טיוטה יאריס החדשה: מבחן דרכים – יאריס למהדרין

טויוטה יאריס 2012 החדשה STYLE אוטו' במבחן: עם המעבר לתיבה רציפה ותא נוסעים מרווח, היאריס החדשה נולדה בכדי להחזיר לקוחות הביתה.

טויוטה יאריס החדשה - מצוינת בעיר, חסכונית, מאובזרת, בדיוק מה שיגרום ללקוחות שעזבו לחזור הביתה

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

כאשר שאלתי באולם התצוגה הראשי של טויוטה לפני קבלת היאריס למבחן מדוע הם לא מייבאים את היאריס החדשה גם עם צבעים "צעירים" בתא הנוסעים ומחוצה לו, המוצעים עם הדגם בעולם, זכיתי לתשובה: "אנחנו מביאים את מה שהלקוחות שלנו מעדיפים”.

 

יאריס החדשה הטוב והרעעם התשובה הזו דרך אגב, אין לי כל בעיה ורצוי שיבואן יביא את המוצר הנדרש/מבוקש ע”י הלקוחות, אך היא ממחישה יותר מכל, מדוע היאריס החדשה היא אמנם סופרמיני טובה ועדיפה על זו המוחלפת, אך לא פורצת גבולות או כזו שתייבא לקוחות מיצרנים מתחרים. היאריס החדשה, היא בעיקר טויוטה למהדרין לחובבי המותג, לטוב ולרע.

 

 

טויוטה יאריס 2012 במבחן: פגישה ראשונה:

חיצונית, בטויוטה הבטיחו מראה צעיר ורענן בכדי לפנות גם לקהל לקוחות מודרני וצעיר, אך בצבע הכהים של מכונית המבחן, העיצוב של היאריס החדשה די הולך לאיבוד. לא שבצבעים אחרים היא מציגה עיצוב יוצא דופן ובסך הכל המראה די פרווה, כזה שנשארים אדישים אליו וכמו שלקוחות טויוטה אוהבים.

 

היאריס החדשה צמחה במידות והיא ארוכה בלא בפחות מ-100 מ"מ מזו היוצאת, אך בשל הגובה שנמך ב-20 מ"מ והעיצוב הזוויתי, קצת קשה להבחין מהחוץ שהיאריס החדשה גדולה מזו היוצאת.

 

טויוטה יאריס 2012 במבחן: תא הנוסעים.

אם מהחוץ קשה להבחין בגידול במידות, בתא הנוסעים זה כבר קל. מרווח, זה שם המשחק בתא הנוסעים של היאריס החדשה. המרווח לנוסעים לא רק טוב מזה שבדגם המוחלף, אלא טוב לעומת רוב המתחרות. תוסיפו לכך משטח חלונות גדול וקו חלונות נמוך יחסית והנוסעים זוכים בתחושה אוורירית למדי עם ראות טובה החוצה, לא רק עבור הנהג אלא עבור כל הנוסעים.

תא נוסעים יפני טיפוסי - המון פלסטיקה ועיצוב חללי, אך הכל נגיש עם הנדסת אנוש מצוינת, שדה ראיה מעולה החוצה, עושים את החיים לקלים עם היאריס החדשה

עם בסיס גלגלים שצמח ב-50 מ"מ וכ-65% מהגידול במידות שהוסבו לטובת הנוסעים, לא רק הנוסעים מלפנים נהנים מהמרווח אלא ובעיקר, אלו מאחור עם מרווח מצוין ל-4 נוסעים בוגרים, אך נוסעים שגובהם מעל 1.85 מטר, ימצאו את התקרה קצת נמוכה מידי ונוסע מרכזי יאלץ להיות צנום מידות, בעיקר בממד הגובה. תא המטען אמנם צמח במידותיו, אך הוא לא גדול באופן חריג לקטגוריה ויש גדולים ממנו, מצד שני הוא בהחלט מספיק גם למשפחה, לעגלה גדולה או קניות שבועיות וכו'. קיפול המושבים מאחור, מספק תא מטען גדול וכמעט שטוח לחלוטין כאשר הקיפול נוח ומהיר.

 

בעוד המרווח לנוסעים הוא מהטובים בקטגוריה, בתחום איכות החומרים, תא הנוסעים של היאריס החדשה בינוני למדי. תא הנוסעים, שופע פלסטיקה קשיחה ודקה במספר גוונים אפורים ובטקסטורה מחורצת/מוברשת. זה חביבה למראה ואולי אפילו משדר משהו צעיר, אם זו כוונת המשורר, אך הפלסטיקה לא נראית או מרגישה איכותית כמו אצל המתחרות המובילות המציעות חומרים איכותיים יותר למראה ולמגע. בכלל, למעט מסך המגע המרכזי, שאר המחוונים והכפתורים ביאריס לא מודרניים במיוחד למראה, אך מהצד השני וכמו תמיד בטויוטה, הם ברורים ופשוטים לתפעול וידידותיים במיוחד למשתמש.

 

מרווח מאחור ביחס לסגמנטעם היאריס החדשה, טויוטה משנה את תפיסת תכנון תא הנוסעים ומרכזת את כל סביב הנהג, כך יוצא שבפעם הראשונה בדגם, לוח המחוונים עובר מהמרכז אל מול הנהג, לטעמי, זה מוצלח יותר ונוח יותר. מסך המגע המרכזי איכותי למראה ופשוט לשימוש ורק טענה אחת עיקרית, מיקום כניסות ה-USB+AUX בפינה חשוכה ולא נגישה בתא הכפפות. בתחום הפרקטיקה, תא הנוסעים מציע 3 מחזיקי כוסות, ו-2 לבקבוקים בדלתות (אין מאחור), מספיק תאי אחסון סגורים ופתוחים וגם אם זה לא יוצא דופן, הכל במידה הנכונה לחיים קלים בתא הנוסעים.

 

מכונית המבחן, הגיע ברמת האבזור הגבוהה STYLE היקרה בכ-3,000 שקל מרמת האבזור SOUL וללא ספק תהיה הנמכרת ביותר. רמת הגימור מציעה בין היתר: 2 חלונות חשמל, מראות חשמליות עם פנסי איתות מובנים, מסך מגע "6.1 מרכזי עם 6 רמקולים, שליטה מלאה מגלגל ההגה, דיבורית BT, מצלמת נסיעה לאחור (איכותית) וכניסות USB+AUX ועוד.

 

בתחום הבטיחות, ליאריס 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק, 7 כריות אוויר וכל צרופי האותיות בתחום הבטיחות. היאריס גם מוצעת בגרסה ידנית במחיר לא מספיק אטרקטיבי של 91,900 שקל ורמת אבזור נמוכה למדי.

 

 

טויוטה יאריס 2012 במבחן: מתחת למכסה המנוע.

בתחום יחידת ההנעה, היאריס החדשה עושה שימוש באותו מנוע של הדגם המוחלף, 1.33 ליטר המוצע גם בספייס ורסו. למנוע הספק נאה יחסית לנפח עם 99 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד. על הנייר ובפועל, המנוע הזה מספק ליאריס ביצועים טובים וזריזות מרשימה עם 12.3 שניות 0-100 קמ"ש (יצרן) ותאוצת ביניים 80-120 קמ"ש (מדוד) של 8.4 שניות.

 

החידוש העיקרי בתחום יחידת ההנעה, זה כמובן המעבר מתיבת ההילוכים הרובטית של הדור הקודם, שגרמה לכישלון במכירות הדגם בישראל, לתיבת הילוכים רציפה.

 

טויוטה יאריס 2012 במבחן: על הכביש.

התיבה הרציפה טובה בהרבה מזו הרובטית אך עדיין מציעה תחושת האצה מוזרההמעבר לתיבת ההילוכים הרציפה מציע שני דברים עיקריים. האחד הוא שיפור בביצועים לעומת הדגם היוצא, 12.3 שניות 0-100 קמ"ש לעומת 13.5 שניות עם התיבה הרובוטית (המהירות המרבית נותרה זהה), אך הדבר השני וההבדל המשמעותי ביותר עבור רוב הרוכשים, זו הפעולה החלקה והרציפה, תרתי משמע, של התיבה. מבחינת צריכת הדלק לעומת זאת, אין כל שינויו בנתוני המעבדה, אך במבחן עמדה צריכת הדלק על 14.2 ק"מ לליטר, נתון טוב למבחן ובקלות ניתן לרשום כ-16-17 ק"מ לליטר בנהיגה רגועה.

 

כמו כל תיבה רציפה לעומת תיבה אוטו' רגילה, ישנם יתרונות וחסרונות כאשר היתרון הברור של התיבה הרציפה זו צריכת דלק עדיפה. החיסרון של התיבה הרציפה נמצא בעיקר באופן פעולתה כאשר רוצים להאיץ. בזמן האצה, התיבה מקפיצה את הסל"ד לחלקו העליון, שם תזכו לרעש מנוע חזק ומתכתי. זאת בניגוד למשל לתיבה הרציפה של האוונסיס המציעה פעולה הדרגתית יותר של התיבה.

 

מעבר לזמן האצה, בידוד הרעשים ביאריס החדשה מוצלח למדי וטוב מבעבר ובשיוט, היאריס שומרת על תא נוסעים שקט למדי כאשר המנוע חרישי והסל"ד בזכות התיבה הרציפה, נמוך במיוחד מורה על 1,900 בלבד במהירות של 100 קמ"ש. בנוסף לכך ולמרות שאיכות ההרכבה נראית מדויקת ומרגישה הדוקה, תא הנוסעים לא נטול קרקושים.

 

ליאריס מתלים בוגרים המספקים התנהגות כביש טובה אך הם קשיחים יחסית נוחות הנסיעה שהיאריס מציעה טובה למדי גם אם לא מובילה בקטגוריה. המתלים מכוילים אמנם על הצד הקשיח כך שהנסיעה לא רכה, אך היאריס מצליחה לטפל היטב ברוב סוגי השיבושים ורק על שיבושים זדוניים כגון מכסי ביוב וכו', היא מזכירה את אותו כיול מתלים קשיח ומקפיצה את הנוסעים.

 

התחום בו היאריס מפתיעה, זו התנהגות הכביש (למרות שהיא בוגרת יותר מזו היוצאת), אבל חייבים להעיר שעם ההגה הנוכחי שלה שהוא מלאכותי לחלוטין, מהיר וקל מידי, זה לא מתכון לנהיגה מהירה ומדויקת והכל נשאר רק בתאוריה, אך הפוטנציאל בהחלט קיים שם עם רמת אחיזה גבוהה, זווית גלגול מתונה ותגובה נחושה להפניית ההגה.

 

כך יוצא שבחיי היום יום ובתנועה עירונית במיוחד, זה עובד מצוין עם זריזות וקלות בתמרון, שדה ראיה מצוין החוצה (הדשבורד הונמך ב-40 מ"מ), תנוחת נהיגה טובה ורדיוס סיבוב קטן במיוחד ועל הכביש המהיר, היאריס מפגינה יציבות כיוונית של מכונית בוגרת, אבל כאשר הכביש מתפתל, לנהג רק נשאר לסמוך על היכולות הגבוהות של היאריס, אבל הוא לא ייהנה מהם.

 

טויוטה יאריס החדשה 2012: סיכום מבחן.

טויוטה יאריס החדשה - עשויה נכון בדיוק כפי שמצפים מטויוטה

היאריס החדשה היא גרסה איכותית יותר, שקטה יותר ובעיקר, בוגרת יותר ומרווחת יותר לדור הקודם. היאירס היא מסוג המכוניות המשכיחות מהנהג את מטלת הנהיגה ועושה הכל בקלות ובלי מאמץ הנדרש מצד הנהג. מהצד השני, היא גם לא גורמת לנהג להרגיש דבר. זה אולי מצוין ללקוחות טויוטה הטיפוסיים המחפשים לרוב כלי אמין וחסכוני שייקח אותם בלי דרמות ממקום למקום, את זאת היאריס החדשה עושה בדיוק, אך קצת יותר שמחת חיים, צבע בתא הנוסעים והגה מתקשר לא היו מזיקים ליאריס החדשה בעיקר כי בבסיסה, היא מציעה התנהגות כביש טובה מאוד.

 

היאריס החדשה מספקת מרווח מרשים לנוסעים ורמת האבזור בדגם הנבחן טובה למדי, זאת למרות התפעול הידני לחלונות מאחור. חבל שבטויוטה לא השקיעו בפלסטיקה מרשימה יותר בתא הנוסעים, כזו המספקת תחושה איכותית יותר ופחות תכליתית, כזו שתביא לקוחות מיצרנים אחרים.

 

בשורה האחרונה, היאריס החדשה היא סופרמיני טובה וחסכונית וכלי תחבורה יעיל שאתה פשוט שוכח שאתה נוהג בה, לטוב ולרע.

  טויוטה יאריס 2012 אוטו' (רציף)
שנת הצגת הדגם 2012
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,329 סמ"ק
הספק 99 ב-6,000 סל"ד
מומנט 12.7 קג"מ ב-4,000 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.3 שניות
מהירות מרבית 175 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רציפה CVT
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,885/1,695/1,510
בסיס גלגלים 2,510 מ"מ
צמיגים 185/60 R15
משקל 1,035 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 18.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 14.2 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD+TRC+ABS+VSC
מפרט מלא

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות