פולקסווגן ג'טה: מבחן דרכים – כבר לא גולף עם תחת

פולקסווגן ג'טה החדשה2011 1.4TSI 122 DSG במבחן: הג'טה החדשה איכותית, עם מנוע מצוין ועיצוב מגובש, השאלה היא האם היא מיני פאסאט או גולף פלוס?

פולקסווגן ג'טה 1.4TSI החדשה - מנוע מצוין, מאוד מרווחת,אבזור איכותי אך לא רב ועיצוב מכובד

פולקסווגן ג'טה מאז ומעולם הייתה הבת החורגת חסרת הזוהר וההילה של הגולף, זו שתמיד קראו לה “גולף עם תחת”, למרות שהיה לה שם (ג'טה ובורה). נדמה שאפילו בחברת פולקסווגן מעולם לא ממש לקחו אותה ברצינות, הרי גם כך האירופאים לא מתים על מכוניות סדאן ועיקר מכירות הג'טה התרכזו במזרח אירופה ומדינות עולם שלישי.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

פולקסוגן גטה החדשה במבחן - הטוב והפחות טובאפשר עוד לספר הרבה על הג'טה או יותר נכון על החיים בצלה של הגולף וזה אולי מעניין, אך כעת יש ג'טה חדשה באמת, היא כאן ונדמה שפולקסווגן לקחה אותה הפעם ברצינות ולנו רק נשאר לבדוק עד כמה ברצינות.

 

 

פולקסווגן ג'טה החדשה – נפגשים לראשונה:

פולקסווגן אולי לא בציעה מהפך בעיצוב החיצוני של הג'טה, אך מספיק מבט קצר בפרופיל בכדי לראות שהפעם הסיפור שונה והג'טה זוכה לאשיות מגובשת משלה בהתאם לקו העיצוב הנוכחי של פולקסווגן, עם מראה המזכיר את הפאסאט הגדולה והיוקרתית יותר והתוצאה הכוללת נקייה ונאה. למרות זאת, אי אפשר שלא להתייחס לכך שברמת הגימור הבסיסית הנבחנת כאן, היא קצת נראית פשוטה ואנמית במיוחד בצבע לבן.

 

עם תדמית פרימיום ותג מחיר לא נמוך, לג'טה בגרסת המבחן חסרים מספר אלמנטים בעיצוב שעושים לרוב את כל ההבדל הנדרש כמו כרום בגריל ובמסגרת החלונות וחישוקים קלים. אלו פרטים קטנים, אך אלו בדיוק הדברים שמספקים לשאר דגמי פולקסווגן את מראה הפרימיום המוכר, במיוחד כאשר העיצוב החיצוני נשען על קווים נקיים ופשוטים. כך יוצא שהג'טה הנבחנת חסרה את הנוכחות שיש לג'טה ברמת הגימור הגבוהה יותר, או בקיצור, היא נראית כמו דגם ליסינג. דבר דומה קיים גם בהבדלים בין תא הנוסעים ברמת הגימור טרנדליין הנבחנת להייליין היקרה יותר, אך שם זה כבר פחות משמעותי.

פולקסווגן ג'טה החדשה - בהחלט כבר לא גולף עם תחת אלא פאסאט קטנה, לפחות מהחוץ

 

פולקסווגן ג'טה – תא נוסעים:

תא הנוסעים של הג'טה החדשה הוא חוויה פולקסווגנית למהדרין וזה כמובן על הצד החיובי והמרשים.בעוד שהעיצוב החיצוני הוא יותר פאסאט, עיצוב הפנים הוא יותר גולף, רק עם ארשת פנים רצינית ובוגרת, ובגרסה הנבחנת, אף אפורה יותר הנעדרת לדוגמה בגרסת הבסיס מסגרת כרום על יציאות המיזוג. הדשבורד בג'טה החדשה הוא מפגן של איכות, כזה שהייתם שמחים למצוא גם ברכבים העולים כפליים. תמצאו בו את כל מה שאתם מצפים מפולקסווגן וזה חומרים איכותיים במיוחד למראה ומגע, איכות הרכבה מצוינת, כפתורים המספקים תחושה של איכות והנדסת אנוש מעולה כמעט ללא כל ביקורת.

 

אבל האיכות יוצאת הדופן לקטגוריה, נעצרת פחות או יותר בדשבורד, כאשר שאר הפלסטיקה בתא הנוסעים קשיחה, סטנדרטית ושחורה, אך עדיין נראית איכותית לעין הבוחנת. הביקורת העיקרית לתא הנוסעים היא שוב נושא רמת הגימור הבסיסית הנבחנת המפספסת בדברים הכי חשובים בהם הכי פחות צריך לחסוך וזה ריפוד בד בדלתות שחסר (ויכול להוסיף גם קצת צבע לתא הנוסעים), אך מה שבעיקר חסר אלו מושבים איכותיים יותר כפי שאנו יודעים שלפולקסווגן יש בהיצע ואותם גם מקבלים ברמת הגימור הגבוהה יותר.

דשברוד ואבזור איכותיים, אך שאר הפלסטיקה והמחורים לא באותה הרמה

המושבים עצמם נוחים ורכים, אך שוקעים בבסיסם ונעדרי תמיכה של ממש לגב התחתון מה שמציק בנסיעות ארוכות, במיוחד שיודעים שהמושבים של רמת הגימור הגבוהה יותר הם פשוט מעולים. בד הריפוד בגרסת המבחן של משענת הדלתות והמשענת המרכזית, לא לעניין במכונית שכזו, זה מרגיש פשוט לא במקום לאור האיכות המופגנת הכללית. אין ספק שהג'טה נשפט כאן לחומרה, אבל זאת היא ולא אני כי היא זו שמספקת איכות כוללת גבוהה ולכן הדברים הקטנים האלו יותר מציקים בעין. בכל מקרה כאשר גרסה זו תוצע גם ברמת הגימור הגבוהה יותר, לא יהיה על מה להלין.

 

בתחום הפרקטיקה והנדסת האנוש, הג'טה החדשה לא מפשלת וצריך להתאמץ בכדי למצוא משהו וכל תלונה תהיה על גבול הקנטרנות. אם בכל זאת נתאמץ, למרות שמראות הצד מצוינות מבחינת שדה הראיה, הן קטנות יחסית ודורשות מבט ממוקד מהרגיל ובנוסף, כפתורי התפעול של מערכת השמע מההגה לא נוחים במיוחד לתפעול. מעבר לכך, יש מקום נוח לסלולרי והדברים הקטנים, יש תא כפפות גדול ומצונן, תאים גדולים בדלתות גם לבקבוקי 1.5 ליטר, תא במשענת המרכזית ושני מחזיקי כוסות שימושיים במיוחד בקונסולה המרכזית, אך מאחור לא תמצאו משענת מרכזית כך שאין מחזיקי כוסות ליושבים מאחור אלא רק מחזיקי בקבוקים בדלתות.

 

מאוד מרווח מאחור בג'טה החדשה וזה אחד המקומות המרווחים בקטגוריהכאשר עוברים לחלקה האחורי של הג'טה, מיד רואים שבתחום המרווח לנוסעים מאחור, הג'טה לא רק קפצה כיתה לעומת הג'טה היוצאת, אלא קפצה כיתה לראשות הקטגוריה עם מרווח נדיב במיוחד לרגליים (ברכיים וכפות רגליים). מרווח הראש לא נדיב באותה המידה, אך רק גובהים במיוחד ירגישו זאת (1.90 מטר ומעלה) או הנוסע במושב המרכזי. יושבי הספסל האחורי, נהנים גם מפתח מיזוג מרכזי ושקע 12V עם מקום להנחת הסלולרי בזמן הטעינה. תא המטען עצום בגודלו עם נפח של 510 ליטר רק שפתח ההטענה לא רחב מספיק ובכדי להוציא משהו מקצה תא המטען, צריך ממש לזחול פנימה. כדאי שבפולקסווגן ישאלו את סקודה (בעצם כולם צריכים לשאול), איך עושים תא מטען שהוא גם ענק וגם נגיש.

 

פולקסווגן ג'טה בגרסת 122 כ"ס הנבחנת, משווקת ברמת גימור אחת, טרנדליין הבסיסית הכוללות בין היתר: מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מחשב דרך מורחב ומתקדם עם שליטה מגלגל ההגה, מערכת שמע (RCD310) עם שליטה מלאה מההגה וכניסת AUX (באיכות טובה בהרבה מהממוצע) ושמונה רמקולים. עוד תמצאו זה הגה מצופה עור איכותי ונוח לאחיזה. זו רמת אבזור שאמנם לא ממש מחסירה דבר אלמנטרי, אך גם רחוקה מלהיות נדיבה ומחסירה דברים שנמצא בסיאט איביזה כסטנדרט.

 

רמת הגימור הייליין, הנמכרת רק בגרסת 160 כ"ס ב-170 אלף ש"ח מוסיפה: מערכת בקרת שיוט, מסך מגע מרכזי RCD510, חיישני גשם, פנסי ערפל, חישוקים קלים, פסי כרום בחלונות הצד, חלון גג חשמלי והכי חשוב, מושבים מדגם קומפורט ובבד ריפוד איכותי נוחים ונעימים במיוחד.

 

פולקסווגן ג'טה – מתחת למכסה המנוע:

לג'טה החדשה יחידת הנעה מצוינת המספקת תחושת פרימיום כיאה למותגפולקסווגן ג'טה החדשה, משווקת נכון לעכשיו (עד להגעת דגם 1.2TSI עם 105 כ"ס), עם מנוע 1.4TSI בהספקים של 122 כ"ס ו-160 כ"ס ומנוע 1.6TDI בהספק של 105 כ"ס. הדגם הנבחן, הגיע עם מנוע 1.4TSI בהספק של 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד ו-20.5 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד. המנוע מדושך לתיבת DSG בת שבעה הילוכים כפולת מצמדים. דף הנתונים מספר על ביצועים של 9.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 202 קמ"ש.

 

בעוד דף הנתונים מספר על ביצועים שהם טובים מכל משפחתית 1.6 ליטר אטמוספרית, בחיי היום יום ועבור הרוב המוחלט של הנהגים, זה מנוע המספק ביצועים ואיכות חיים טובים יותר מכל מנוע 2.0 אטמוספרי ולא בכדי, צודקים בצ'מפיון מוטורס כאשר הם משווים את הג'טה החדשה לחלק מהמשפחתיות הגדולות יותר ואין ספק שעם יחידת ההנעה הזו, תא הנוסעים האיכותי והמרווח לנוסעים, הג'טה יכולה לרקוד על שתי חתונות.

 

בזכות המומנט הזמין מסל"ד נמוך מאוד ותיבת ההילוכים המהירה שמנצלת כל סוס באורווה שבחרטום, הג'טה החדשה מספקת לנהג התניידות חסרת מאמץ בכל מצבי הנהיגה, החל משיוט רגוע בכביש המהיר וכלה במעלה חד או בעיר. גם עקיפות מתבצעות בקלות עם נתון מכובד של 7.8 שניות בין 80-120 קמ"ש.

 

השילוב עם תיבת ה-DSG מוצלח במיוחד ונדמה שהוא משתפר בכל דגם חדש והוא כבר לא מטריד בתנועה בפקקים (4 שעות בפקקים הוכיחו זאת). כמו תמיד, התיבה במצב D מעלה הילוכים מהר מידי ולכן מצב זה מומלץ לנסיעה חסכונית ורגוע במיוחד ומצב S להתנהלות נמרצת וחלקה יותר כולל יצאה חלקה יותר מהמקום, רק ששם צריך לשים לב לדוושת הגז שכן לחיצה איתנה תמיד תלווה בסחרור צמיגים. אם כבר נגענו בחיסכון, צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 11.8 ק"מ לליטר, נתון מכובד ביותר!. בנסיעה רגועה וחסכונית יותר, בקלות ניתן להתקרב לנתוני היצרן. רק צריך לזכור, שמנועי טורבו יכולים להיות זללנים, במיוחד בעיר, אם לא שומרים על רגל קלילה על הגז.

 

 

פולקסווגן ג'טה – יוצאים לדך:

פולקסווגן ג'טה החדשה - מבצעת אחת לאחת את מה שמצפים מהמותג, נוחות ונינוחות והמון ביטחון לאחוז בהגה

נוחות הנסיעה בג'טה החדשה נעה בין טובה מאוד לבין בינונית, בהתאם למהירות הנסיעה ואיכות הכביש וההגשה בכל המקרים, היא על הצד הקשיח לעיתים קצת מידי. על כבישים סלולים היטב, נוחות הנסיעה טובה וגרמנית למהדרין, מהסוג המספק תחושה שהמכונית היא יחידה אחת מוצקה ואיכותית. בתנועה עירונית, הג'טה לא אחידה בנוחות הנסיעה שהיא מציעה: על שיבושים מסוימים כגון בורות היא לא מתרגשת כלל וחולפת על פניהם באלגנטיות ואיפוק, אך על שיבושים רוחביים וגבשושיים, היא מקפצת ומטרידה למדי את הנוסעים. בכל המקרים, היא עדיין שומרת על איפוק, אך זה עדיין מטריד במיוחד כאשר עבודת המתלים נשמעת היטב בתא הנוסעים.

 

זה גם מביא אותנו לגלות שבידוד הרעשים של הג'טה החדשה הוא לא אחת התכונות החזקות שלה, דבר שפוגם בתחושת האיכות המופגנת של הג'טה. רעשי רוח אמנם מודחקים, אך יותר מידי רעש מכיוון הצמיגים, מנוע ומתלים חודרים לתא הנוסעים. זה אמנם ממוצע כמו רוב המשפחתיות, אך לאור איכות תא הנוסעים של הג'טה, אתה פשוט מצפה ליותר מהממוצע.

 

הג'טה מפגינה יציבות כיוונית מרשימה עם רמת אחישה גבוהה והתנהגות כביש מאוד צפויהבתחום הדינאמי, הג'טה מתגלה כמכונית טובה מאוד לצליחת כבישים מהירים, מפותלים ובעצם כמעט מכל סוג. הג'טה החדשה מפגינה רמות איחזה גבוהות במיוחד עם זווית גלגול שכמעט ולא מורגשת והיא מספקת בטחון מלא ביכולות שלה לאוחז בהגה, בכל מהירות נסיעה, כמו שמעט מתחרות מסוגלות לספק.

 

אתם שואלים אם היא גם מהנה לנהיגה? אז לא. למרות שיש לה מנוע מצוין, שלדה קשיחה ורמת אחיזה גבוהה, ההגה שלה אילם לחלוטין. הוא אמנם בעל התנגדות טובה (עשוי להיות כבד מידי לחלק מהנהגים) המשתנה עם המהירות והוא מספיק מהיר ומדויק, אך הוא חסר תקשורת ולא מספר דבר על הנעשה בין הגלגלים לכביש. המזל הוא שיש לג'טה שלדה מעולה שיודעת להעביר דרך הישבן את מצב הרכב כך שניתן לנהוג בה מהר גם בכבישי נהיגה מפותלים, במיוחד שהג'טה נשלטת וצפויה מאוד על המגבלות ומערכת בקרת היציבות סובלנית יחסית לתנועות על רוחב הכביש. אך עדיין, המקום בו באמת הג'טה מפגינה את היכולות שלה אלו הכבישים הפתוחים עם הסיבובים המהירים ולשם גם פולקסווגן כיוונה כנראה ופגעה בול, שם הג'טה מרגישה כמו קטר על מסילה.

 

 

פולקסווגן ג'טה החדשה 2011 – סיכום מבחן:

בשאלה האם הג'טה החדשה היא כבר לא "גולף עם תחת", אז התשובה היא בהחלט כן. פולקסווגן יצרו בידול ברור בין הדגמים כאשר תא הנוסעים של הג'טה מרגיש מרווח יותר גם מלפנים ובטח שמאחור והעיצוב החיצוני, למרות שעכשיו הוא מיני פאסאט, הוא מגובש ונאה, במיוחד ברמת הגימור הגבוהה.

 

לג'טה יש מנוע מצוין שמתחרה בקלות עם כל מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי בחיי היום יום ולרכבים כאלו צריך להשוות אותה, אז גם תג המחיר הלא נמוך נראה יותר הגיוני, למרות שבהחלט היה רצוי שרמת האבזור הבסיסית תציע יותר.

 

לג'טה החדשה תא נוסעים איכותי ומרווח, במיוחד מאחור ויחד עם תא מטען ענק היא עונה לראשונה על הייעוד שלה, להיות משפחתית סדאן של ממש. כפי שהבנתם, אין ביקורת רבה לג'טה החדשה וחלק מהביקורת היא על דברים שבמשפחתיות אחרות, כלל לא הייתם מתלוננים.

 

אין ספק שהג'טה החדשה נושאת בכבוד את ה-DNA של פולקסווגן שנע תמיד על הגבול בין יוקרה לפרימיום עממי, אך נדמה כי אנשי הכספים שלטו ביד רמה יותר בתקציב תכנון הג'טה החדשה לעומת המהנדסים ואולי זו בכלל החלטה אסטרטגית. אך עם השקעה לא רבה וללא קשר לאבזור, הג'טה הייתה יכולה לעשות את מה שהפאסאט עשתה בעבר וזאת להוות אמת המידה החדשה של המשפחתיות, אך היא מפספסת את הנקודה הזו, במספר תחומים בהם היא לא מתעלה מעל המתחרות. כך יוצא שהג'טה החדשה אמנם משפחתית איכותית, אך היא המלצה למי שהפרוטה מצויה בכיסו בלבד ולא המלצה גורפת.

2011 פולקסווגן ג'טה 1.4TSI DSG 122 טרנדליין
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,390 סמ"ק
הספק 122 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט 20.3 קג"מ בין 1,500-4,000 סל"ד
0-100 קמ"ש 9.8 שניות
מהירות מרבית 202 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 7 הילוכים רובוטית כפולת מצמדים
תצורת מרכב סדאן 4 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,644 מ"מ/1,778 מ"מ/1,453 מ"מ
בסיס גלגלים 2,651 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,365 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 11.8 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר ABD + ABS + ESP+HILL HOLD+TSC+EDL

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות