קיה סול :מבחן דרכים – קרוסאובר עם נשמה עירונית

קיה סול, מגישה תפריט של קרוסאובר במדים אורבניים קופסתיים שיכול להוות תחליף למשפחתית רגילה או קרוסאובר עירוני.

קיה סול

עם הבהלה לניסאן ג'וק, ברור שהרוכשים בישראל, בעצם הרוכשות אבל לא ניכנס לענייני מגדר, רוצים מראה שובב עם עמדת נהיגה גבוהה ושולטת, תא נוסעים מרווח, אך עם ממדים חיצוניים הנוחים לתמרון בעיר, תוסיפו לכך מחיר אטרקטיבי ובזאת בערך ניתן לסכם את באר המשאלות של האישה/גבר העירוני הצעיר והמודרני. בדיוק לנישה הזו, קיה הולידה את הסול הייחודית ואכן ההגדרה של היבואן/הקופירייטר מתאימה לה כמו כפפה, מדובר בקרוסאובר עירוני מוצלח למדי, רק חבל שהיא מגיעה באיחור של 3 שנים מאז השקתה.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

{jathumbnail off}

 

קופסה, אך ממש לא מרובעת

קיה סולקל לאוהב את העיצוב הקופסתי של קיה סול, אמנם הצבע האדום כמו של רכב המבחן כלל לא הולם אותה, אך קיה הצליחה להוציא את הקופסה מהארון. היא אמנם לא הראשונה שעושה זאת (טויוטה והונדה היו שם לפנייה), אך קיה הצליחה להפוך את ה-סול לקופסה יעילה ויחד עם זאת, שובבה למראה. מספר המבטים בסול החדשה ואישור מצד המין הנשי "תכתוב שהיא ממש חמודה" אישרו עובדה זו די בקלות.

 

העיצוב הקופסתי והגבוהה, לא נועד רק להראות שונה וייחודי, אלא הוא גם מאוד פרקטי ועונה על הצרכים של רוב המשפחות ומחפשי הקרוסאובר הקטנים. תנוחת הישיבה גבוהה וזקופה כמו קרוסאובר אמתי ותקסום ללא מעט נהגים המחפשים את תנוחת הישיבה השלטת. לסול מידת אורך צנוע 4,105 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,550 בלבד, אך שוב המבנה הקופסתי מתגלה בגדולתו והמרחב לנוסעים נדיב, הן מלפנים ועוד יותר בספסל האחורי, עם מקום מכובד לרוחב (1,785 מ"מ) ומקום מספיק לרגליים, גם לגבוהים במיוחד.

 

נקודת החולשה היחידה מול משפחתית רגילה, זה תא המטען שאמנם נוח להעמסה, אך 222 ליטר זה פשוט לא הרבה, כמובן שניתן להגדיל את נפחו באמצעות קיפול המושבים ואז מתקבל נפח של 700 ליטר ומשטח העמסה שטוח לכל צרכי איקאה של המשפחה.

 

קיה סול משווקת בישראל עם שני מנועים, בנזין 126 כ"ס ודיזל 128 כ"ס הנבדלים ברמת האבזור, כאשר זו של הבנזין גבוהה יותר, מתוך המחשבה שרוב דגמי הדיזל ימכרו לשוק המוניות שכבר גילה את הפוטנציאל הטמון בסול עוד לפני הרוכשים הפרטיים. רמת האבזור בגרסת הבנזין גבוהה במיוחד לעומת המתחרות (מי באמת המתחרה הישירה של הסול?) עם כניסה והתנעה ללא מפתח, כניסות iPod+USB+AUX, מערכת מולטימדיה מובנת עם שליטה מההגה, בקרת אקלים ועוד.

קיה סול - עיצוב פנים מעניין במיוחד הצבעוני - לוח השעונים ומסך המגע לא קריאים במיוחד - מרווח מצוין לנוסעים

גרסת המבחן הגיע ברמת האבזור הגבוהה ביותר הכולל הכוללת מסך מגע לשליטה על מערכת השמע ומערכת הניווט (אופציה בהתקנה מקומית). מערכת השמע עצמה, היא מהסוג שמזמן לא פגשנו במכונית משפחתית רגילה והיא פשוט מצוינת, מסך המגע לעומת זאת אמנם טוב וקל לתפעול גם בלי להיות ילד בן 8, אך המיקום שלו לא נוח במיוחד וגורם לכך שבחלק משעות היום, קשה לראות את התצוגה בברור בשל השתקפות השמש. מה שלא הגיע בגרסת המבחן, זה תא הנוסעים הצבעוני (אפשרות בחירה) “שמחייה" את תא הנוסעים ומספק לסול את ההשלמה הפנימית של העיצוב החיצוני השובב והצעיר.

 

הפלסטיקה בתא הנוסעים מהסוג הקשיח שלא מתרוממת להציע ערך מוסף, במיוחד בגרסה הלא צבעונית של תא הנוסעים. איכות הרכבה טובה למדי ומספקת תחושת מוצקות בריאה לתא הנוסעים ולא נשמעו כל ציצוקים במהלך הנסיעה. למרות שפה ושם, יש מקומות שהיינו רוצים לראות משהו שמרגיש יותר איכותי כמו ידיות פתיחת הדלתות שפשוט מרגישות שבריריות ביד או תא האחסון מעל מערכת השמע שפשוט מרגיש לא איכותי או נוח לפתיחה. אם כבר הזכרנו תא אחסון, אז כאלו פזורים בתא הנוסעים באופן מספק, לא משהו מיוחד, אך מספיק פרקטי ונוח.

 

לא מהנה מחוץ לעיר כמו המראה השובב

קיה סול - עיצוב מוצלח רק לא באדוםלחיצה על כפתור ההתנעה, פניה שמאלה ביציאה מסוכנות קיה במסגר, ירידה במחלף השלום והכבישים המהירים בפתח. התחושה הראשונית שהסול משדרת (וכך גם דגמי קיה האחרונים) היא מוצקת בזכות כיול מתלים על הצד הקשיח, יחד עם קלילות תנועה במעבר בין נתיבים. לרגע חשבתי שסיפור הספורטאז' החדש עם ההיגוי המהיר והמדויק והמתלים הטובים חוזר על עצמו, אך לא כך הסיפור עם הסול, לה יש שני צדדים, אחד רק סביר והשני מצוין.

 

לקיה סול יחידת ההנעה המוכרת לנו מדגמים אחרים של קיה. 1.6 ליטר 126 כ"ס ב-6,300 סל"ד ו-16.4 קג"מ ב-4,200 סל"ד. מנוע זה, משודך לתיבת 4 הילוכים בלבד (6 תגיע לאחר מתיחת הפנים). השילוב בין המנוע לתיבה סביר, וה-סול מגיבה בזריזות, אך 4 הילוכים בלבד, דורשים לעיטים רגל כבדה על הגז, מה שיוצר רעש לא נעים בתא הנוסעים בסל"ד גבוהה ויחד עם זאת, גם צריכת הדלק נפגעת שזו עמדה על 10.1 ק"מ לליטר לאורך המבחן. לא רע, אך תיבת 6 הילוכים הייתה מספקת צריכת דלק משופרת ונסיעה נעימה וחלה יותר. הביצועים שתספק הסול הם 11.8 שניות 0-100 קמ"ש (יצרן) ו-9.8 שניות בהאצה מ-80-120 קמ"ש (מבחן).

 

למרות המראה השובב ותחושת הקלילות, את התנועה בכבישים המהירים מבצעת הסול עם ציון בסדר בלבד. כיול המתלים הקשיח, לא מוצלח במיוחד ונוחות הנסיעה על כבישים גליים ושברי אספלט, סבירה בלבד והסול מקפצת ומענישה מדי פעם. נכון שכבישים מפותלים הם לא בתפריט של הסול או המשתמשים שלה, אך כיול המתלים הקשיח לפחות אמור היה לספק קצת חיוך, אך מהר מאוד הסול נכנעת לפיתולים, עם זוויות גלגול מוחשיות, שלדה לא מספיק הדוקה והסול פשוט הולכת לאיבוד אם לוחצים אותה.

 

קיה סול - תנו לה לחיות בעיר ותהנו מכל רגעגם ההיגוי לא מבריק בסול. אמנם משקלו טוב והוא יחסית מהיר, אך כבר פגשנו בקיה הגאים ממש טובים כמו בספורטאז' החדש. זה של הסול, מעורפל, לא מתקשר, מלאכותי, כזה שבא לבצע את העבודה וזהו. יש גרועים ממנו, אך מקיה החדשה ציפינו קצת ליותר והיא גם יודעת לספק את זה בדגמים אחרים, שנמתין למתיחת הפנים?

 

קרוסאובר עירוני מוצלח

אז את משימת התנועה הבינעירונית והכבישים המפותלים, הסול מבצעת בציון עובר בלבד, אך זה גם לא תחום המחיה הטבעי של הסול, תחום המחיה בו היא תמצא את רוב זמנה, זו התנועה הבינעירונית והעירונית הצפופה ושם הסול מככבת. אני לא יודע אם לשם גם כיוונו מתכנני הסול, אך הם פגעו בול במטרה, מכונית עם מידות חיצוניות צנועות, אך עם מרווח מצוין שפשוט כייף לנסוע איתה במרחב העירוני, שם ה-סול מרגישה ממש בבית.

 

תנוחת הישיבה הגבוהה, יכולה להתחרות בכל קרוסאובר קומפקטי ומספקת ראות מצוינת לפנים, שם תמצאו את מכסה המנוע המשדר תחושה של רכב גדול ומוצק המספק את תחושת הביטחון אותה מחפשים רוכשי הקרוסאוברים. התאוצות זריזות למדי לתנועה עירונית ויחד עם ההיגוי המהיר יחסית, שכבר לא חשוב שהוא לא כזה מתקשר, הסול פשוט מרגישה בבית. גם נוחות הנסיעה שהייתה סבירה בלבד מחוץ לעיר, מתגלה כטובה מאוד בעיר וכל סוגי השיבושים נבלעים בקלות, לא ברכות אמנם, אך ללא כל דרמה או קפיצות מהסוג המטריד. ממד האורך הצנוע, מאפשר ביצוע תמרוני חניה עירוניים בקלות רבה.

 

סיכום מבחן

אז מי היא קיה סול? ללא ספק יש בה נשמע עירונית עם אווירה של קרוסאובר, שיכולה לקסום ללא מעט משפחות או כאלו שאין להם תקציב לקרוסאובר בגודל מלא, כי את כל התכונות שצריך, יש לה. המראה שונה ובולט על הכביש, תנוחת נהיגה שולטת, מנוע נמרץ, אבזור נדיב מאוד, יכולת טיפוס על מדרכות ותא נוסעים מרווח ביותר. עם תג מחיר של 117,000 ש"ח, היא בהחלט יכולה להוות תחליף מעניין למשפחתית רגילה, או כתחליף לקרוסאובר קומפקטי למאותגרי תקציב, אבל זאת בתנאי, שאת רוב זמנכם תעבירו בכרך הצפוף. עם עוד קצת השקעה מצד קיה (שזו כנראה תקרה במתיחת הפנים),ה-סול יכלה להיות מכונית טובה גם כשהקצב מהיר יותר ולא רק בקצב אורבני.

קיה סול 1.6 ליטר אוטו'למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2008
מנוע 4 צילינדרים GAMMA CVVT
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 126 כ"ס ב-6300 סל"ד
מומנט 16 קג"מ ב-4200 סל"ד
0-100 קמ"ש 12.5 שניות
מהירות מרבית 177 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 4 הילוכים עם תפעול ידני
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,105 מ"מ/1,785 מ"מ/1,660 מ"מ
בסיס גלגלים 2,550 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,344 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 13.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP +TSC

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • אחד העם

    לפני חודש רכשתי סול, בהחלט משהו מרענן ושונה מכל העדר, רכב מפנק ומהנה מרווח מאוד מהווה תמורה מלאה לכל שקל. לאחר שעברתי (ב-30 שנים)לא מעט משפחתיות שבלוניות, ברמת מחיר זו ובחבילה הכללית המשפחתיות מסביב נראות תחליף מאד אפור.

    כתובת URL מקוצרת: