סקודה ראפיד – התרשמות סטטית ראשונה

הראפיד רוצה להיות המשפחתית החדשה של ישראל, האם תא הנוסעים שלה מסוגל לשרת משפחה ישראלית ממוצעת?

סקודה ראפיד - הסטנדרט המשפחתי החדש של ישראל?

"סקודה ראפיד היא המשפחתית החדשה של ישראל”, כך ציין ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, בעת מסיבת העיתונאים להשקת הדגם בישראל ביום ד' האחרון. הקביעה לא רק באה להשוות פיזית בין הראפיד למשפחתית ממוצעת (פוקוס,i30 וכו') אלא גם לשינויים לקראתם הולך שוק הליסינג הישראלי והעלייה בשווי השימוש (והמיסוי הירוק העתידי).

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

אז ישבנו, מיששנו, פתחנו וסגרנו ולפני שננהג ברכב, נפרוס את הרשמים מתא הנוסעים של הראפיד וננסה לענות על השאלה, האם הראפיד יכולה להוות תחליף למכונית משפחתית במיוחד בכל מה שקשור למרווח לנוסעים למטען.

 

סקודה ראפיד – עיצוב:

הראפיד היא המכונית הראשונה בסקודה לשאת הן את הלוגו המחודש של החברה והן את שפת העיצוב החדשה של סקודה. כמו בכל דגמי סקודה וכחטיבה "העממי" בתוך קבוצת פולקווגן, העיצוב שמרני כצפוי עם קווים נקיים, אך הפעם ובניגוד לחלק מדגמי סקודה, התוצאה נאה בהחלט וניתן לומר שלראפיד מראה מכובד "כבד" וכמעט גרמני.

 

את אותי עיצוב בדיוק, רק במידות גדולות יותר ועם קצת יותר תשומת לב לפרטים הקטנים, נפגוש גם באוקטביה החדשה שתנחת בישראל לקראת חודש אוגוסט/ספמבר.

 

מסקנה: בכל הקשור לעיצוב, הראפיד בהחלט לא מרגישה "שנמוך" לעומת משפחתית ממוצעת ויש לה מראה של מכונית גדולה (אך צרה יחסית) ומכובדת.

 

סקודה ראפיד – איכות תא הנוסעים והנדסת אנוש:

סקודה ראפיד - תא הנוסעים מורכב מחומרים פשוטים יותר ממה שתמצאו המשפחתית ממוצעת

בסקודה תמיד אומרים שהלקוחות שלהם אוהבים דברים פשוטים. כך הוא בדיוק תא הנוסעים של הראפיד הממשיך את הקו החיצוני עם עיצוב דשבורד פשוט בקו ישר לרוחב המכונית וקונסולה מרכזית אנכית. הפשוט הז מרגישה מצוין בדגמים אחרים כאשר איכות החומרים גבוהה (כמו באוקטביה), אך כאשר כל הפלסטיקה פשוטה וקשיחה (במיוחד בדלתות מאחור), זה מרגיש ...פשוט ובסיסי למדי. יש לציין שניתן לבחור שילוב של שחור/אפור וברמת הגימור הגבוהה (Elegance) ניתן לבחור בשילוב של חום בהיר/שחור, דבר שללא ספק יתרום לתחושה נעימה יותר בתא הנוסעים.

 

בסקודה פאביה למשל תמצאו חומרים יותר איכותיים, אך יש לציין שבתחום זה הראפיד לא שונה מהמתחרות שלה לסגמנט כגון ה-i25 של יונדאי או פיג'ו 301 וסיטרואן C אליזה. לפחות במקומות שחשוב, דלתות, הגה ומשענת מרכזית, רך ונוח ואיכות ההרכבה מרגישה מהודקת ומוצקה.

 

הנדסת האנוש טובה והכל מונח בדיוק כפי שתמצאו בכל דגמי קבוצת פולקסווגן (להוציא את אודי). לקוחות סקודה העוברים מדגם אחר ירגישו מיד בבית, אך כך בעצם גם כל אחד אחר שכן התפעול פשוט וברור וגם כך האבזור לא רב ואין צורך להתמצא בתפעול של מערכות שונות. כן נעיר על מחסור במחזיקי כוסות (אחד מלפנים ואחד מאחור) ותא האחסון המרכזי בתחתית הקונסולה קטן יחסית.

 

מסקנה: אין ספק שהראפיד מרגישה פשוטה משמעותית מכל משפחתית ממוצעת, הפלסטיקה פשוטה למראה וקשיחה למגע והתחושה אפרורית. בתחום האחסון, מול הקוריאניות הראפיד מציעה קצת פחות, אך מול כל שאר האירופאיות היא פחות או יותר שווה בין שווים.

סקודה ראפיד - המפרט הטכני המלא

 

סקודה ראפיד – מרחב לנוסעים ומטען:

מאחור מרווח למדי ומתעלה או משתווה לרוב המשפחתיות בישראל

את נקודות החוזק של הדגם והסיבה העיקרית שבסקודה מכנים את הראפיד "המשפחתית החדשה", נמצא בחלקה האחורי. הראפיד אמנם מבוססת על פלטפורמה מוארכת של הפאביה, אך בכל הקשור למרווח לנוסעים מלפנים ובמיוחד מאחור, היא יותר אוקטביה II מאפשר פאביה. בפועל זה אומר שמאחור פשוט מרווח בכל קנה מידה, עם המון מקום לראש, לברכיים ולכפות הרגליים. לארבעה נוסעים, זו מכונית מרווחת מאוד ובתחום זה, הראפיד מציעה מרווח אורך/גובה טוב יותר מלא מעט משפחתיות, במיוחד מול מובילת סגמנט המשפחתיות - הפוקוס של פורד.

 

ההבדל העיקרי מול מכונית משפחתית ממוצעת, ולכן הסגמנט ניקרא "משפחתיות קומפקטיות”, נמצא במידת הרוחב הצנועה, 1.7 מטר לעומת כ-1.8 מטר במשפחתית ממוצעת, מה שאומר שלנוסע שלישי יהיה צפוף (גם בשל תעלה מרכזית גבוהה), אלא כמובן אם מדובר בשלושה ילדים. נציין רק שגם רוב המשפחתית הרגילות יתקשו לספק מקום נוח לשלושה נוסעים בוגרים בספסל האחורי.

 

תא המטען לא רק בעל נפח מרשים אלא מאוד נגיש ונוח לשימוש משפחתיאת גולת הכותרת מבחינת מרווח וכמו בכל דגמי הנוצ'בק של סקודה, הראפיד שומרת לתא המטען. דף הנתונים מספר על נפח עצום של 550 ליטר, אבל עזבו את המספרים בצד, שכן זהו תא מטען שימושי במיוחד הנהנה מאורך של תא מטען סדאני ועם השימושיות של תא מטען האצ'בקי, כלומר ארוך ורחב עם מפתח גדול המאפשר הטענה/פריקה קלה במיוחד. להורים עם ילדים זה אוצר, שכן הוא "יבלע" בקלות כל עגלת ילדים ועוד ציוד לחופשה. חבל רק שקיפול המושבים לא יוצר תא מטען שטוח לחלוטין.

 

מסקנה: בכל הקשור למרווח לנוסעים, כל עוד מדובר בארבעה נוסעים בוגרים או שני ילדים במושבי בטיחות, לראפיד לא רק שאין מה להתבייש בפינה, אלא היא מעפילה על לא מעט משפחתיות. תא המטען של הראפיד חסר תחרות בכל הקשור לנפח העמסה ונוחות ההטענה ואין משפחתית סדאן או האצ'בק שיודעת להציע את אותה רמת שימושיות.

 

אז האם הראפיד יכולה להוות אלטרנטיבה למשפחתית סטנדרטית בכל הקשור לתא הנוסעים? למי שלא קפץ לשורה התחתונה, המסקנה ברורה והתשובה היא כן. זאת כמובן תוך ויתור על התחושה הנעימה יותר של חומרים איכותיים יותר במכוניות משפחתיות וכן וויתר על אבזור שכיח כיום במשפחתיות כגון כניסת USB, דיבורית BT, בקרת שיוט ועוד.

 

הראפיד מוצעת בשלושה דגמים:

ראפיד 1.2TSI ידנית אמבישן: 102,990 שקל

ראפיד 1.4TSI DSG אמבישן: החל מ-114,990 שקל

ראפיד 1.4TSI DSG אלגנס: החל מ-118,990 שקל

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • חן

    קניתי את האוקטביה 2012 1.2 TSI ןאני נהנה מכל רגע באוטו ובנהיגה עד כדי כך שכמעט הכפלתי את מספר הקילומטרים השנתי שלי לעומת הרכב הקודם<br />נוחות מפנקת מול מנוע חזק וצריכת דלק נמוכה עד כדי כך שבשיוטים ארוכים (לאילת) הגיע ל 1:19.2 פשוט הנאה,<br />אין לי ספק שגם זו תהיה ככה.

    כתובת URL מקוצרת: