2014 יונדאי i10 החדשה: מבחן דרכים – מלכת העיר החדשה

יונדאי i10 ידנית 1.0 ליטר inspire במבחן: i10 החדשה מביאה לסגמנט המיני רמה חדשה של איכות, אבזור ושימושיות, האם זה מספיק לה בכדי להיות מלכת הסגמנט החדשה?

2014 יונדאי i10 מבחן
יונדאי i10 החדשה מביאה לסגמנט העירוני ניוחוח של סופרמיני

יונדאי i10 היוצאת הייתה מכונית טובה שגם נמכרה היטב בישראל, אך די אפרורית למראה ותחושה ובשורה התחתונה, ייעודה העיקרי היה שווקים מתפתחים כגון השוק ההודי, שם היא יוצרה ומשם היא הגיעה אלינו. יונדאי i10 החדשה לעומת זאת, תוכננה במרכז הפיתוח שלה יונדאי בגרמניה במיוחד עבור השוק האירופאי מתוך רצון לספק מכונית קטנה במידות ובמחיר אך בסטנדרט של סופרמיני והפעם, היא מגיעה אלינו מתורכיה.

 

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

יונדאי I10 החדשה חוות דעתאם תרצו, יונדאי i10 החדשה היא גרסה משופרת של הפיקנטו המתחרה מבית - איכותית יותר, נוחה יותר, מאובזרת יותר ועם תא מטען גדול יותר. אם הפיקנטו סיפקה תחושה שהיא יותר סופרמיני מאשר מכונית עירונית קלאסית, יונדאי i10 החדשה לקחה את הקונספט הזה צעד נוסף – אפילו שניים - קדימה. לכך יש יתרונות רבים בין אם מול הדגם היוצא או מול שאר הסגמנט ובמיוחד עבור הלקוח הישראלי, אך גם כמה חסרונות עליהם נעמוד במבחן לדגם.

 

יונדאי i10 החדשה - עיצוב:

אם יונדאי i10 היוצאת הייתה כאמור מכונית אפרורית למראה, מהחוץ ומהפנים, יונדאי i10 החדשה אולי לא פורצת גבולות בעיצובה אך היא בהחלט בעלת עיצוב שניתן להגדירו "חמוד ומודרני”, במיוחד בצבע של מכונית המבחן שזיכה את ה-i10 בלא מעט מחמאות מהמין הנשי. לא פחות מכך, יונדאי i10 החדשה נראית גדולה יחסית מול הדגם היוצא או מול המתחרות שלה בסגמנט למרות שהיא לא שונה במיוחד במידותיה משאר המתחרות העדכניות – קצת כמו סופרמיני. את גישת "הסופרמיני" הזו בתכנונה של ה-i10 החדשה עוד נפגוש מספר פעמים בהמשך.

 

יונדאי i10 החדשה – תא הנוסעים:

תא הנוסעים של ה-i10 החדשה הוא קפיצת מדרגה בלא מעט תחומים, לא רק מול הדגם היוצא אלא גם עבור סגמנט המיני בכללותו בתחומי האיכות, האבזור, התכנון, בידוד הרעשים ועוד. את השדרוג באיכות תרגישו כבר עם פיתחת/סגירת הדלתות המספקות תחושה של איכות ומוצקות גרמנית שלא אופיינית לסגמנט המיני. אמנם הפלסטיקה בתא הנוסעים קשיחה ככולה - כמקובל בסגמנט - אך היא מהסוג העבה והמוצק וביונדאי דאגו להעניק לה טקסטורה המעניקה תחושה נעימה ואיכותית. גם איכות ההרכבה המצוינת מוסיפה את שלה ומספקת תחושת מוצקות בריאה לתא הנוסעים. כן, גם בתחום זה ה-i10 החדשה מרגישה יותר כמו סופרמיני מאשר מיני.

יונדאי I10 החדשה תא הנוסעים חוות דעת

עיצוב תא הנוסעים של יונדאי i10 החדשה גם הוא מזכיר יותר תא נוסעים של סופרמיני – רציני ובוגר יותר ופחות עליז ושובב. את האפרוריות של תא הנוסעים הקודם, יונדאי שיפרה באמצעות שימוש בריפוד ופלסטיקה צבעוניים ברחבי תא הנוסעים (במספר צבעים לבחירה), המספקים תחושה נעימה יחד עם תחושת מרווח מצוינת (יחסית לסגמנט כמובן). תחושת המרווח היא כמובן גם תודות לגידול המשמעותי במידות לעומת הדגם היוצא כאשר ה-i10 החדשה ארוכה יותר ב-80 מ"מ, רחבה יותר ב-65 מ"מ ובסיס הגלגלים צמח ב-5 מ"מ. המרווח מאחור מספק בהחלט כאשר אני (1.84 מטר) יכולתי לשבת מאחורי כנהג. אמנם לא מרווח מספיק עבורי לנסיעה של כמה שעות, אך לחצי שעה עד שעה זה סביר בהחלט. כן, גם כאן ה-i10 ממצבת עצמה בטופ של הסגמנט.

 

מה שכן השתנה לרעה מהדגם הקודם הוא ממד הגובה שהצטמצם ב-40 מ"מ (לטובת מקדם גרר מופחת), זה די מורגש לנהגים גבוהים וזה גורר בנוסף ישיבה נמוכה יחסית מה שפוגע במידה מסוימת בשדה הראיה שהוא פחות טוב מהמצופה ממכונית עירונית קלאסית שלרוב מספקת תנוחת נהיגה גבוהה יחסית ושדה ראיה רחב לפנים לטובת תמרון עירוני קליל.

יונדאי I10 החדשה תא המטען

בתחום הפרקטיקה והשימושיות, ה-i10 עושה לנהג ולנוסעים חיים קלים עם הנדסת אנוש טובה ועם שפע של תאי אחסון שימושיים, פתוחים או סגורים, ויכולה ללמד גם לא מעט רכבים יקרים וגדולים יותר איך צריך לעשות את זה. למעט התאים בדלתות שמפאת מידת הרוחב הצרה צרים גם הם, עדיין תמצאו שם (ובדלתות מאחור) מקום לבקבוקי חצי ליטר, תמצאו גם שני מחזיקי כוסות שימושיים מלפנים ותא אכסון מרכזי סגור - גדול בנפח ושימושי למדי - בו תמצאו גם את כניסות ה-USB+AUX של מערכת השמע וכן שקע טעינה. שקע 12V נוסף תמצאו בין המושבים הקדמיים לשימושם של הנוסעים מאחור ועוד אחד בתא המטען. בהחלט חשבו כאן על הכל.

 

הפינה להורים: מכונית עירונית היא לא מכונית אידאלית להורים עם ילדים, אך אם זו הבחירה או מה שהתקציב מאפשר, ה-i10 החדשה היא הכי "משפחתית" מבין שאר המכוניות העירוניות עם אפשרות לביטול כרית האוויר של הנוסע הקדמי, קל לחבר מאחור מושבי בטיחות לעיגוני ה-isofix אך צריך לזכור שבשל המידות הצנועות, תתקשו להציב את מושב הבטיחות הפוך לכיוון הנסיעה במידה ושני המושבים הקדמיים תפוסים. תא המטען, שהוא הגדול בסגמנט (252 ליטר), אמנם לא יכיל עגלה גדולה אך עגלת טיולים בינונית, בהחלט שכן ויישאר מקום לעוד. כמו בכל המכוניות העירוניות, קיפול משענות המושבים מאחור משאיר מדרגה קטנה.

 

אבזור: יונדאי משווקת את ה-i10 החדשה בארבע רמות גימור. הדגם הידני הנבחן מוצע ברמת גימור אחת בלבד (Inspire), נדיבה יחסית לסגמנט וכוללת, בין היתר: 4 חלונות חשמל (נהג חצי אוטו'), מזגן רגיל, מראות צד חשמליות, בקרת לחץ אוויר בצמיגים, מערכת שמע מקורית ואיכותית יחסית עם שליטה מההגה וכניסות AUX+USB, שלושה שקעי 12V (כולל אחד בתא המטען), כיוון גובה למושב הנהג, אך כיוון אנכי בלבד להגה שלא פגום במציאת תנוחת נהיגה נוחה/אידאלית. בתחום הבטיחות, ה-I10 מצוידת כסטנדרט ב- 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ובקרת משיכה, מערכת סיוע לזינוק בעליה, עיגוני isofix מאחור, איתות בלימת חירום ESS ועוד.

 

יונדאי i10 החדשה – יוצאים לדרך:

יונדאי משווקת את ה-i10 החדשה עם שני מנועים: 1.25 ליטר ארבעה צילינדרים 87 כ"ס עם תיבה אוטו' בלבד והדגם הנבחן, המשווק עם מנוע 1.0 ליטר שלושה צילינדרים בהספק מרבי של 66 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של9.6 קג"מ ב-3,500 סל"ד. מנוע זה החליף את מנוע ה-1.1 ליטר ארבעה צילינדרים 69 כ"ס ו-10.1 קג"מ של הדגם היוצא. המנוע החדש מוצע עם תיבה ידנית או אוטו'.

יונדאי i10 החדשה מבחן

עם נתוני ביצועים על הנייר של 14.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 155 קמ"ש, כבר אפשר להבין שביצועים זה לא התחום החזק של ה-i10 אך זה גם לא שונה במיוחד מהממוצע בסגמנט המכוניות העירוניות. עם תיבת הילוכים ידנית, הביצועים בהחלט מספקים ליום יום, גם לשיוט בינעירוני נינוח במהירויות גבוהות. עקיפות מתבצעות בקצב סביר אך תאלצו לרדת להילוך השלישי בכדי לקבל קצב מספק עם נתונן מדוד של 11.3 שניות בהאצה 80-120 קמ"ש, זאת לעומת קצב איטי של 14.5 קמ"ש בהילוך רביעי. חלק מהמתחרות יעשו את זה מהר יותר.

 

מנוע השלושה צילינדרים מאוזן יחסית ובעמידה הוא לא מייצר רעידות מורגשות במיוחד, כמובן שבזמן נהיגה תרגישו את חוסר האיזון הטבעי של מנוע זה, מה שמתבטא בתחושה קלה ולא מטרידה של רעידות קלות בגלגל ההגה. אציין לחיוב שידית ההילוכים נוחה לאחיזה, ממוקמת בגובה הנכון, נופלת ליד ובעלת מהלך קצר ומדויק. דוושת המצמד רכה וקל למצוא את נקודת החיבור, מערכת סיוע לזינוק בעלייה תעזור למתקשים.

 

תחום נוסף בו ה-i10 החדשה מציבה רף חדש בסגמנט הוא תחום בידוד הרעשים, שהוא לא רק גבוה ברמתו לסגמנט, אלא משתווה לרכבים שעולים הרבה יותר. רעשי צמיגים שבדרך כלל נשמעים היטב בתא הנוסעים במכוניות עירוניות כמעט ולא חודרים פנימה, כך גם רעשי רוח. את הגרגור של המנוע משולש הצילינדרים כן תשמעו רוב הזמן, בעיקר מעל ל-3,000 סל"ד ובמהירויות של 110 קמ"ש ומעלה, אך זה שום דבר שקצת מוזיקה לא תחפה עליו וזה עדיין טוב יותר מהממוצע בסגמנט.

 

יונדאי i10 החדשה – נוחות נסיעה והתנהגות כביש:

2014 יונדאי i10 החדשה מבחןכל עוד ה-i10 לא פוגשת שברים גסים או בורות, היא מציעה נוחות נסיעה טובה למדי, גם אם על הצד הקשיח יותר של הסקאלה, והיא עושה זאת עם פעולת מתלים איכותית ושקטה. אמנם את גלגל ההגה ניתן לכוון רק בציר האנכי, אך עם כיוון מלא למושבים אין כל בעיה למצוא תנוחת נהיגה נוחה ונכונה. הטענה העיקרית בתחום הנוחות היא אל המושבים הקדמיים. הם אמנם מספקים תמיכה טובה בגוף שלא אופיינית לרכבים עירוניים, אך הם צרים לאנשים גדולי גוף. עיקר הטרוניה שלי כלפיהם היא אל קשיחותם הרבה, הם פשוט קשים בצורה מיותרת וביונדאי לא השכילו להבין עדיין שלרכות המושבים, חלק חשוב בנוחות ובנינוחות הכוללת שרכב מספק במיוחד בסינון כל חוסר אחידות הסלילה - הצרפתים למשל למדו את זה מזמן. נושא המושבים לא מטריד בנסיעות קצרות, אך אם תבלו מעל לשעה ברכב זה מטריד ופוגם בנוחות הכללית - חבל.

 

מכוניות עירוניות אירופאיות קלאסיות (וגם ה-i10 החדשה אירופאית למהדרין), לרוב מתאפיינות בהתנהגות כביש בעלת "שמחת חיים" ומציעות התנהגות זריזה וקלת רגליים המתאימה לתנועה עירונית, אך זה לא המקרה עם ה-I10 החדשה. מה שהיא כן מספקת זו רמת אחיזה גובהה, יציבות כיוונית גבוהה לשיוט נינוח בכביש המהיר שם היא מרגישה בבית, זוויות גלגול מתונות למדי ויכולות כביש גבוהות יחסית לסגמנט. זה מעניק לאחוז בהגה בטחון רב, גם ביום החורפי במיוחד בו נערך המבחן, שלייעוד ולרוב הנהגים, זה בדיוק מה שצריך. יש לציין לחיוב את כושר הבלימה המצוין של ה-i10 החדשה שכמו הדגם היוצא, מאובזרת בבלמי דיסק לא רק מלפנים אלא גם מאחור.

 

מכונית עירונית במהות שלה, צריכה להיות מכונית פשוטה בה הזמן שנוסעים בה נמדד בדקות ולא בשעות. זו מכונית שצריכה להיות קלה לתמרון וחניה, שקל לצאת ממנה או להיכנס אליה וכמובן, גם חסכונית ברכישה ובעלות התפעול. אם תרצו, חוויה של טוסטוס על ארבעה גלגלים – כלי ניידות עירוני קלאסי. כאן, ה-i10 קצת מפספסת בגישת הסופרמיני שלה שכן היא לא עירונית קלאסית במהותה. נאמר זאת כך, אם מכונית עירונית צריכה להרגיש 100% בבית בנסיעה בעיר ו-50% מחוץ לבית בנסיעה בינעירונית, במקרה של ה-i10 זה יותר לכיוון ה-80% ו-80% בהתאמה.

 

יונדאי i10 החדשה – צריכת דלק:

צריכת הדלק בנסיעה עירונית נינוחה עמדה במבחן על כ-14.1 ק"מ לליטר ובנסיעה בין עירונית רגועה על כ19.3 ק"מ לליטר. בסיום המבחן נרשמה צריכת דלק של 16.9 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת – עירונית ובינעירונית. לא הכי טוב בסגמנט, אך מכובד בהחלט.

יונדאי i10 החדשה מבחן

2014 יונדאי i10 החדשה - סיכום מבחן:

יונדאי i10 החדשה מציבה רף חדש וגבוה בסגמנט מכוניות המיני העירוניות. היא בעלת עיצוב חביב למראה, תא נוסעים הכי איכותי ושימושי בסגמנט שגם מאובזר היטב ומרווח יחסית לנוסעים ולמטען. היא מציעה בנוסף איכות נסיעה גבוהה בזכות כיול מתלים מוצלח ובידוד רעשים ברמה גבוהה. בכל תחומים אלו, ה-i10 החדשה תפורה לשוק הישראלי בו מכונית עירונית נרכשת בעיקר בשל המחיר ופחות בשל הייעוד העירוני - התמורה הטובה ביותר לכסף.

 

יונדאי i10 החדשה אמנם לא הכי חסכונית, אך בהחלט נחשבת לכזו ולמרות שהמנוע שלה לא מספק את הביצועים הטובים בסגמנט, הוא בהחלט מספק לשימוש יום יומי. שתי נקודות עיקריות צריכות להיבדק ע"י הרוכשים: נוחות המושבים (במיוחד לנהגים גדולי מידות) וקלילות התמרון העירוני במידה ואתם מבלים בעיקר בעיר. מעבר לכך, זו ללא ספק המכונית העירונית הראשונה שאתם צריכים ללכת לבדוק לפני רכישה של מכונית בסגמנט, סיכוי גבוה שזו המכונית האחרונה שתבדקו כאשר בידכם טופס הזמנה.

  יונדאי i10 ידנית 1.0 ליטר 2014
שנת הצגת הדגם 2013
מנוע 3 צילינדרים
נפח 998 סמ"ק
הספק 66 כ"ס ב5,500 סל"ד
מומנט 9.6 קג"מ 3,500 סל"ד
0-100 קמ"ש 14.9 שניות
מהירות מרבית 155 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים
תצורת מרכב 5 דלתות האצ'בק
אורך/רוחב/גובה (מ"מ) 3,665/1,660/1,500
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
צמיגים 175/65 R14
משקל 970 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 20.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 16.9 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק לא בוצע עדיין
בטיחות 6 כריות אוויר EBD+ABS+ESP+HAC+ESS+TSC
מפרט מלא

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (12)

  • ליאור

    אהבתי אותה יותר מהפיקנטו, מרגישה קצת יותר איכותית. מה שכן, כמו הפיקנטו זה לא ממש האופציה הכי חסכונית בסגמנט.

    כתובת URL מקוצרת:
  • רפי

    שלום לכם לי יש את הI10 החדשה הזו מנוע 1000 ובעניין צריכת הדלק בעיר היא אכן אחד ל-14<br />עדיין לא בדקתי בחוץ לעיר אני עם הרכב חודש + ואני נהנה מהמיני הזאת מאוד ולא מצטער אפילו לא לרגע

    כתובת URL מקוצרת:
  • דוד מלכי

    בעיקר בתחום תחושת הנהיגה והמרץ של המכונית הנהדרת הזו בגירסת 1.25 . בקיצור חזרתי הביתה בלי רצון להחליף לחדשה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מני

    על המראה אפשר להתווכח , אבל מה שחשוב בדגמים הקטנים לפחות לי זה צריכת הדלק שבזה היא בהחלט לא הכי חסכונית , לפיקנטו יש ביצועים הרבה יותר טובים מהבחינה הזאת

    כתובת URL מקוצרת:
  • א

    יונדאי לא חברה אמינה <br />שוב כמו בפעם שעברה פירסמה נתונים שגויים לגבי צריכת הדלק של הרכבים והחברה עשתה זאת שוב עם הנתונים לגבי הסונטה החדשה<br />שילמה ל כל האנשים שקנו יונדאי פיצוי על נתונים שגויים לגבי צריכת הדלק של הרכב ועכשיו צריך לבדוק אותם בכל דבר<br />חברה לא אמינה

    כתובת URL מקוצרת:
  • קובי

    כתבה במימון כלמוביל

    כתובת URL מקוצרת:
  • מישו

    ולגבי מנועים, יש לה בדיוק את אותו היצע מנועים כמו של הפיקנטו, כך שלא ברור מדוע הפיקנטו תהיה עדיפה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גדי

    מצטער לבשר לכם אבל ברכב מיני המראה לא צריך להיות רק חביב. אנחנו משלמים על העיצוב בין היתר. ועל המנוע אני באמת לא מדבר כי זה בכלל חבל שלא השקיעו בזה כמו שצריך. פיקנטו נראה לי עדיפה בקטגוריה הזאת.

    כתובת URL מקוצרת:
  • שדדג

    החדשה כמובן נראת מעולה ביחס למחיר הזול

    כתובת URL מקוצרת:
  • עדיף סיאט איביזה

    עוד 5-000 שח

    כתובת URL מקוצרת:
  • חסכני

    חסרון אלטו-רק 4 מקומות ישיבה

    כתובת URL מקוצרת:
  • אחד שרכש

    מאוהב ברכב הזה

    כתובת URL מקוצרת: