קיה פורטה 2011 : מבחן דרכים – משפחתית חסכונית

קיה פורטה מתחדשת בתיבת 6 הילוכים לשנת 2011. התוצאה: אותה הפורטה הטובה, רק יותר חסכונית.

קיה פורטה 2011 - תיבת 6 הילוכים החדשה מציגה שיפור בצריכת הדלק

קיה פורטה 2011, המשפחתית סדאן של קיה בישראל שעשתה עלייה ב-2009, התחדשה בתיבת 6 הילוכים המחליפה את תיבת ה-4 הילוכים המיושנת. החלפת תיבת ההילוכים, נועדה לשפר בעיקר את צריכת הדלק בתחום הבינעירוני ופחות לשפר משהו בתחום הביצועים, שאלו מצידם שהשתפרו באחוזים זניחים.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

קיה פורטהלפני שניגש למבחן המציאות והשאלה עד כמה השתפרה צריכת הדלק, עדיין נהגנו כמה מאות קילומטרים ב-קיה פורטה 2011 ואנחנו רוצים לספר לכם על כך. דגם 2011 של קיה פורטה, שונה חיצונית במעט מדגם 2010 ורק חדי העין יבחינו בהבדלים. את ההבדלים תמצאו מראות הצד הזוכות בעיצוב שונה ליחידות האיתות האינטגרליות ובדגם EX תקבלו עיצוב חדש ונאה יותר לחישוקים הסגסוגת הקלה. מעבר לכך, זו אותה הפורטה עם מנוע 1.6 ליטר 126 כ"ס.

 

עיצוב:

קיה פורטה החליפה בישראל את קיה סראטו, אתם בטח שואלים מי זו? גם אני, לא ששכחתי פשוט אין מה לזכור בטח שלא בתחום העיצוב. ה-פורטה, הייתה הנציגה הראשונה לקבל עיצוב מודרני תחת העיפרון של מעצב העל פיטר שרייר (אודי TT ועוד).

 

קיה פורטה - עיצוב נאה עם קווים מודרניים אך לא פורץ גבולותלעומת דגמי קיה הקודמים, מדובר בקפיצת מדרגה מטאורית בכל הקשור בעיצוב רכב. בפני עצמה, קיה פורטה היא מכונית נאה עם קווים מודרניים, אך לא מסובבת ראשים או בעלת תחכום עצובי. למעשה, קיה פורטה כלל לא הייתה מיועדת להגיע לישראל, אך יבואן קיה בצעד חכם, הצליח להביאה למרות שהיא לא מיועד לאירופה (הסיד כן) ולהציג מתחרה של ממש בשוק הכי נמכר במדינת ישראל, משפחתית אוטומטית סדאן 1.6 ליטר.

 

כל מעצב נחשב, יודע להוסיף פרט קטן שהוא אולי לא ממש תופס את העין, אך בצד הפרקטי הוא מוסיף המון. אם תביטו בחלון הנהג היכן שמתחילה קורת A (מראת הצד), תראו שהוא לא מסתיים בצורת V מסורתית אלא קטום. הפרט העיצובי הזה, מגדיל את שטח החלון ומוסיף לתחושת האווריריות בתא הנוסעים ובפן הבטיחותי, מקטין את השטח המת בפינה השמאלית של הרכב.

 

סיכום עיצוב: קיה פורטה היא מכונית נאה ונראית מודרנית, אמנם לא פורצת דרך, אך מיישרת קו עם כל המתחרות שלה.

 

תא נוסעים:

הרבה אנשים מחזיקים דעות קדומות על קיה, אפילו זו מהקפה הקבוע במסלול המבחן שמבינה לא רע בכלל ברכבים. “נו מה אתה בוחן הפעם?.. זו פורד? מיצובישי?, לא זו קיה פורטה, אהה קיה (בנימה מזלזלת)?...(מתיישבת במושב הנהג) זו קיה (בנימה של הפתעה)? מרשים מאוד”.

 

אז כן, קיה פורטה (בעצם כל דגמי קיה החדשים החל מ-2008) מציגה תא נוסעים המיישר קו עם המתחרות ובחלק מהמקרים אף עולה עליהן, עם איכות חומרים טובה ובעיקר רמת הרכבה מצוינת המוסיפה בגרות ומוצקות לתחושה במכונית. למרות תחושת האיכות של תא הנוסעים, יש לטעמי שימוש רב מידי בצבעים כהים, תוספת קטנה של צבעים בהירים (לפחות כאופציה) הייתה יכול להוסיף לתחושת המרווח והאווריריות של תא הנוסעים. בפינת הקטנוניות נאמר, אנחנו עדיין לא אוהבים את ידית פתיחת הדלת הפנימית שעשויה פלסטיק ומרגישה זולה.

 

הקונסולה המרכזית, מורכבת מאזור שליטה על מערכת השמע הנמצאת בחלקה העליון, מתחת נמצאים כפתורי השליטה על בקרת האקלים (דגם EX) שמציע מיזוג מקפיא ובתחתית תמצאו כניסות USB+AUX+iPod ושקע טעינה נוסף. מערכת בקרת האקלים מחליפה את ברזי הכיוון בכפתורים שתפעולם קצת פחות אינטואיטיבי. מוזרות אחת תמצאו בכך שאת שני פתחי האוורור המרכזיים לא ניתן לסגור כאשר המיזוג פועל, מפריע? לא.

תא הנוסעים מרווח עם איכות חומרים הרכבה מעולים - האבזור רב אך ריבוי הכפתורים הדומים מצריך מבט מיותר - המחוונים קריאים בכל שעות היום

הנהג ימצא מולו עיניו הגה מצופה עור (EX) בעובי הנכון ובקוטר המתאים הנעים לאחיזה יחד עם כפתורי שליטה על מערכת השמע. לוח המחוונים נותר כשהיה בדיוק עם אותם שלושת המחוונים: מהירות סל"ד ודלק, ספונים בתעלות. המחוונים עצמם נוחים לקריאה ביום ובלילה אך אך מד הסל"ד מוסתר באופן מציק בחלקו העליון ע"י גלגל ההגה.

 

כפתור מחשב הדרך ,באופן מסורתי בקיה, נמצא על מסגרת לוח המחוונים. מיקום זה מצד אחד נועד למנוע התעסקות מיותרת תוך כדי נהיגה, אך מצד שני, כן מתעסקים עם הכפתור הזה כך שזה מיותר.הספסל האחורי מציע מרווח מצוין הן לרגליים והן לראש. בסיס הספסל האחורי צר במעט ומחייב ישיבה זקופה, אך הוא נוח ומרווח לשני מבוגרים גדולי מידות+ילד. תא המטען עם מפתח הטענה גדול ונוח מאוד להעמסה, הנפח עומד על 415 ליטר לא מהגדולים בקטגוריה, אך בפועל המידה הזו לא אומרת הכל. יתרון אחד הוא שעבור חפצים ארוכים ניתן לקפל את המושבים מאחור (40/60).

 

על שלום הנוסעים, ישמרו 6 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ומשיכה ועוד שלל אותיות נוספות. קיה פורטה לא משווקת באירופה ולכן לא נערך לה מבחן בטיחות של ארגון NCAP האירופאי, אך היא זכתה בציון הגבוהה ביותר תוך זכייה בציון לשבח במבחני הריסוק של ארגון הביטוח האמריקאי IIHS .

 

סיכום תא נוסעים: קיה פורטה מציגה תא נוסעים שמרגיש איכותי וטוב מחלק מהתחרות שלה בגזרת המחיר, עם רמת הרכבה מצוינת ותחושה כללית של רכב בוגר. מרווח הפנים טוב מלפנים ועוד יותר מאחור יחד רמת אבזור טובה מאוד המנעימה את השהייה בתא הנוסעים.

 

 

יוצאים לדרך:

קיה פורטה - נוחות הנסיעה טובה עד מצוינת על רוב הכבישים והשיבושים אך קופצנית במהירות נמוכהרכב המבחן הגיע בצבע שחור ההולם את עיצוב הפורטה וברמת גימור EX הגבוהה המוסיפה ב-1,500 ש”ח (118,000 ש”ח LX): בקרת אקלים, פנסי ערפל, חישוקי סגסוגת קלה, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים וצמיגים במידה גדולה יותר של 205/55R16. אני לא יודע להגיד אם קיה החליפה את המושבים הקדמיים או לא, אך הם רכים ונוחים יותר ממה שזכור לי.

 

התנעה, איתות ימינה לכיוון מחלף השלום ויוצאים לדרך. בכל רכב בו אתם נוהגים בפעם הראשונה או לחלופין שלא נהגתם בו זמן רב, הוא מספק תחושה ראשונית וקל לגלות פגמים או יתרונות בדיוק כמו המשפט, אורח לרגע רואה כל פגע. עם הלחיצה הראשונה על דוושת הגז הפורטה מזנקת בנחרצות, יותר מאשר עם תיבת 4 ההילוכים שהוחלפה וזאת בזכות יחס העברה נמוך הרבה יותר של ההילוך הראשון. הדבר השני שמתגלה מהר הוא שחסרה רגישות לדוושת הגז במהלכה הראשון, אך מתרגלים לזה די מהר.

 

מה עוד? ההגה קל מידי רוב הזמן וחסר דיוק, דוושת הבלמים פשוט עצבנית מידי וכל לחיצה קלה מנפיקה ניעור של הנוסעים. אליה קצת פחות התרגלתי, אני מניח שנהגים וותיקים כבר פיתחו את הרגישות המתאימה. תנוחת הנהיגה טובה כמו בכל רכבי קיה מאז הגעתו של פיטר שרייר, זאת למרות שההגה מתכוון רק לגובה.

 

החיים עם תיבת ההילוכים החדשה:

תיבת ההילוכים החדשה משפרת את איכות החיים ומציע שיפור בצריכת הדלקקיה פורטה מתגלה כבת לוויה נעימה ואיכותית והשיפור שתיבת 6 ההילוכים יוצרת מורגש מיד. אמנם לא מהפכני, אך בהחלט משמעותי בתחושה הכוללת גם בתחום השקט בתא הנוסעים. אותה תיבה המוכרת לנו מהספורטאז', מציעה פעולה חלקה ומהירה ברוב מצבי הנהיגה ומגיבה באטיות/בלבול תחת עומס כבד. בידוד הרעשים נותר כשהיה ובסל"ד גבוהה רעש המנוע מטריד במקצת, אך בזכות התיבה החדשה, ברוב מצבי הנהיגה רעש המנוע סביר ותא הנוסעים נטול רעשי מנוע בשיוט רגוע. שילוב המנוע החזק יחד עם תיבת 6 ההילוכים, מנפיק תאוצת ביניים של 7.8 שניות 80-120 קמ"ש, זמן טוב מאוד למכונית משפחתית.

 

לפני שמנשיך בנסיעה, נחזור למה שבעצם כולם רוצים לשמוע, האם יש שיפור בצריכת הדלק? כן ולא. כן, כי התיבה החדשה אכן מאפשרת לנהג בכביש הבינעירוני לחסוך בצריכת הדלק. לא? כי הפרמטר הכי משפיע על צריכת הדלק, זו רגל ימין, ואם היא תהיה כבדה ההבדל בצריכת הדלק יהיה הרבה פחות משמעותי.

 

מספרים? בנהיגה בינעירונית מתונה הכוללת האצות מתונות ושיוט רגוע יחסית, צריכת הדלק עמדה על 14.7 ק"מ לליטר נתון השווה לצריכה המשולבת עלייה מצהיר היצרן. לאורך כל המבחן שכלל לא מעט קטעי נהיגה מאומצת, מהירות גבוהה, נסיעה עירונית, פקק תנועה של שעה בירושלים ורגל כבדה על דוושת הגז, צריכת הדלק עמדה על 10.8 ק"מ לליטר, נתון מרשים מאוד!

 

ממשיכים בנסיעה:

קיה פורטה - החזית קרבית, אך התנהגות הכביש לא יותר מבטוחה תדלקנו? עכשיו נחזור לדרך. בתנועה עירונית, הפורטה מספקת נוחות נסיעה על הצד הגבולי והמקפיץ בזכות כיום מתלים עם מהלך ראשון קשיח של הבולם. למעשה לכל אורך נסיעת המבחן, לא הצלחתי לאפיין ממש את צורת ההתמודדות של המתלים עם השיבושים שהיו פזורים בדרך. באופן עקרוני, ניתן להגיד שנוחות הנסיעה של קיה פורטה מספקת משתפרת עם המהירות.

 

על כבישים סלולים היטב, נוחות הנסיעה פשוט מצוינת ועל חלק מסוגי השיבושים הפורטה מעלימה אותם כאילו לא היו. בנסיעה עירונית, היא מקפצת למדי על כל שיבוש בכביש, מה שבמהירות גבוהה יותר יתכן ולא תרגישו שכלל היה שם משהו. מבט במפרט הרכב, מסגיר את התחושה שמשהו חסר כאן. קיה פורטה אמנם בנויה על אותו הבסיס של קיה סיד, אך מכיוון שזו האחרונה מיועדת לאירופה והפורטה לא, המתלה האחורי בפורטה מבוסס מוט פיתול ואילו הסיד מצוידת במתלה רב חיבורי, מה שמסביר גם את היתרון של הסיד בכבישים המפותלים.

 

לפני שניכנס לסיבובים, נגיע בנקודת החולשה היחסית של הפורטה וזה ההיגוי. זה לא שהוא רע, אפילו כלל לא רע, בטח שיחסית לרוב המתחרות, הוא פשוט לא מספיק טוב כמו ההיגוי של הספורטאז' החדש לדוגמא. לקיה פורטה היגוי קל בעיר המתקשח עם המהירות, אך הוא עדיין נשאר קל מידי גם במהירויות גבוהות. כמו כל הגה חשמלי, המרכוז שלו לא מדויק ולכן הוא לא מספק את הביטחון לנהג בפיתולים מהירים.

 

בכביש המפותל, ה-פורטה מספקת התנהגות בטוחה וניטרלית ומערכת בקרת היציבות מתערבת רק במצבי קיצון. האחיזה טובה והכניסה לפנייה מיידית, אך ההגה לא מספיק אינפורמטיבי ומקשה הן על הדיוק בפניה ומעקר כל ניסיון להנאה של ממש והביצוע הכולל לא מהודק. אנחנו יודעים, הפורטה ממש לא מיועדת לכך, אך הסיד לדוגמה מבצעת את המלאכה הזו בצורה בוגרת ומהנה יותר. חלק מהאשמה, נמצאת בצמיגים בהם מצוידת ה-פורטה ברמת הגימור EX. הם אמנם בעלי מידות נדיבות מאוד למכונית משפחתית, אך הצמיג עצמו פשוט לא מספיק איכותי ושימוש בצמיג טוב יותר (כמו בפרו סיד למשל) היה משפר את התנהגות הכביש של הפורטה.

 

סיכום מבחן קיה פורטה 2011:

קיה פרוטה היא מכונית טובה ובוגרת שמצעידה את קיה צעד נוסף קדימה ומציבה למתחרות רף שיסכם את הבחירה של הלקוח בה רק לפי טעמו האישי. היא אמנם לא מצטיינת בתחום מסוים, אך מבצעת את כל המטלות באופן משביע רצון בדיוק כמו המתחרות שלה. תא הנוסעים שלה איכותי, היא מרווחת מלפנים ומאחור והיא משפחתית שנעים לשהות בה ויחד עם התיבה החדשה, היא גם מציעה צריכת דלק טובה מבעבר.תוסיפו לכך 7 שנות אחריות (3 מפגוש לפגוש ו-4 גיר מנוע) מחיר טוב ורמת אבזור גבוהה, ותקבלו שקיה פורטה היא המשפחתית המציעה את אחת העסקאות הטובות ביותר בקטגוריה.

קיה פורטה 2011 1.6 אוטו' 6 הילוכיםלמפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2008
מנוע 4 צילינדרים GAMMA CVVT
נפח 1,591 סמ"ק
הספק 126 כ"ס ב-6,300 סל"ד
מומנט 16 קג"מ ב-4,200 סל"ד
0-100 קמ"ש 11.9 שניות (מבחן)
מהירות מרבית 190 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים אוטו' 6 הילוכים עם תפעול ידני
תצורת מרכב 4 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,530 מ"מ/1,775 מ"מ/1,460 מ"מ
בסיס גלגלים 2,650 מ"מ
צמיגים 205/55 R16
משקל 1,337 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 14.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 10.8 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 4 כוכבים (לפני מתיחת הפנים)
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + ESP + TSC + BAS

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (9)

  • יואב

    במיוחד לאחר טיפול 15000 - המנוע נפתח וזה פשוט אחלה רכב

    כתובת URL מקוצרת:
  • יוני

    קרה לך פעם שירדת ממדרכה גבוהה והרגשתה בום חד מתחתית לאוטו? אז זו התחושה בנסיעה בכביש עירוני משובש (כביש עירוני ממוצע) רק שהזעזועים נמשכים משך כל הנסיעה עד שהמעמורות מסתיימות. ואם תנסה להאט - הABS נכנס לפעולה והסיוט מושלם - הרכב פשוט מאבד את האחיזה בכביש מקושי המתלים. אני נוהג בפורטה חדשה, עברנו כ-1500 ק"מ יחד ואני פה כי מהבוקר אני עם כאב גב כי נסעתי בדרך עירונית (עם עוד הרבה מכוניות לפני ואחרי) וחטפתי וחשבתי שפה אמצא עיצה איך למנוע את כאב הגב הבא. הורדתי לחץ אויר ל-30 וזה עזר מעט. יש פתרון לבעיה?

    כתובת URL מקוצרת:
  • שי

    7.8 שניות זו תאוצת ביניים כלומר מ80 ל120 קמ"ש, הכתב התבלבל ורשם מ0 ל100..

    כתובת URL מקוצרת:
  • אורן רז

    לבעלי הקיה פורטה.. לאחר עשרות אלפי קילומטרים, אתם מרוצים מהאוטו ???

    כתובת URL מקוצרת:
  • יצחק

    רמת הגימור בפרטים הקטנים ממש לא לא מושלמת

    כתובת URL מקוצרת:
  • יריב

    יצא לי לי לנסוע די הרבה בקיה פורטה ואכן בכבישים משובשים בתוך העיר היא מקפצת על כל שיבוש בכביש.<br />לחץ האויר המומלץ בצמיגים הוא 32 אני הורדתי אותו<br />ל 29, <br />אני לא יודע אם זה הדבר הנכון לעשות אבל זה ריכך את הקפיצות שלא אמורים להיות במכונית מודרנית.

    כתובת URL מקוצרת:
  • רפי

    אתם מדדתם 7.8 שניות"זמן טוב מאוד למכונית משפחתית",<br />ובטבלה המסכמת כתבתם 11.8 שניות<br />ד"א היצ**** אומר 11.5 שניות.<br />מה המספר הנכון?

    כתובת URL מקוצרת:
  • עמית

    מזמן לא ראיתי רכב מנהלים שכ"כ הרשים אותי, ח"ח לקיה!

    כתובת URL מקוצרת:
  • יצחק

    אני יכול להגיד שאני כל פעם מופתע מחדש עד כמה קיה התקדמה והשתפרה. לדעתי, זה המותג שהכי צריך לשים לב אליו בשנים הקרובות.

    כתובת URL מקוצרת: