פיג'ו 206+ (פלוס): מבחן דרכים – נוסטלגיה רלוונטית

פיג'ו 206+ (פלוס) מציעה שדרוג מודרני שעיקרו קוסמטי ל-206. יצאנו לבדוק האם הפלוס הוא באמת פלוס או סתם תוספת לשם.

פיגו 206+ - אותה 206 ישנה וטובה רק באריזה מודרנית

עוד הרבה לפני שהחלה מלחמת הסופרמיני הידניות והמוזלות בישראל, לובינסקי הביאה את ה-206+ לישראל בדיוק למטרה הזו, להיות מכונית סופרמיני ידנית וזולה הרחוקה מתחום ה-100 אלף ש"ח או ליתר דיוק, 20 אלף ש"ח פחות. את ה-206 אנחנו כמובן מכירים ואוהבים, יצאנו לראות על מה הפלוס והאם היא מסוגלת להתחרות בסופרמיני מודרנית.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

מה הסיפור שלך 206+:

פיגו 206  פלוספיג'ו 206 הייתה מכונית סופרמיני מהמצליחות ביותר באירופה (מעל ל7 מיליון רכבים נמכרו) אשר הוצגה ב-1998 כיורשת ראויה ל-205 העוד יותר מצליחה. ה-206 הייתה כל כך מוצלחת שלמעשה היא המשיכה להימכר עד לשנת 2010 לצד ה-207 שהחליפה אותה ב-2006. ב-2009, פיג'ו החליטה שעדיין יש עוד מקום לדגם המוצלח הזה והציגה את ה-206+ עבור השוק האירופאי. ה-206 פלוס היא שדרוג מינורי ל-206, שעיקרו קוסמטי מבחוץ ומבפנים.

 

לפיג'ו 206, ללא הפלוס, היה את אחד העיצובים מהיותר טובים שהיו לפיג'ו שעדיין נראה רלוונטי גם היום, לפני העידן בו פיג'ו החליטה לפעור את הלוע ולכער את היצע הרכבים שלה. בכדי לשוות ל-206+ מראה מודרני (מהחוץ ומהפנים) פיג'ו ביצעה מתיחת פנים קלה ל-206 באמצעות שימוש ברכיבים מה-207.

 

מה השתנה עם הפלוס מבחוץ?

פיגו 206+ מול פיגו 206 המקורית - מי יפה יותר?

מלפנים, למעט מכסה המנוע שהוא של ה-206, הפגוש הקדמי וזוג הפנסים הראשיים נלקחו ישירות מה-207 עם אי אלו שינויים קטנים, בעיקר בשל המידות השונות. מהצד, זו 206 לכל דבר ועניין ומאחור, הפגוש האחורי נלקח מה-207 עם תוספת של מחזירי אור והפנסים של ה-206 המקורית שודרגו ליחידות במראה מודרני יותר. על כל החבילה נוספו קישוטים דמויי כרום על המראות, ידיות הדלתות ומכסה תא המטען שלטעמי מיותרים, גורעים ולא מוסיפים ,אך זה כמובן עניין של טעם. התוצאה הסופית בכל מקרה נראית כמו 206 בוגרת ומודרנית יותר במעט, לא בטוח שיפה יותר.

 

תא הנוסעים:

כל מי שמכיר את ה-206, מיד ירגיש במשהו מוכר. עבור תהליך השדרוג, פיג'ו התקינה (עם התאמות מסוימות) את הדשבורד של ה-207, החליפה את הפלסטיקה בדלתות לכזו התואמת את הדשבורד ובזאת תמו ההבדלים. הקונסולה המרכזית הותאמה לשינוי, אך תמצאו בה בדיוק את אותה מערכת השמע ופקדי מערכת המיזוג שתמצאו ב-206.

 

התוצאה? לטעמי מיותרת כי תא הנוסעים של ה-206 נראה ומרגיש לא פחות טוב, כאשר הוא במצב חדש כמובן, אך בסך הכל, מתקבל תא נוסעים שאמנם הגיל שלו מורגש, אך עדיין לא מרגיש מיושן במיוחד מול חלק ממכוניות הסופרמיני המודרניות בכל הקשור לחומרים,עיצוב ופלסטיקה. מה שכן, היינו מעדיפים ללא ספק את לוח המחוונים המקורי של ה-206 שכן זה שנלקח מה-207, נראה פחות טוב ובאופן אבסורדי מרגיש מיושן לעומתו. יחד עם השינויים, איכות ההרכבה נשארה כמו ב-206 טובה מאוד והכל מוצק ובמקום ולא מקרקש וכך זה יישאר גם שנים. הפעם אנחנו גם יכולים לדעת זאת בוודאות שכן תא הנוסעים של ה-206 שורד היטב את השנים.

ה-206 פלוס מקבלת דשבורד של 207 אך הפלסטיקה עצמה לא משנה הרבה מה-206 המקורית - לוח המחוונים מיושן לעומת ה-206 המקורית - תא הנוסעים מרווח יחסית ומרגיש אוורירי במיוחד -  איכות ההרכבה טובה מאוד  - תפעול כל הפקדים נוח ופשוט

לאחר שהתייחסנו להבדלים, עכשיו נעסוק רק ב-206+ או למעשה ב-206 כי כל השאר כמעט וזהה לחלוטין. תא הנוסעים, למרות המידות שנמצאות בין מכונית עירונית לבין סופרמיני מודרנית, מרגיש מרווח ובעיקר אוורירי זאת תודות למשטח חלונות גדול וסגנון ישיבה של פעם, מושב במיקום גבוה עם דשבורד ומפתן חלון נמוכים, מה שתורם לשדה ראיה מעולה לכל הכיוונים ומצוין עבור תנועה עירונית. המושבים נוחים ותומכים ותנוחת הנהיגה טובה, אך היא לא תתאים לכל אחד בשל חוסר האפשרות לכיוון גובה המושב ובעיקר אפס אפשרויות לכיוון ההגה.

 

תא מטען גדול ונוח מאוד לשימושבמושב האחורי המצב סביר למדי עם בסיס גלגלים העומד על 2,443 מ"מ, עם מרווח סביר ביותר לברכיים ולכפות הרגליים ושני נוסעים יוכלו לשבת בנוחות יחסית לא בשונה מסוזוקי סוויפט החדשה למשל. תא המטען הוא אולי גולת הכותר של ה-206+ שהוא רחב, גדול עם סף הטענה נמוך שמקל על העמסה ועזבו את הנתון היבש של 245 ליטר שלא מספר כלום. זה אמנם לא תא מטען של יונדאי i20 למשל אך הוא עצום לעומת זה של סוזוקי סוויפט החדשה לדוגמה. קיפול המושבים מאפשר לקבל תא מטען כמעט ושטוח לחלוטין בנפח של 1130 ליטר.

 

בתחום הנדסת האנוש והפרקטיקה אין ל-206+ מה להתבייש. אמנם כאן הגיל מראה את שלו עם שני מחזיקי כוסות בלבד, אחד מלפנים ואחד מאחור (יש עוד אחד בתא הכפפות), יש תא אחסון פתוח בגודל מספר בקונסולה המרכזית. את חלונות החשמל הקדמיים מתפעלים משני כפתורים ליד בלם היד וצריך להתרגל וכיוון מראות הצד הוא ידני, קצת שחכנו שיש עוד דברים כאלו. מעבר לכך, הכל נוח ופשוט מאוד לתפעול. ישנה ידנית המסתתרת מאחורי גלגל ההגה לצד מנוף המגבים המאפשרת תפעול של מערכת השמע, שיהא אמנם נוחה לתפעול עיוור, אך בשל מיקומה לא תמיד זוכרים שהיא שם.

 

האבזור,ב-206+ לא נדיב, אך לא מחסיר דבר בסיסי. מזגן מכני (קצת חלש יחסית), מערכת שמע מקורית עם שני רמקולים ותפעול מצד ההגה (באיכות סבירה ביותר), נעילה מרכזית (מאוד רועשת בפעולתה), 2 חלונות חשמל קדמיים וחישוקים קלים. בתחום הבטיחות ישנה מערכת בקרת יציבות ו-4 כריות אוויר. פיג'ו 206+ לא נבחנה במבחני ריסוק, אך לפיג'ו 206 יש 4 כוכבי בטיחות כאשר היא נבחנה רק עם שתי כריות אוויר.

 

פיג'ו 206+ אולי לא הכי מודרנית אך מהנה למדי לנהיגה

 

פיג'ו 206+ יוצאים לדרך:

אם אתם מהדור שלא ידע את פיג'ו של לפני עשור או אם אתם רוצים להבין על מה כל הזמן כתבי הרכב מתלוננים בתחום ההיגוי, מתלים המשלבים נוחות יחד עם התנהגות כביש טובה ברכבים מודרניים, ה-206+ היא בהחלט הזדמנות מצוינת להזכיר לנו את מה שהספקנו קצת לשכוח. בפיג'ו לא ביצעו ב-206+ כל שינוי (וטוב שכך) בתחום השלדה, מתלים והיגוי כך שכל מי שנסע ב-206 אי פעם ירגיש מיד בבית ולטובה.

 

המתלים של ה-206+ רכים אך מרוסנים ומספקים נוחות נסיעה טובה אשר מעלימה את רוב השיבושים על הכביש. טוב להיזכר בכך בעידן בו רוב המכוניות המודרניות מכוילות לקשיחות לטובת רמת אחיזה גובהה יותר וזו למעשה הנקודה בה כן מורגש הגיל של ה-206+ לה אחיזת כביש נמוכה יותר מרכב מודרני והיא תיכנס להחלקה מהר יותר מרוב מכוניות הסופרמיני כיום. מצד שני, מי שקצת אוהב לנהוג ייהנה מכך שכן השלדה קשיחה ומגיבה, ההגה יספר לכם בדיוק היכן היכן הגלגלים וההחלקה נשלטת בקלות ע"י משחק בהגה ובדוושת הגז.

 

פיגו 206+ זריזה בעיר ומסתדרת מצוין מחוץ לעיר, אך מערכת ההנעה מרגישה מיושנת מרעישה ולא מעודנתלהתנהגות הכביש הטובה תוסיפו הגה הידראולי מתקשר כמו שצריך להיות. הוא אמנם כבד בעיר ובתמרוני חניה לעומת הגה חשמלי מודרני, אך הוא מדויק ומאפשר לנהג את ה-206+ בדיוק איך שאתם רוצים והוא לא יסתיר מכם דבר אודות מצב הגלגלים הקדמיים.

 

יחידת ההנעה בנפח 1.4 ליטר מספקת אמנם רק 73 כ"ס ו-12 קג"מ, אך אלו מושגים נמוך יחסית במונחים מודרניים (5,200 ו-3,300 סל"ד בהתאמה) כך שבפועל ה-206+ מרגישה זריזה ונמרצת, בעיקר בעיר, ואין כל צורך למשוך את ההילוכים בכדי להשתלב עם שאר התנועה. גם נתון האצת ביניים (בהילוך שלישי) של כ-10 שניות מ-80 ל-120 קמ"ש ממחישים שאין כל בעיה להסתדר גם בכביש המהיר. זה אחד היתרונות של משקלה הקל העומד על 933 ק"ג, מה שמספק יחס משקל/הספק הדומה למכונית משפחתית ממוצעת.

 

למרות הכיף וכנראה גם הנוסטלגיה, הגיל של ה-206 המשמשת את הבסיס ל-206+ בכל זאת נותן את אותותיו. זה במיוחד מורגש בגיל של מכלולי ההנעה שכן בתנועה, חסר את העידון והליטוש שיש למכונית סופרמיני מודרנית. התחושה הכללית הייתה אפילו פחות טובה מהזכור לי מה-206 בה הזדמן לי לנהוג לפני מספר חודשים. זה מתחיל מבידוד רעשים שלא שופר כלל, כך שרעשי כביש, רוח ובעיקר מנוע ומכלולי הנעה נשמעים היטב בכל מצב ובעיקר במהירויות מעל ל-100 קמ"ש. יש לציין שעד ל-100 קמ"ש זה הרבה פחות מורגש גם בזכות יחסי העברה ארוכים המציבים את מחט הסל"ד על 2,700 במהירות של 100 קמ"ש.

 

יחידת ההנעה אמנם עברה שדרוג בכדי שתעמוד בתקן הזיהום אירו 5, אך היא רועשת מאוד בסל"ד גבוה וחסרת חיים כמעט מעל ל-4,000 סל”ד, סימן הכר למנוע עם 8 שסתומים כזה שעוד שימש את פיג'ו לפני 20 שנה. אותו חוסר עידון גם מורגש בידית ההילוכים הזולה למגע. זו אמנם מדויקת בפעולתה, אך בכל פעם שאתם אוחזים בה את מרגישים כל וויברציה של מערכת ההנעה, משהו שנעלם מזמן במכוניות מודרניות. דוושת המצמד עצמה גבוה מידי וב-5 הדקות הראשונות הרגשתי שאני שצריך רגל שמאל קצרה מרגל ימין בכדי לתפעל אותה, אבל מתרגלים די מהר. כן צריך לציין שנקודת החיבור של המצמד פשוט גבוהה מידי וזה כבר לא קשור לגיל אלא לתכנון.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 12.1 ק"מ לליטר בנהיגה לא חסכונית. בנסיעה מתונה יחסית בכביש הבינעירוני, לא הייתה כל בעיה לרשום צריכה של 16.7 ק"מ לליטר.

 

פיג'ו 206+ סיכום מבחן:

פיג'ו 206+ היא מכונית שיכולה לגרום לכם לחייך בכל נסיעה גם בתקציב מוגבל. היא נוחה, מהנה למדי לנהיגה, יש לא תא נוסעים אוורירי בסגנון של פעם והיא מרווחת יחסית. למרות הגיל ובעזרת השדרוג, תא הנוסעים לא מרגיש מיושן במיוחד אולי למעט לוח השעונים. ה-206+ זרזירה למדי בעיר ומספיק מהירה לנסיעות ארוכות בכביש הבינעירוני. היא גם יכולה להיות חסכונית, אך זה תלוי כמובן בסגנון הנהיגה שלכם שכן ה-206+ בהחלט מעודדת נהיגה לא חסכונית.

 

כל זאת בא בחשבון, אם אין לכם בעיה עם התחושה שמערכת ההנעה שלה מרגישה מחוספסת ולא מודרנית ובשל כך, היא לא ממש מכונית שקטה בעיר בסל"ד גבוה ולא הכי נעימה לנסיעות ארוכות. בנוסף תוסיפו לרשימת הכן ולא את האבזור הבסיסי, המזגן החלש ואת תג המחיר הרשמי ללא מבצעים של 79,990 ש"ח, שכיום הוא נחשב לגבוה עבור סופרמיני ידנית.

 

ומה עם הפלוס? הפלוס הוא קוסמטי בלבד וה-206+ היא 206 לכל דבר ועניין רק מודרנית יותר למראה. ה-206+ אולי לא מרגישה הכי מודרנית או מעודנת, אך היא עדיין רלוונטית ובעיקר מכונית שכיף לנהוג בה, וזה משהו שאין להרבה מהמתחרות שלה.

 

פיג'ו 206+ ידנית 2011
שנת הצגת הדגם 2009
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,360 סמ"ק
הספק 73 כ"ס ב-5,200 סל"ד
מומנט 12 קג"מ ב-3,300 סל"ד
0-100 קמ"ש 13.7 שניות
מהירות מרבית 166 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים ידנית 5 הילוכים
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 3,782 מ"מ/1,655 מ"מ/1,446 מ"מ
בסיס גלגלים 2,443 מ"מ
צמיגים 175/65 R14
משקל 933 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 12.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) לפיג'ו 206 עם שתי כריות אוויר 4 כוכבים
בטיחות 4 כריות אוויר EBD + ABS + ESP

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות

  • לא נמצאו תגובות