קיה פיקנטו 1.0 ידנית : מבחן דרכים – התיבה הנכונה

מבחן צריכת דלק לקיה פיקנטו 1.0 ליטר 2011 ידני. הפיקנטו הידנית מציעה מנוע קטן וממזר, אבזור רב, תג מחיר אטרקטיבי וצריכת דלק חסכונית בפועל.

קיה פיקנטו ידנית  - חבילה משתלמת וחסכונית עם מנוע חי וזריז

קיה פיקנטו נמכרת בשתי גרסאות (ושתי רמות גימור) בישראל. את קיה פיקנטו האוטומטית מנוע ה-1.2 ליטר בחנו לפני מספר שבועות. עכשיו לקחנו לידיים את הגרסה הידנית עם מנוע 1.0 ליטר 69 כ"ס, המכונית שאמורה להיות החסכונית בישראל עם תג מחיר הנמוך בכ-12 אלף שקל מהגרסה האוטומטית (LX) למבחן צריכת דלק מקיף.

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

קיה פיקנטועל מה מוותרים ברמת גימור LX בה נמכרת הגרסה הידנית לעומת EX הבכירה? לא הרבה, בעיקר קוסמטיקה וזה כמעט שלא מורגש. חיצונית, לא תקבלו מראות בצבע הרכב, ידיות הדלתות בצבע שחור במקום בכסף (גם מבפנים), פנסי ערפל קדמיים יורדים אך תאורת היום DRL נשארת, החישוקים הקלים מפנים את מקומם לחישוקי פלדה עם כיסוי זול. מבפנים ההגה לא מצופה עור, אך ההבדל לא ממש מורגש, ידית הדלת בשחור ולא בצבע כסוף והמפתח הוא פשוט ורגיל ולא מתקפל. מה שכן נוסף לגרסה הידנית זו מערכת סיוע לזינוק בעליה. זו בעלת רגישות נמוכה מה שאומר שרק כאשר אתם נמצאים במעלה חד למדי היא נכנסת לפעולה.

 

מעבר לכך, רמת האבזור הגבוהה נשארת גם בגרסה הידנית ולמרות ההבדלים הקוסמטיים, הפיקנטו עדיין נאה מאוד למראה ותחושת הסופר מיני מהחוץ ובעיקר מהפנים עדיין נשמרת. בתחום הדינאמי של היגוי שלדה ומתלים, זו אותה פיקנטו עם נוחות נסיעה טובה למדי על הגבול בין רכות למוצקות, ההגה קל בעיר ונוח לתמרוני חניה ומתקשח ככל שהמהירות עולה שם הוא מספק משוב ודיוק יחסי.

 

המושבים נוחים גם לנסיעות ארוכות, אך עדיין בסיס המושב ישקע תחת משקלם של נהגים גדולי גוף לאחר שהות ממושכת וחלקם העליון עדיין צר, מה שלחוץ ומציק עבור נהגים רחבי כתפיים. אתם יכולים להבין שאני לא קטן גוף אלא 185 ס"מ על 90 ק"ג של שרירים, לכן נציין שהנוסעת קלת המשקל שהצטרפה למבחן כלל לא חשה בשני הדברים האחרונים.

קיה פיקנטו EX אוטומטית למעלה מול הידנית - וויתור קוסמטי זניח לעומת ההבדל במחיר

 

מנוע קטן ותיבה ידנית:

כעת הגענו לעיקר של המבחן הזה וזו כמובן יחידת ההנעה השונה ותיבת חמשת ההילוכים הידנית. מלפנים הגרסה הידנית מחליפה את מנוע ה-1.2 במנוע 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק של 69 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-9.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד. זהו מנוע ה-1.0 ליטר 3 צילינדרים הראשון בעולם עם תזמון שסתומים כפול מה שאמור בעיקר לשפר את יכולת הנשימה של המנוע הזה בסל"ד גבוהה וכמובן להציע צריכת דלק משופרת.

 

תיבה ידנית נוחה ומדויקת לתפעול - יחסי העברה ארוכים למדי עם בור מוחשי בין הילוך ראשון לשניראש ידית תיבת ההילוכים פלסטיקי, אך לא בשונה מהמתחרות. דית ההילוכים בעלת מהלך קצר, נוחה לשימוש ומדויקת בפעולתה. דוושת המצמד מציעה שילוב נמוך, שזה טוב, אך בעלת קפיץ מחזיר חזק מידי וטווח הצמדה קצר מידי מה שלא מאפשר פעולה חלקה ומדויקת. מה זה אומר בפועל? שבכל העברת הילוכים שהיא לא סופר עדינה, תרגישו את העברת ההילוכים בקפיצה קלה ולא מזיקה ובכל תחילת נסיעה תתנו יותר גז ממה שבאמת נדרש. נציין שעד סוף המבחן התרגלנו וזה כמעט ולא הורגש אך זה קיים.

 

 

יוצאים לדרך:

לפני שניגש למבחני צריכת הדלק שכללו נסיעה בכל מגוון הכבישים וסגנונות הנהיגה, נשאל איך עובד השילוב בין המנוע הקטן לבין תיבת ההילוכים ונעמוד על ההבדל בין הגרסה הידנית לאוטומטית.

 

המנוע הקטן, מספק קצב תנוע זריז ומשכנע ומאפשר למשוך הילוכים עד למנתק ההצתה (האגרסיבי) בקלות רבה וזאת כמובן תודות לתזמון השסתומים הכפול. 80-100 קמ"ש ניתן לבצע ב-10 שניות (הילוך שני+שלישי) ו-11.5 שניות בהילוך שלישי בלבד, קצב סביר ביותר למכונית עירונית. למנוע 3 צילינדרים אמנם ישנם וויברציות מוחשיות כמו כל מנוע לא מאוזן שכזה, אך הן לא מטרידות ומורגשות בעיקר בסל"ד סרק ברמזור, לאחר התנעה כשהרכב קר ובסל"ד מאוד גבוהה.

מעבר לכך בשיוט בינעירוני המנוע הזה שקט יותר מהמנוע הגדול יותר וגם אותו המהום שנשמע בגרסה האוטומטית נעלם לו, למרות שלשני הרכבים היו את אותם הצמיגים בדיוק. אם תבקשו מהמנוע הזה להתאמץ הוא יפיק רעש מכני בשרני שאני אהבתי, אחרים אולי פחות אבל בכל מקרה הוא לא מהסוג הצורמני או המטריד.

בתחום הביצועים, מנוע ה-1.2 חזק יותר וכך גם דף הנתונים מספר עם 14.4 ו-153 קמ"ש לידנית ו-13.8 ו-160 קמ"ש לאוטומטית. בפועל המצב קצת שונה. התיבה האוטומטית ודוושת הדלק בגרסת ה-1.2 מכוונים לחיסכון מה שאומר שעל הכביש בכדי לקבל קצב תנועה משכנע (קצב התנועה הממוצע בכביש), צריך ללחוץ חזק יותר על דוושת הגז ואז הקצב מהיר מהידנית, אך כל נושא חיסכון הדלק מאבד משמעות. עם התיבה הידנית קצב התנועה ומידת החיסכון בצריכת הדלק הרבה יותר ניתנים לשליטה לפי רצון הנהג, דוושת הגז לינארית בתגובתה, כך שגם קצב התנועה משכנע ונמרץ יותר מהגרסה האוטומטית בחיי היום יום יחד עם חיסכון גדול יותר בצריכת הדלק.

 

לפיקנטו הידנית, מחוון ECO המציין על מסך קטן בלוח השעונים מתי אידיאלי להעביר הילוך בכדי להשיג צריכת דלק מיטבית. בפועל, זה יכול לעבוד רק במישור מוחלט ורק בתנועה עירונית וכל הזמן מצאנו את המחוון מבקש להעביר להילוך שהוא 2 הילוכים גבוהים יותר ממה שהיה לנו נוח וטבעי מבחינת רצועת הכוח, גם בנהיגה מתונה רגילה ובוודאי כאשר הכביש לא מישורי או בינעירוני.

 

מנוע ה-1.0 ליטר בעל יכולת נשימה מצוינת וצליל מכני בשרני נעים לאוזןלשם ההמחשה, את ההילוך השני ניתן למשוך עד ל-85 קמ"ש ובאופן טבעי תמשכו אותו עד ל-40-50 קמ”ש מבלי לאמץ כלל את המנוע. אך מחוון ה-ECO יבקש כבר ב-40 קמ"ש לעבור להילוך רביעי וב-55 קמ"ש להילוך חמישי שהוא הילך יתר מובהק וחסר כוח. זה מביא אותנו ליחסי העברה בתיבה הידנית שהם ארוכים מאוד ועם בור עמוק בין הילוך ראשון לשני וקצת פחות עמוק בין שני לשלישי. זה מורגש בעיקר בנהיגה נמרצת ורגילה ופחות בנהיגה חסכונית. אותו הדבר מורגש גם בנסיעה בינעירונית כאשר רוצים לבצע עקיפה מהירה (או בכביש הררי), אז צריך לרדת מהילוך חמישי לשלישי. עוד נציין שכמו בגרסה האוטומטית, גם כאן דוושת הבלמים נקודתית מידי.

 

לסיכום נאמר שהמנוע הקטן מספק קצב תנועה טוב בחיי היום יום המאפשר להשתלב עם התנועה בקלות ואף לייצר קצב תנועה מהיר, כמובן באופן יחסי. בקיצור, מטולה אילת בלי שום בעיה גם עם המנוע הקטן.

 

 

קיה פיקנטו ידנית – מבחן צריכת דלק:

קיה פיקנטו 1.0 ידנית, לפי נתוני היצרן, היא העירונית הכי חסכונית בישראל עם נתון צריכת דלק משולבת של 23.8 ק"מ לליטר (18.5 עירוני 27.8 בינעירוני). האם השגנו את זה? לא אבל גם ממש לא התאכזבנו.

 

מבחן צריכת דלק נסיעה בינעירונית:

מבחן צריכת דלק ראשון: מחלף כפר שמריהו – מת"מ חיפה, טווח נסיעה 73.1 ק"מ.

תנועה זורמת, נהיגה חסכונית (אך לא קיצונית) במהירות של בין 90-100 קמ"ש כאשר הקפדנו לא לרדת מתחת ל-90 קמ"ש גם במקומות שזה דרש ללחוץ על הגז ולפגוע בצריכת הדלק, כולל מספר עקיפות מתונות ביותר של משאיות.

צריכת הדלק: 19.23 ק"מ לליטר.

 

מבחן צריכת דלק שני: מת"מ חיפה – מחלף כפר שמריהו, טווח נסיעה 73.1 ק"מ.

תנועה זורמת אותו סגנון נהיגה חסכוני.

צריכת דלק: 21.27 ק"מ לליטר.

ההפרש נובע בעיקר בשל כיוון הרוח שללא ספק הורגשה. נציין גם שהפקינטו עצמה רגישה לרוחות צד.

 

את אותו המסלול עשינו שוב, כאשר הפעם הקצב חופשי יותר (בעיקר כדי שלא נרדם ונשתעמם) ומהיר כמו הממוצע של הנתיב השמאלי בכביש החוף כאשר הכביש פנוי.

בהלוך השגנו צריכת דלק של 16.4 ק"מ לליטר ובחזור 17.54 ק"מ לליטר.

 

מבחן צריכת דלק נסיעה עירונית:

מבחן ראשון: נתניה,טווח נסיעה עירוני: 21 ק"מ.

שילוב של תנועה צפופה מרובת עצירות והאצות וכן תנועה זורמת במהירות קבועה.

נהיגה חסכונית אך לא איטית משאר התנועה.

צריכת דלק: 15.1 ק"מ לליטר.

 

מבחן שני: תל אביב,טווח נסיעה עירוני: 16.7 ק"מ.

תנוע צפופה ופקוקה, האצות בלימות ועמידה מרובה ברמזורים.

צריכת דלק: 13.3 ק"מ לליטר.

 

בסיום המבחן שכלל גם נסיעה לא חסכונית בעליל ומעל ל-500 ק"מ, צריכת הדלק עמדה על 16.7 ק"מ לליטר, בכל המבחן המיזוג עבד ללא הפסקה. הנתונים האלו כמובן רחוקים מנתוני היצרן. זה לא שלא ניתן כלל להשיגם וזה מאוד תלוי בסגנון הנהיגה וכמו בתוואי הדרך, אך באופן עקרוני זה פשוט לא מציאותי עבור הנהג המצוי. אני מכיר רק נהג אחד בישראל, השכן שלי, שכמובן היה מהראשונים בישראל לשים את ידו על סוזוקי אלטו (ומחליף עכשיו לפיקנטו ידנית) והוא כנראה הנהג היחידי בישראל שאי פעם קיבל קנס על נסיעה במהירות איטית מידי והוא לא עובר את ה-60 קמ"ש גם בכביש מהיר. אז כפי שאמרנו, לא מציאותי עבור הנהג המצוי.

 

קיה פיקנטו 1.0 LX ידנית – סיכום מבחן:

לא סתם האירופאי אוהבים ידניות, מעבר לחיסכון במחיר ובצריכת הדלק, עבור רכבים עם מנועים קטנים אין לזה תחליף. המנוע הקטן והנמרץ בשילוב עם תיבת ההילוכים הידנית, מביאים לתמצית את מה שאמרנו בעבר על הפיקנטו: קטנה שמשרגישה כמו סופרמיני. התיבה הידנית מאפשר לשלב סגנונות נהיגה שונים והרבה יותר חופש לנהג במידת הביצועים הרצויים למול צריכת הדלק לעומת הגרסה האוטומטית.

 

כל זאת כמובן במחיר אטרקטיבי של 61,900 ש"ח הנמוך בכ-12,300 מהגרסה האוטומטית LX וב-14,300 מהגרסה האוטומטית EX וללא הבדל ממשי ברמת הגימור/אבזור.

קיה פיקנטו 2011 דגם 1.0 ידנילמפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2011
מנוע 3 צילינדרים
נפח 998 סמ"ק
הספק 69 כ"ס ב-6,200 סל"ד
מומנט 9.7 קג"מ ב-3,500 סל"ד
0-100 קמ"ש 14.4 שניות
מהירות מרבית 158 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים 5 הילוכים ידנית
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 3,595 מ"מ/1,595 מ"מ/1,480 מ"מ
בסיס גלגלים 2,385 מ"מ
צמיגים 165/60 R14
משקל 1020 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 23.8 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 16.7 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) אין
בטיחות 6 כריות אוויר EBD + ABS + DSC + TSC + BAS

קיה פיקנטו 1.0 ידנית:

 

קיה פיקנטו 1.2 אוטו' EX:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (37)

  • אריק

    קניתי לפני חודשיים פיקנטו ידנית . מילאתי את מיכל הדלק עד הסוף במטרה להגיע סופסופ לעובדות במה שנוגע לצריכת דלק . הנהיגה שלי ממוקדת חיסכון - האצה עדינה , סל"ד נמוך (2000-2500) , גלישה לרמזורים אדומים , וללא מזגן . הנסיעות היו בערך חצי עירוני וחצי בינעירוני . ללא מיטען וכמעט תמיד לבד. אני שוקל 63 ק"ג . כך נסעתי 490 ק"מ עד שנדלקה נורית אזהרה לדלק . מלאתי שוב את המיכל עד הסוף . 32 ליטר . תוצאה - קצת יותר מ 15 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת .

    כתובת URL מקוצרת:
  • נהג וותיק

    50% מהזמן אני בפקקים באיילון<br />50% כשאין פקקים באיילון.<br />נוסע רק בעיר תל אביב ןעד כה עשיתי 1,000 קמ'<br />במדידה האחרונה יצא לי 11 קילומטרים לליטר.<br />אין לי מושג אם זה טוב או רע, תשפטו בעצמכם.<br />מאוד מרוצה מהפיקנטו שרכשתי.

    כתובת URL מקוצרת:
  • יקי

    כל מי שלא עושה עם הפיקנטו הידנית לפחות 1/15 פשוט לא יודע לנהוג, ולא מפנים על מה הוא נוהג. כולכם זקוקים לקורס נהיגה נכונה ויעילה. עאלק רכב 1.0 ליטר 1/10.. אני אישית עשיתי על חצי מיכל 400 ק"מ עם פיקנטו ידנית בנסיעה שרובה אומנם הייתה מחוץ לעיר, אך לא תדלקתי. להערכתי היה נכנס בערך 19-18 ליטר.

    כתובת URL מקוצרת:
  • גל

    אכן פיקנטו ידנית רק בעיר אוכלת גם אצלי 1 ל10

    כתובת URL מקוצרת:
  • יושי ר

    לאחותי יש פיקנטו אוטו' והיא עושה הממוצע 17.1 ק"מ לליטר, אז עם ידנית להגיע ל-11 ק"מ לליטר? זה בטח רק בעיר, ועם הרבה גז ברקס

    כתובת URL מקוצרת:
  • רועי

    יש לי פיקנטו ידנית והיא צורכת ממוצע 1/11 ולא כל הסיפורים וההשליות שרשומים כאן.<br />דרך אגב ישנם שלושה נהגים עיקריים על הרכב ולכולם אותה צריכה .<br />בקיצור אכזבה לא היה שוה להמתין את החודשיים מעבר למה שהובטח לי בשביל לקבל את הרכב.<br />מי שעדיין לא קנה תחשבו טוב

    כתובת URL מקוצרת:
  • שני

    כל מי שרוצה למכור את הידנית שישאיר מס טלפון. תודה!

    כתובת URL מקוצרת:
  • נחום

    לאחר שעשיתי מה שבקשו ממני.להביא 3 חשבוניות תדלוק עם מונה לפני ואחרי,הממוצע יצא 12.7 ק|ל.האם זה סביר.לא ענה אך לאחר בדיקה עם החברה והיבואן המצב ישתפר לאחר 5000 ק"מ ואם לא ישתפר תחזור ואנו מבטיחים לטפל ולבדוק אם ישנה בעיה נטפל בה במסגרת האחריות.עד פה לכל המתלבטים למיניהם.

    כתובת URL מקוצרת:
  • שי

    לא מעט תגובות על צריכת הדלק, אני כבר לא יודע..<br />אני רק רוצה לומר לכולכם שעשיתי נסיעת מבחן על הדגם הידני, ויש הבדל גדול בביצועים בין אם המזגן דולק או כבוי, מה שגרם לי לתת לחיצה יותר נדיבה על הדוושה על מנת לספק קצב נסיעה סביר+ (נסעתי 3 דקות בלי מזגן ושאר הנסיעה עם). נתוני היצ**** על הצריכה נמדדים במעבדה על משטח מפולס ובלי מזגן. כל המשמיצים שערערו לי ולהרבה את ההחלטה לרכוש, פשוט תבדקו מה קורה בלי מזגן. כנראה שאני אחכה עד סוף השנה גם כך, עם כל הזמני המתנה האלה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • אריאל

    לכל מי שחושב לקנות קיה. הקיה שלנו ידנית ועושה 1:13 כאשר ביצעתי לרוב נסיעות בכביש 6.

    כתובת URL מקוצרת:
  • נחום

    אני לא יודע מי אתה .האם אתה מדבר מתוך ידע ומקצועיות או שאתה אחד מהחברה שמנסה להרגיע את הלהבה שקמה בקרב הקונים.כי פה יש מגוון רחב עם מספר ק"מ שונה מאחד לשני וכולם ממורמרים.

    כתובת URL מקוצרת:
  • נחום

    אני מבקש ממך וכן מעוד קונים אשר רכשו את הפיקנטו אנא צלצלו אלי למס 0524828440 בואו נתאחד ונקים גוף יצוגי ונתבע את החברה על הולכת שולל והונאה .אנו רכשנו רכב זה אך ורק בגלל חסכון בדלק שהחברה יצאה בפרסומים והכרזות על חסכון אדיר.בפועל יכלתי לקנות בסכום זה רכב משפחתי מיד שניה ושיצרוך לי אותו הדבר כמו הפיקנטו.ממתין לקשר מכם נחום מחדרה.

    כתובת URL מקוצרת:
  • מוטי

    זה נשמע רציני ואני מסכים עם מי שכתב כאן על השחיקה היותר מוגברת במנוע חדש, 5 אלף ק"מ זה אולי קצת מוגזם אך בהחלט הגיוני, אפשרי גם אחרי 3000 ק"מ לראות תוצאות יותר טובות. אין לי ספק שניתן להגיע לפחות ל1:18 ביום יום.

    כתובת URL מקוצרת:
  • לאה

    גם אני רכשתי קיה פיקנטו מנוע 1000 והצריכה שלו רחוקה מהפרסום שלהם, אצלי עושה כ 1/13 פניתי לסוכן הוא אמר שאנחנו לא נוהגם נכון עם הרכב ועשה איתנו סיבוב ואכן התפלא , על הצריכה הגבוהה יחסית לפירסום הוא בדק את הנושא עם השירות ולדבריו רק לאחר הרצה של כ5000 ק"מ נראה תוצאות . האם זה נשמע רצינ?

    כתובת URL מקוצרת:
  • ליאור

    רכב חדש עם מנוע זעיר וחדיש צורך יותר דלק מסוזוקי בלנו 2002 שלי, חיפה-חדרה כמעט כל יום 1:14 עם מזגן. אנשים משהו לא תקין אצלכם.. בראש..

    כתובת URL מקוצרת:
  • בני

    יש לי חבר שקנה לפני שנה SX4 סוזוקי, בהתחלה היא צרכה 1:12. עכשיו לאחר טיפול ראשון היא צורכת מחוץ לעיר 1:15 בפועל, 95% מהנסיעות שלו מחוץ לעיר.. הוא אמר שלאחרונה הוא עשה בלי בעיה 650 ק"מ על מיכל כאשר הוא לא הגיע למצב שנדלקה לו הנורה והמיכל שם 50 ליטר. כל רכב זה שונה, אבל בקשר לפיקנטו אין לי ספק שניתן להגיע איתה לפחות ל1:22 מחוץ לעיר לאחר נתון היצ**** אומר 1:27. אפילו בכתבה כאן יצא לבוחנים צריכה 1:13 הכי גרוע ועוד בפקקים, רמזורים ואין ספור האצות. אם העניין לא משתפר לאחר 3-4 חודשים אז אולי יש בעיה ספציפית ברכב.

    כתובת URL מקוצרת:
  • נחום

    אם אתה קורא את התגובות אנא צור עימי קשר למ"ס 0524828440 .הייתי רוצה מאד אם תקדיש מזמנך ותלמד אותי כיצד לנהוג ברכב בכדי להגיע לצריכת דלק חסכונית כמוך או כמו אדון פיני שעלה על כולם ועוד עם האוטומט.

    כתובת URL מקוצרת:
  • נחום

    אני יודע כמה צרך לי מראשון לחדרה וזה 112 .הייתי מאוד רוצה שאדון בוחן **** אלקובי יצור קשר איתי.ויעשה נסיעת מבחן ברכב שלי,ואז נראה מי צודק.ואם הוא יוכיח לי צריכה יותר טובה ממה שצרך לי אשמח מאוד ללמד איך הוא עשה זאת.

    כתובת URL מקוצרת:
הצג תגובות נוספות