מבחן פיג'ו 508: פיג'ו 508 מציעה התנהגות כביש טובה ומהנה, עיצוב אלגנטי, תא נוסעים מרווח ונאה עם מראה גרמני, אך נדמה כי בפיג'ו שאגו חזק מידי לעבר הגבול הגרמני.

פיגו 508 - איכותית ובעיקר מהנה לנהיגה

כבר כמה שנים טובות, פיג'ו סופגת מטחי ביקורת מעיתונות הרכב בעיקר על כך שהיא כבר לא מה שהייתה פעם. אם בעבר לבחור בפיג'ו היה סוג של הימור בטוח בכל הקשור לעיצוב, נוחות נסיעה והנאה מנהיגה, זה לא היה המצב עם הדגמים האחרונים מהיצרן הצרפתי הזה. בכלל נדמה כי ככל שמפתח כונס האוויר הקדמי גדל וצמח, כך האריה שעל הסמל מלפנים שאג פחות ופחות.

 

פיגו 508 הטוב והרעבפיג'ו, הקשיבו לביקורת, עשו חושבים, וכך החל המסע בחזרה לחיק העיתונות והלקוחות עם ה-RCZ שכל כולה אומרת "אנחנו יודעים איך לעצב ועדיין זוכרים איך לייצר רכבים שכיף לנהוג בהם". אך ה-RCZ היא בכל זאת רק מכונית נישה ואפילו לא מיוצרת ע"י פיג'ו, כך שרק בפברואר 2010, עת פיג'ו הציגה את הקונספט פיג'ו 5 כקדימון לפיג'ו 508, זכינו לראות את הכיוון החדש של פיג'ו עבור דגמי הליבה שלה והבנו שפג'ו סיימה את תקופת היובש שלה (שעוברת כמעט על כל יצרן) והיא מוכנה שוב לשאוג והפעם באמצעות מוצר איכותי ולא רק באמצעות עיצוב כונס אוויר ענק מלפנים.

 

לפני שניגש לתוכן, כבר נספר לכם שפיג'ו טיפלה כמעט בכל נקודות החולשה בשאגה הנשמעת למרחקים. כיף לנהוג ב-508, יש לה התנהגות כביש מצוינת והגה בתגבור הידראולי מדויק המספר על המתרחש שם למטה. ישנה גם תיבת 6 הילוכים אוטו' חדשה טובה ומנוע טורבו טוב מאוד וכבר אי אפשר לקרוא למשפחתית הגדולה של פיג'ו "עגלה" כבעבר. גם איכות הייצור והחומרים טובה בהרבה מבעבר ובעיקר ניכר כי תשרוד לשנים. רק שלי נדמה לאחר מאות קילומטרים, שבתחום אחד ה-508 שואגת חזק מידי וזו התנהגות הכביש הטובה על חשבון הנוחות, תחום בו פיג'ו תמיד הייתה מצטיינת באיזון הנכון בין נוחות נסיעה להתנהגות כביש טובה ובעיקר מהנה.

 

פיג'ו 508 - מכירים את האריה החדש:

הלוע נסגר ועודן והמראה הכולל אלגנטי ואנין טעםפיג'ו 508, מחליפה כיום בפיג'ו את ה-407 ואת ה-607 הסאלונית וככזו, היא מציעה מידות בין השתיים בתחום של פורד מונדיאו עם אורך של 4.79 מטר, רוחב של 1.85 מטר ובסיס גלגלים של 2.81 מטר, מידות שהן בממוצע תוספת 10 ס”מ לכל כיוון לעומת ה-407 ובאותה מידה פחות מה-607. למרות הגידול בממדים, ה-508 קלה בכ-25 ק"ג מה-407 אותה היא מחליפה.

 

קוי העיצוב של ה-508, אשר נזכה לראותם בשאר דגמי פיג'ו החדשים, אמנם לא יוצרים מופע מוחצן או מסובב ראשים, אך הוא אלגנטי/צרפתי קלאסי ואנין טעם, עם קווים ארוכים וקשתיים המשווים מראה ארוך, סאלוני ומכובד ל-508. השבכה הקדמית עדיין גדולה, אך היא פרופורציונלית למכונית ומשתלבת היטב בעיצוב הכולל עם מגע עדין של כרום, בדיוק במידה הנכונה.

 

פיג'ו 508 - תא הנוסעים:

אם אתה לא יכול לנצח אותם (את הגרמנים) תצטרף אליהם אומר המשפט, ולפי משפט זה עוצב ותוכנן תא הנוסעים של ה-508. העיצוב גרמני למהדרין עד תחושה שהוא כמעט מועתק ולא מקורי. החומרים רכבים ואיכותיים ואיכות ההרכבה ברובה מצוינת, אך זו עדיין לא איכות גרמנית בה האיכות מופגנת, במיוחד בדגם הבסיס/ליסינג הנבחן בו הכל שחור לחלוטין ויוצר תחושה אפרורית ולא מרשימה. כך יוצא שלמרות הניסיון ליצור תחושה של פרמיום, זה עדין לא שם, לפחות לא ברמת הבסיס הנבחנת.

איכות החומרים טובה ופלסטיקה רכב נמצאת בכל תא הנוסעים - הנדסת האנוש לוקה בחסר והתפעול לא תמיד פשוט ואינטואיטיבי - העיצוב גרמני למהדרין אך התחושה לא של פרמיום

ניכר שבפיג'ו כל כך רצו תא נוסעים איכותי ומוקפד מבעבר, והוא באמת כזה, שמישהו שכח שם את נושא הפרקטיות והנדסת האנוש. לדוגמה באופן תמוהה כפתורי כיוון גובה האורות וניתוק בקרת היציבות נמצאים בתא סוגר בצידו השמאלי של ההגה הנראה כפרוביזורי, תפעול מערכת השמע מהקונסולה לא אינטואיטיבי ואין כפתור פשוט להפסקת מערכת בקרת האקלים. על ההגה יש עמוס מוגזם של כפתורים השולטים על מערכת השמע, מחשב הדרך, הטלפון (שנוח וקל לחבר) ומערכת בקרת השיוט ומגביל המהירות. את מערכת בקרת השיוט ומגביל המהירות מאוד קל לתפעל כולל פידבק בתצוגה במסך המרכזי בלוח השעונים, אך את שאר הכפתורים כמו כפתורי השמע, לא נוח לתפעל ובסך הכל, מספר הכפתורים הרב למרות הניסיון להקל על הנהג, יוצרים עומס מיותר.

 

גם מחסור בתאי אחסון מורגש וברמת הגימור הגבוהה המגיעה עם מסך מרכזי גדול, אין למעשה כל תא אחסון קטן ונגיש לסלולרי ודברים קטנים אחרים למעט מתחת למשענת המרכזית . יש בדלתות תאי אחסון גדולים, אך הם כל כך עמוקים, שצריך יד של נערת גומי בכדי להוציא חפץ שנזרק לאחור. גם מחזיקי הכוסות לא נוחים לשימוש למרות הניסיון למקמם באזור נגיש. לפחות לטובת המעשנים (בכל זאת רכב צרפתי), ישנה מאפרה נורמלית ולא איזו "כוס" כתחליף לא ראוי למאפרה אמתית.

 

מושב אחורי מהנוחים והטובים בקטגוריההספסל האחורי של ה-508, הוא אחד המקומות היותר טובים לשהות בהם מבין המתחרות. אמנם אין שם את המרחב האין סופי של הסופרב, אך מרווח בכל קנה מידה. מפתח הדלתות מאחור מאפשר כניסה נוחה וקלה לספסל האחורי והמושב עצמו נוח מאוד לישיבה, רחב ותומך ויש גם מקום נוח יחסית לנוסע שלישי בזכות רצפה כמעט שטחה לחלוטין. בדגם הבסיס ישנה רק יציאת מזגן פשוטה ליושבים מאחור, אך בדגמים היקרים יותר ישנה גם שליטה על מערכת בקרת האקלים מאחור (4 אזורים נפרדים!). תא המטען של ה-508 בנפח של 497 ליטר, הוא אחד מהטובים בנמצא עם מפתח רחב ונגיש ושפת הטענה נמוכה במיוחד המאפשרת הכנסה והוצאה של מזוודות כבדות בקלות רבה. גימיק חביב הוא פתיחת תא המטען מהחוץ באמצעות כפתור המוכמן בספרת ה-0 בכיתוב 508 על הפגוש האחורי.

 

ה-508 מצוידת כבר ברמת הבסיס Access (ב-161 אלף ש"ח) באבזור רב הכולל בקרת שיוט ומגביל מהירות, מחשב דרך מתקדם עם מסך מרכזי גדול בלוח השעונים כולל תצוגה דיגיטלית למהירות הנסיעה, מערכת בקרת אקלים דו אזורית, מערכת שמע מקורית כולל שליטה מההגה וכניסות USB+AUX, קישורית BT וסטרימינג, ועוד. רמות הגימור הגבוהה ביותר Premium (ב-190 אלף ש"ח) תזכו למערכת בקרת אקלים 4 אזורים, חישוקים קלים, וילון בשמשה האחורית ובדלתות מאחור, חיישן גשם, חיישני חניה מאחור ולפנים, מערכת למדידת מקום חניה ועוד.

 

אם נסכם בקצרה את תא הנוסעים של ה-508: הוא מרווח מלפנים ובעיקר מאחור, הוא איכותי מעוצב ומאובזר גם ברמת הבסיס. המושבים נוחים מאוד, אך עם הנדסת אנוש לא מצטיינת.

 

פיג'ו 508 - יוצאים לדרך:

פיגו 508 מהנה לנהיגה ומחזירה עטרה ליושנה בתחום זה

אחד החסרונות העיקריים של ה-407 וה-607 אותן מחליפה ה- 508 הוא תחום הביצועים. הדגמים המוחלפים סבלו מיחידות הנעה לא חזקות במיוחד, אך בעיקר מתיבת הילוכים מסרסת עם פעולה לא רהוטה. עם ה-508 ניתן לומר בוודאות גמורה שהעידן הזה תם ונשלם ונשאר רק לשאול מדוע לקח להם שם בפיג'ו כל כך הרבה זמן (אלי בגלל שיש להם מנועי דיזל מעולים שהאירופאים אוהבים?).

 

בחרטומה של ה-508 הנבחנת הוצבה יחידת הנעה מוכרת: מנוע 1.6 ליטר THP עם מגדש טורבו בהספק של 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-24.4 קג"מ החל מ-1,400 סל"ד. את המנוע שידכה פיג'ו בגרסה זו לתיבת שישה הילוכים אוטומטית יפנית למהדרין. דף הנתונים יספר על 9.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש.

 

מנוע מצוין ותיבת הילוכים שעובדת - ה-508 לא תתבייש ברמזורהפעם, דף הנתונים כן מספר את כל הסיפור של ה-508, כי למעט בתנועה עירונית איטית בו מורגש קצת מחסור בכוח בסל"ד מאוד נמוך (או ליד הקו האדום), בכל שאר תנאי הנסיעה, יחידת ההנעה הזו לא רק מספקת זריזות ומהירות ל-508, היא גם יודעת לספק הנאה בקו ישר (אך קצת מחוספסת בפעולתה). יחידת ההנעה גמישה ומאפשרת שיוט נינוח וחסר מאמץ גם בזמן עקיפה עם פחות מ-8 שניות בהאצת ביניים מ-80 ל-120 קמ"ש.

 

נכון שיש משפחתיות גדולות עם מנועים חזקים בהרבה, אך 90% מהנהגים לא ירגישו בשום מחסור של כוח ב-508 ובמכוניות מסוגה, באמת שלא צריך יותר מכך. אבל למי שבכל זאת זה לא מספיק, ה-508 מוצעת עם מנוע טורבו דיזל משובח בנפח 2.2 ליטר עם 204 כ"ס ומומנט אדיר של 45.9 קג"מ שיגרום לכם להרגיש שהעליות לירושלים הן בעצם מישור.

 

תיבת ששת ההילוכים החדשה ב-508 מתוצרת אייסין היפנית, אולי לא "חכמה" כמו ה-AL4 המוחלפת והמושמצת, אך היא בת לוויה מצוינת למנוע הזה. התיבה מהירה, חלקה גם תחת עומס, מורידה ומעלה הילוך מתי שצריך בהתאם לפקודת הדוושה. לא צריך יותר מזה ורק חבל שלפיג'ו לקח כל כך הרבה זמן להפנים את זה.

 

פיג'ו 508 - האריה חזר לשאוג:

הגענו לסוף וגם הגענו לדובדבן של ה-508 וזו כמובן התנהגות הכביש, אך יחד עם זאת ה-508 מספקת תחושה של "אליה וקוץ בה”. אל הקוץ נגיע בהמשך. אין ספק ש ה-508 מזכירה לנו מחדש שיש שם אריה מלפנים והוא גם יודע לשאוג ושבפיג'ו לא שחכו איך מייצרים מכונית מהנה לנהיגה.

של כבעבר, התנהגות הכביש המהנה באה על חשבון נוחות הנסיעה

ה-508 עושה סוג של בית ספר להנעה קדמית, לחצו על דוושת הגז ותקבלו תת היגוי, תבלמו או תרפו מדוושת הגז ותזכו להידוק קו הפניה או להיגוי יתר והכל נעשה בצורה לינארית, נשלטת ובטוחה המאפשרת לנצל את מלוא היכולות של ה-508. רמת האחיזה גבוהה מאוד וקשה להוציא את ה-508 משלוותה, האף שמח לתקוף את הסיבובים וההיגוי מתקשר ומהיר ומספר לאוחז בהגה על זווית הגלגלים ומצב האחיזה, פחות טוב מה-406, אך טוב לכשעצמו. . בשורה התחתונה, מתקבלת מכונית מהודקת, מתקשרת ומהנה לנהיגה מהסוג שמעלה חיוך.

 

אז היכן הקוץ אתם שואלים? הקוץ נמצאה בשני תחומים הנגרמים מכיול מתלים קשיח ולא מהונדס עד הסוף. הראשון והמשמעותי יותר זו נוחות הנסיעה. נדמה שבפיג'ו כל כך רצו להראות שהם יודעים (וזוכרים) איך לייצר מכונית מהנה לנהיגה, שנושא הנוחות, אחד מהסמלים של פיג'ו, פשוט נשכח במעט בצד. בעיר ועל שיבושים גסים, ה-508 מעבירה לנהג ולנוסעים את כל מהלך החיים הקשים והצלקות שעברו על הכביש. זה אמנם משתפר ככל שהמהירות עולה (ואיתה גם איכות הכבישים), אך זה עדיין לא זה ובטח לא כמו פיג'ו של פעם. התחום השני המתלווה לכיול הקשיח והלא אופייני של המתלים, זו תחושה לא מספיק מוצקה ואיכותית מהמכונית. במילים אחרות, למרות מראה הפרמיום הסאלוני, ה-508 לא מספקת תחושה שכזו בתנועה.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 9 ק"מ לליטר. בשיוט רגוע עם האצות מתונות בכביש הבינעירוני נרשמה צריכה של 15.8 ק"מ לליטר ואפשר בקלות אף יותר עם נהיגה חסכונית.

 

פיג'ו 508 – סיכום מבחן:

פיג'ו הצליחה עם ה-508 לא רק להחזיר את מה שתמיד אהבנו בפיג'ו, אלא להציב מכונית שמסוגלת להשיר מבט בטובות שבמתחרות, מה שה-407 לא הייתה מסוגלת. ל-508 יחידת הנעה טובה מאוד שזוכה לתיבת הילוכים יעילה שלא מפשלת כבעבר. היא מציעה התנהגות כביש שהיא לא רק טובה מאוד, אלא גם מהנה למדי ודרוכה לפקודת הנהג.

 

אמנם הנדסת האנוש לא טובה במיוחד, אך מעבר לכך ל-508 תא נוסעים איכותי ומזמין (פחות ברמת הבסיס), רמת אבזור טובה כבר מדגם הבסיס, מרווח לנוסעים, המושבים מלפנים ומאחור מצוינים ויש גם תא מטען יעיל במיוחד. אבל, אי אפשר להתעלם מנוחות הנסיעה הגבולית והלא מפנקת הנדרשת בקטגוריה הזו במיוחד בתחום העירוני ובמיוחד ממכונית שסמל האריה מוצב בחרטומה. אפשר להאשים את איכות הסלילה הישראלית, אבל אנחנו גם יודעים שפיג'ו יודעת איך עושים את זה נכון.

 

פיג'ו 508 אוטו' 1.6THP סדאן רמת גימור Access
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 4 צילינדרים טורבו THP
נפח 1,598 סמ"ק
הספק 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 24.4 קג"מ ב-1,400 סל"ד
0-100 קמ"ש 9.2 שניות
מהירות מרבית 220 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 6 הילוכים אוטו' עם תפעול ידני
תצורת מרכב 4 דלתות סדאן
אורך/רוחב/גובה 4,792 מ"מ/1,853 מ"מ/1,456 מ"מ
בסיס גלגלים 2,817 מ"מ
צמיגים 215/60 R16
משקל 1410 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.08 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP + BAS

peugeot-508-roadtest-2011-cartube-00
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-00
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-01
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-01
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-02
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-02
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-03
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-03
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-04
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-04
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-05
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-05
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-06
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-06
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-07
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-07
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-08
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-08
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-09
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-09
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-10
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-10
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-11
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-11
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-12
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-12
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-13
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-13
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-14
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-14
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-15
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-15
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-16
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-16
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-17
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-17
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-18
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-18
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-19
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-19
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-20
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-20
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-21
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-21
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-22
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-22
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-23
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-23
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-24
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-24
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-25
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-25
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-26
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-26
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-27
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-27
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-28
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-28
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-29
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-29
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-30
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-30
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-31
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-31
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-32
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-32
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-33
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-33
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-34
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-34
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-35
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-35
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-36
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-36
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-37
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-37
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-38
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-38
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-39
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-39
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-40
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-40
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-41
peugeot-508-roadtest-2011-cartube-41

תגיות: פיג'ו
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.