים מ-2010, אך זו עדיין מכונית המכוונת לצד הנינוח של החיים, יותר לייף סטייל מאשר האצת קצב הלב.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

וולוו עם עיצוב מוחצן וסקס אפיל?

וולוו C30 הטוב והרעהקלישאה אומרת שהאסוציאציה הראשונה שעולה עם השם וולוו זה לרוב בטיחות ועיצוב שמרני ומרובע. זה כמובן היה נכון אם לא חייתם כאן בעשור האחרון. זה לא שוולוו שכחה את הפילוסופיה הסקנדינבית שלה ותחום הבטיחות הוא עדיין התחום המוביל בוולוו, אך עם צי הדגמים החדשים כמו ה- XC60 או ה-S60 החדשה, וולוו כבר מזמן לא מרובעת. אף אחד לא יטעה לחשוב שהיא איטלקייה בטעות, אבל וולוו למדה בעשור האחרון שעיצוב מוכר והדגמים החדשים שלה הם מהנאים שיש על הכביש.

 

את המהפכה העיצוב הזו החלה וולוו עם הדור הקודם של ה-S80 וה-S60, אך הייתה זו ה-C30 שהוצגה ב-2006, המכונית הקומפקטית הראשונה של וולוו בעידן החדש, שסימנה את מהפכת העיצוב בוולוו עם עיצוב נועז ומאוד לא שמרני. העיצוב הנועז של ה-C30, נלקח הישר מהקונספט SCC שהוצג עוד בתערוכת דטריוט ב-2001.

 

ה-C30 היא אולי הכי פחות וולוו שיש לא רק במראה או בעיצוב, אלא גם בתחום הפרקטיקה ובעיקר במוחצנות, כי וולוו C30 היא ממש לא מכונית לביישנים, במיוחד לא עם דלת תא המטען מזכוכית המכניסה כל מציצן בפוטנציה הישר אל הנעשה בתא הנוסעים. אקסביסיוניסטים באופיים יאהבו את זה, אך זה בהחלט לא מתאים לכל אחד. לחוסר הפרקטיקה כמובן שצריך להוסיף את העובדה שב-C30 נמכרת בתצורת 3 דלתות האצ'בק בלבד ותא המטען הוא לא מהגדולים שתפגשו.

 

תא הנוסעים – חוזרים אל המוכר

הלהט החיצוני של ה-C30, כנראה שלא הצליח להפשיר את עיפרון הקרח המשמש את המעצבים השוודיים בכל הקשור בתא הנוסעים. כאן תפגשו תא נוסעים וולוואי למהדרין, נקי “מרעש” ועם הקונסולה המרכזית הצפה האופיינית לכל דגמי וולוו. יש שיאמרו שעיצוב הפנים משעמם וקר, ואכן, בפרט במכונית המבחן שהגיע בגרסת הבסיס משעמם לעין והצבע האפור הקודר שולט בתא הנוסעים. מצד שני יש המון הגיון בדבר, שכן אם העין לא עסוקה בתא הנוסעים, היא מתעסקת במה שבאמת חשוב וזה כמובן במה שקורה מחוץ למכונית, בכביש.

תא הנוסעים איכותי אך מרגיש פשוט מידי במיוחד בגרסת הבסיס - לוח המחוונים קריא וברור - הנדסת האנוש  טובה מאוד

ה-C30 וותיקה יחסית וזה ניכר בחומרים שמשמשים את תא הנוסעים שלא נראים מודרניים מספיק (ברמת הבסיס), אך לרגע אחד לא תטעו לחשוב שאתם לא ספונים בתא הנוסעים של רכב פרמיום. זה מתחיל בתחושה מאוד אוורירית ומרווחת בתא הנוסעים בזכות משטח חלונות ענק וממשיך לאיכות החומרים הטובה עם שפע של חומרים רכים למגע, כל הכפתורים עם תחושת תפעול איכותית, לוח המחוונים ברור נקי וקריא וכמובן, כמו בכל וולוו, הוקדשה לא מעט מחשבה על קלות התפעול של מערכות השונות ברכב. נאמר זאת כך, אם האיטלקיים יקריבו את הנדסת האנוש לטובת העיצוב (כיום כבר פחות) בוולוו זה כמעט בדיוק ההפך.

 

עיצוב פשוט ונקי שיוצר הנדסת אנוש טובה התורמת לבטיחותהנדסת האנוש ב-C30 בהחלט ראויה להתייחסות נפרדת. בוולוו C30, למעשה בכל דגם של וולוו, רוצים שתתעסקו בעיקר במטלת הנהיגה והרבה פחות במבט בוחן בכפתורי התפעול השונים של הרכב וזאת כחלק בלתי נפרד מפילוסופית הבטיחות. האם זה מוצלח? כמעט לחלוטין כן. את רוב מערכות הרכב ניתן לתפעל בנוחות מגלל ההגה וממנופי האיתות והמגבים כולל תפעול נוח מאוד בצורת גלגלת למחשב הדרך.

 

למרות שהכפתורים בקונסולה המרכזית נראים דומים וצפופים, ישנה חלוקה ברורה ופשוטה לתפעול. מה שהנהג מתפעל באופן שכיח, מיזוג ומערכת שמע, זכה לכפתור נפרד ייעודי, ברור ונוח לתפעול בכל אחת מפינות הקונסולה המרכזית כולל פידבק לפעולה במסך המרכזי. שאר הכפתורים במרכז מחולקים באופן ברור לפי מערכת שמע בחלק העליון, מערכת המידע לנהג במרכז ובתחתית המיזוג. אז לא רק נראה פשוט בעיצוב, זה גם פשוט לתפעול ובטיחותי.

 

רק שני מושבים מאחור אך מאוד נוחים עם מרווח סביר לברכייםבזכות עיצוב קו הגג הארוך ומפתח הדלתות הרחב, הכניסה לאחור לא דורשת אקרובטיקה מיוחדת. שם מאחור תמצאו שני מושבים מלאים ולא ספסל, נוחים מאוד ובניגוד להרבה רכבי 3 דלתות/קופה, אין את אותה תחושת קלאוסטרופוביה מוכרת וישנו מקום ראוי מאחור לנוסעים, אך אל תצפו ליותר מידי. דלת תא המטען היא דלת זכוכית, קלה מאוד לפתיחה ומאפשרת גישה מאוד נוחה לתא המטען. זה לכשעצמו קטן ולא יכיל יותר ממזוודה אחת, אך קיפול המושבים יוצר תא מטען שטוח שיספיק לסט מזוודות שלם לחופשה באילת.

 

רמת האבזור, גם בדגם הבסיס מכובדת וכוללת: בקרת אקלים דו אזורית, מחשב דרך, בקרת שיוט, מערכת שמע עם 8 רמקולים וחיבור USB+AUX, מערכת מידע מתקדמת לנהג, תאורת גישה הביתה ועוד. בתחום הבטיחות מצוידת ה-C30 ב-6 כריות אוויר וציון של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק.

 

יוצאים לדרך

מתיחת הפנים ב-2010 הוסיפה קישוטי פלסטיק דמוי אלומיניום מסביב לרכב

מתחת למכסה המנוע של גרסת הבסיס הנבחנת של ה-C30, נמצאת יחידת ההנעה אולי הכי "רגילה" של וולוו. מנוע פורד בנפח 2.0 ליטר בהספק של 145 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-18.9 קג"מ ב-4,500 סל"ד, בהחלט לא נתונים מעוררי תאבון גם בפועל, למרות נתוני ביצועים סבירים לחלוטין על הנייר עם 9.7 שניות 0-100 קמ”ש ומהירות מרבית של 205 קמ”ש. מה שכן חדש לחלוטין זו תיבת ששת ההילוכים הרובוטית PowerShift כפולת המצמדים (מצמד רטוב) שהחליפה את תיבת ה-5 הילוכים אוטומטית GearTronic ושיפרה את נתון התאוצה בכ-0.2 שניות.

 

אי אפשר שלא להתעכב במעט על תיבת ההילוכים הזו. נתחיל מהיתרונות של תיבת ה-PowerShift: ניכר שבפורד למדו מהבעיות של התיבות הרובוטיות של המתחרות ואין ספק שתיבת ה-PS מרגישה הרבה יותר כמו תיבה אוטומטית רגילה לעומת תיבת רובוטית רגילה (חד או כפולת מצמדים), בעיקר בכל הקשור במעבר ההילוכים החלק "ראשון שני" ובסך הכל התחושה היא של תיבה חלקה מאוד, אך לא מהירה כמו DSG. מצד שני, היציאה מהמקום מהוססת בשל אותו “טיפול” במעבר “ראשון שני”, אך כאן גם אשמת המנוע שחי בעיקר בסל"ד גבוהה.

 

וולוו C30 - למרות הישבן היפה הכביש המפותל היא תראה את האחוריים של המתחרות מגרמניהאני לא יודע אם לשוודים יש בעיות כרוניות בגב, אך כמו בכל וולוו גם המושבים ב-C30 נוחים מאוד גם לאחר מספר שעות מאחורי ההגה. יחד עם כיוון מלא (ידני) למושבים ולהגה, מושגת תנוחת נהיגה טובה למדי עם ראות מצוינת החוצה. את השלווה (או הקור) השוודי בתא הנוסעים משלימים בידוד רעשים טוב למדי גם במהירויות שיוט גבוהות מאוד, אך זה נפגם כשאר מאיצים חזק ושאון המנוע חודר לתא הנוסעים באופן שלא היינו מצפים מרכב שכזה.

 

וולוו C30 חולקת את אותה הפלטפורמה עם פורד פוקוס, אך זהו הדמיון היחידי ביניהן בכל הקשור בהתנהגות כביש ונוחות נסיעה. אין ספק שב-וולוו, למרות המראה של ה-C30, כיוונו למשהו המוכר ללקוחות וולוו שלא נוהגים למהר לשום מקום (למרות שניתן לנהוג בה מהר מאוד). נוחות הנסיעה טובה מאוד ברוב הזמן עם תחושת מוצקות המצופה מרכב פרמיום, אך בכבישים משובשים במיוחד המאתגרים את המתלים קצת יותר, העסק מוצלח קצת פחות.

 

אם חשקה נפשכם בקפיצה לילית קצרה לאילת ולהספיק עוד לחזור בבוקר לעבודה, אין ספק שה-C30 תעשה את העבודה נאמנה. בכביש המהיר ה-C30 מתגלה כשייטת אוטוסטרדות טובה מאוד, בידוד הרעשים עושה את שלו ושמור על השקט ובקרת האקלים דואגת שיהיה תמיד נעים, הזיכרון הנייד נכנס לשקע ה-USB והרמקולים מנגנים לכם את המוזיקה האהובה עליכם, ההיגוי בעל משקל נכון, איטי יחסית אך מספיק מדויק והדרך עוברת בנעימים.

 

אם נחזור למשפט "לאשתך או לך?" ששאל אותי אותו לקוח וולוו בדלפק הסוכנות, אז כאן, בסיום המקטע בכבישי הנהיגה החביבים עלי, הייתה תשובתי אליו "ברור שלאשתי". ה-C30, תפגין רמת איחזה גבוהה, הבלמים טובים ההיגוי מדויק יחסית, אך אין ספק שה-C30 בגרסתה הזו לפחות, מעוניינת רק להעביר אתכם בבטחה את הפיתולים אך ממש לא לגרום לכם לחייך. מעבירים לשירים רגועים במערכת השמע וחוזרים לכביש המהיר לעבר האופק.

 

וולוו C30 – סיכום מבחן:

וולוו C30 היא ללא ספק מכונית מאוד ייחודית בעיצובה בוודאי מול המתחרות הישירות שלה ה-A3 ו-ב.מ.וו סדרה 1 וזה לבדו, אמור לקסום ללא מעט לקוחות המחפשים את המשהו השונה הזה שבדיוק בשבילו רוכשים רכב פרמיום קומפקטי. בנוסף, היא מספקת כמעט את על מה שמצפים מרכב פרמיום קומפקטי עם איכות חומרים טובה, תא נוסעים שקט ומבודד מהמולת החוץ, רמת בטיחות גבוהה ועוד.

 

אך ממכונית פרמיום קומפקטית, במיוחד כזו אירופית, מצפים למשהו נוסף וזו התנהגות כביש משובחת ומהנה וכאן, וולוו C30 מתקשה לספק את הסחורה. תוסיפו לכך את העובדה שה-C30 היא לא המכונית הכי פרקטית שיש, וזו כנראה הסיבה שה-C30 הפכה למכונית נישה. אז לסיכום, סקס אפיל יש, אבל זה לא אומר שתקבל סקס מוטורי. ולבחור מהדלפק ששאל "לאשתך או לך?”. אז אם ה-C30 לאשתי הדמיונית, היא בהחלט מומלצת, לי, כנראה שקצת פחות.

 

וולוו C30 2.0למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2006 מתיחת פנים 2010
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,999 סמ"ק
הספק 145 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 18.9 קג"מ ב-4,500 סל"ד
0-100 קמ"ש 9.7 שניות
מהירות מרבית 205 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 6 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים
תצורת מרכב 3 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,266 מ"מ/1,782 מ"מ/1,447 מ"מ
בסיס גלגלים 2,640 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,327 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 12 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 8.5 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות