קיה ריו החדשה – נהיגה ראשונה (השקה)

קיה ריו החדשה, מציעה חבילה נכונה ואטרקטיבית עבור כל סוג של צרכן וברמת הגימור EX, היא כבר ניצבת בטופ של הקטגוריה.

קיה ריו החדשה - אירופאית

טלקאר, השיקה היום (ב') את קיה ריו החדשה בישראל, ללא ספק המכונית החשובה ביותר של טלקאר השנה ואחת החשובות בכלל בישראל. בטלקאר, שואפים למכור השנה כ-5,000 יחידות מהדגם החדש. את הריו היוצאת,למרות שנמכרה היטב ובמספרים גדולים לשוק המוסדי, אין טעם להזכיר כאן, שכן עם הריו החדשה מדובר בקפיצה של שתי דורות קדימה בכל הקשור לאיכות כוללת, מנועים, אבזור וכמובן עיצוב. (מבחן מלא לדגם הידני יפורסם מחר).

לייעוץ חינם ברכישת רכב חדש ומשומש: התקשרו ל-03-9058081 או השאירו פרטים כאן ונחזור אליכם בהקדם.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

יש לא מעט מה לספר על הריו החדשה, אך את הפרטים המלאים נספר לכם במבחן הדרכים המלא על הגרסה הידנית (יפורסם מחר) ובהמשך גם על הגרסאות האחרות. אם נודה בדבר, כרגע אתם יותר מעוניינים לשמוע איך המכונית באופן כללי ובעיקר הגרסה הידנית שהיא מתומחרת טוב ומציעה חבילה הוגנת ותחרותית במיוחד. רק נרמוז לכם שהריו החדשה, במיוחד ברמת גימור EX, ללא ספק מתחרה על ראשות הסגמנט ובמחירה, אולי גם קוטפת אותו, אך לכך נמתין למבחן משווה שיגיע בקרוב.

 

אז לפני שנצא לכיוון ערד עם גרסת ה-1.4 אוטו EX ונחזור עם גרסת 1.2 ידנית LX, נזכיר שקיה ריו החדשה, משווקת בישראל בשתי רמות גימור:LX הבסיסית ו-EX הגבוהה, בשתי תצורות מרכב, סדאן 4 דלתות והאצ'בק 5 דלתות וכן עם שלושה מנועים 1.25 ליטר 85 כ"ס (רק LX ורק ידני), 1.4 ליטר 109 כ"ס עם תיבת 4 הילוכים אוטו' בלבד וכן גרסת דיזל 1.4CDRi עם 90 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית בדגם האצ'בק LX בלבד.

 

רשמית מחירים (מפרט מלא מצורף) ונצא לדרך:

קיה ריו 2012 החדשה מחירים:

קיה ריו 1.2 האצ'בק LX ידני: 81,900 ש"ח.

קיה ריו 1.4 סדאן LX אוטו: 106,900 ש"ח.

קיה ריו 1.4 סדאן EX אוטו: 108,000 ש"ח.

קיה ריו 1.4 האצ'בק LX אוטו: 99,900 ש"ח.

קיה ריו 1.4 האצ'בק EX אוטו: 101,900 ש"ח.

קיה ריו 1.4 דיזל האצ'בק LX ידני: 113,900 ש”ח.

 

 

קיה ריו החדשה - עיצוב:

קיה מציעה את הריו החדשה בגרסת האצ'בק חמש דלתות ובגרסת סדאן 4 דלתות. הריו החדשה אולי לא סופר מעוצבת כמו הספורטאז', אך היא מכונית נאה למדי ובעיקר הרמונית מאוד בעיצובה, בין אם בדגם החמש דלתות או בדגם הארבע דלתות שלא נראה כמו האצ'בק עם “תחת”. הריו החדשה אמנם מוגדרת כסופרמיני, אך היא מכונית גדולה הן במראה, הן במרווח והן בדרך ההתנהלות שלה.

 

רמות הגימור נבדלות במספר פרטים חיצוניים, עליהם תוכלו לקרוא במפרט המלאה.

 

קיה ריו 2012 החדשה – 1.4 האצ'בק חמש דלתות אוטו' EX:

קיה ריו 5 דלתות - עיצוב אירופאי ותא נוסעים איכותי ברמת האבזור הגבוהה

הדגם הראשון בו זכיתי לנהוג בהשקה, הוא דגם האצ'בק 1.4 אוטו' ברמת גימורEX, שבקיה מיעדים אותו בעיקר לשוק הפרטי והוא ללא ספק הדגם המשתלם ביותר בהיצע של הריו גם מול המתחרות הישירות.

 

תא הנוסעים:

תא הנוסעים של הריו ברמת הגימור EX, הוא תא נוסעים השמור לטובות ביותר בקטגוריה. הוא מרגיש מרווח במיוחד, אוורירי, עם תחושה שנוהגים בתוך הרכב ולא על הרכב כמו בחלק מדגמי הסופרמיני, אך זאת לא על חשבון הראות החוצה, שהיא טובה למדי גם בזכות שני חלונות בקורות A, כך שבתנועה עירונית יהיה קל לתמרן עם הריו, למרות שצריך להודות שעיצוב הגג המשתפל גובה בכל זאת מחיר קל על חשבון שדה הראיה, בעיקר לאחור.

 

עיצוב תא הנוסעים, הוא לא רק מוצלח ונאה, אלא חכם ותורם רבות לתחושת המרווח, שהיא ללא תחרות בקטגוריה, זאת בעיקר בזכות השמשה הקדמית השלוחה הרחק לפנים והדשבורד הבנוי בקו ישר לכל רוחב המכונית, מה שמסייע רבות לתחושת המרווח ותחושת המכונית הגדולה והבוגרת של הריו החדשה.

 

תא נוסעים מעוצב עם הנדסת אנוש מוצלחתהנדסת האנוש, כרגיל בקיה, טובה מאוד וקל להתמצא בין הפקדים השונים הפזורים בתא הנוסעים, עם הפרדה ברורה בין מערכת השמע המקורית (באיכות סבירה למדי) לבין בקרת האקלים (המקפיאה). לוח המחוונים, גדול וברור, קריא ביום ועוד יותר בלילה ולא מוסתר ע"י ההגה בשום תנוחת נהיגה. המושבים עצמם, נוחים למדי, לא מרגישים זולים (אין הבדל בין רמות הגימור) ומספקים תמיכה טובה לגב התחתון.

 

גם מבחינת פרקטיקה יש את כל מה שצריך עם שני מחזיקי כוסות מלפנים וארבע מחזיקי בקבוקים בדלתות (2 מלפנים 1.5 ליטר 2 מאחור 0.5 ליטר), משענת מרכזית מתכוונת עם תא אחסון (רק ב-EX) ומקום אחסון פתוח לסלולרי ולכל הדברים הקטנים שאנחנו רוצים אותם נגישים. ישנו שקע מרובע בדשבורד מימין למערכת השמע, שמיועד לפי הפרוספקט לתמונה של יקיריכם. מיותר או לא? תחליטו אתם. איכות ההרכבה מהתרשמות כללית, טובה מאוד.

 

ברמת הגימור EX, ישנו אבזור רב הכולל בין היתר: חלון גג נפתח, קישורית BT עם שליטה מההגה וסטרימינג של מוזיקה מהסלולרי, חיישני אורות וגשם, שליטה מלאה מההגה על מערכת השמע, מחשב הדרך והטלפון הסלולרי.

 

רמת הגימור EX, נבדלת מרמת הגימור LX גם באיכות החומרים בתא הנוסעים. ברמת הגימור EX, חלקו המרכזי של הדשבורד בנוי פלסטיק רך למגע ונאה ואיכותי למראה וגם בדלתות, תמצאו דיפון דמוי עור, רך ונעים למגע. רכב המבחן הגיע בשחור מלא, אך בדגמים האוטומטיים , ניתן יהיה לבחור בתא נוסעים עם שני גוונים, שחור וחום/קרם בהיר, שללא ספק יעלו את התחושה בתא הנוסעים מדרגה נוספת.

 

המרווח מאחור, טוב יחסית לקטגוריה. לא מרווח כמו משפחתית אולי, אך יש מקום מספק ונוח גם מאחורי נהג גבוהה, הן לברכיים והן לראש וכפות הרגליים. רק נקודה אחת נוריד לריו על התחושה המעט סגורה במושב האחורי בשל קו החלונות הצר מאחור. תא המטען גדול ועמוק, נוח להעמסה (פחות לפריקה) ויכול לספק צרכים של משפחה צעירה בקלות. אין ספק שהריו החדשה, מרגישה כמו מכונית גדולה בכל המובנים, הן בתחושה בתא הנוסעים והן על הכביש.

 

 

מנוע ותיבת הילוכים:

אז לערד כאמור, הדרמנו בגרסת ה-1.4 אוטו' EX, לה 109 כ"ס ותיבת 4 הילוכים אוטומטית. לפרץ של כוח לא ציפיתי וגם לא קיבלתי, אך קצב התקדמות יותר ממשביע רצון עבור הנהג הממוצע בהחלט יש כאן. להתנהלות יום יומית זה מספיק בהחלט, חיסרון הכוח יורגש בעיקר בעליות ארוכות ובעקיפות שכן גרסה זו מאיצה מ-80 ל-120 קמ"ש בכ-15-16 שניות, איטי למדי ומצריך עקיפות מחושבות.

 

בשיוט על הכביש המהיר, המנוע שקט ולא נשמע כלל ורק בהאצות הוא משמיע קולו, אך אז זה נשמע מעודן יחסית, הרבה יותר מעודן ממה שהורגלו בחלק מהדגמים האחרים של קיה. בידוד הרעשים לא מצוין, אך הוא טוב יחסית לקטגוריה, למרות רעשי רוח מכיוון המראות בהחלט נשמעים. קיצוני? ממש לא.

 

אם התרגלנו לא פעם למתלים על הצד הקשיח בדגמי קיה השונים, אז גם כאן זה המקרה, אך אין ספק, שהריו החדשה היא מכונית נוחה, אפילו נוחה למדי והיא יודעת לטפל ברוב סוגי השיבושים באופן שלא מטריד את הנוסעים. על כבישים סוללים היטב, נוחות הנסיעה כבר ממש טובה. לאותה נוחות, תוסיפו היגוי בעל משקל טוב, קצת מתקשר, מהיר ומדויק יחסית וקיבלתם מכונית שלא תהיה לכם כל בעיה לנהוג בה שעות ברציפות.

 

התנהגות הכביש, לא נבדקה במלואה, אך אפשר לספר על רמת אחיזה גבוהה והתנהגות מאוזנת וצפויה, בדיוק מה שהרוכש הממוצע צריך ומחפש. היציבות הכיוונית במהירויות גבוהות טובה ואין כל בעיה לנהוג ברציפות במהירויות גבוהות למדי.

 

צריכת הדלק עמדה על 11.5 ק"מ לליטר, עם נהיגה רגוע וחסכונית כמובן שאפשר להשיג יותר.

 

קיה ריו 2012 החדשה – 1.2 האצ'בק חמש דלתות ידנית LX.

גרסת הסדאן לא פחות נאה מהחמש דלתות

בערד, חיקתה לנו "כהפתעה”, הגרסאות הידניות והמוזלות של הריו, עם מנוע 1.2 ליטר 85 כ"ס ותיבת הילוכים ידנית. מנוע זה נמכר רק עם תיבה ידנית ורק בגרסת האצ'בק LX.

אין ספק שרמת הגימור הבסיסית LX, חסרה את הדברים ההופכים את רמת הגימור EX, למכונית מאוד נעימה ובוגרת, אך מצד שני היא לא מרגישה זולה. חיצונית היא נעדרת תאורת LED מלפנים ומאחור, חלון גג, מאותתים במראות הצד והיא מוצעת עם חישוקי פלדה וצמיגי 185/65R15 במקום החישוקים הקלים 195/55R16 של ה-EX.

 

תא הנוסעים חסר משענת מרכזית, דיפון רך לדשבורד ולדלתות. גם האבזור שונה כמובן ללא בקרת אקלים, ללא BT וללא חיישני אורות וגשם. כמובן, שנוספת דוושה שלישית ותיבת הילוכים ידנית.

 

למרות הצמיגים הירוקים והמידות השונות, אין הבדל של ממש בכל הקשור בנוחות והתנהגות הכביש. ההבדל העיקרי הוא כמובן ביחידת ההנעה, שלמרות נחיתות ההספק מפתיעה לטובה ומרגישה נמרצת יותר מהגרסה האוטומטית כמובן גם בזכות התיבה הידנית.

 

דוושת הקלאץ' רכה במיוחד (קצת מידי לטעמי) ומוט ההילוכים אמנם עשוי פלסטיק זול, אך מרגיש מוצק ופעולתו קצרה ומדויקת. למה כל השאר לא עושים את אותו הדבר? זול, זה אומר שזה לא צריך להיות מלוטש. יחסי העברה ארוכים למדי, 130 קמ"ש ב-3,500 סל"ד והילוך שני נמשך בקלות ל-100 קמ"ש.

 

למרות יחסי העברה ארוכים, בנסיעה רגועה אין צורך למשוך הילוכים וניתן לקבל קצב תנועה סביר שלא ישאיר אתכם מאחור. כאשר כן רוצים לקבל קצב נסיעה נמרץ, כן צריך למשוך הילוכים והמנוע עושה זאת ללא כל תלונה כאשר עיקר אונו נמצא מעל ל-4,000 סל"ד, שם הוא מושך בנמרצות עד לקו האדום. אז המונע גם ישמיע קולו, אך שוב אין כאן רעש מתכתי צורם אלא מנוע מודרני בפעולה, בהחלט שיפור משמעותי של שני המנועים האלו. בשיוט, המנוע שקט ולא מורגש, כך שלמרות שמדובר בגרסה זולה, אין שום רכיב בריו הידנית שדואג להזכיר לך שרכשת גרסת בסיס.

 

בהתנהלות יום יומית, אין ספק שגרסה זו מוצלחת מאוד ותספק כל רוכש, שכמובן צריך לזכור שבכל זאת מדובר במנוע 85 כ"ס בלבד, שכן כמו אחיו הגדול, הוא ירגיש חלש בעליות, אך מצליח לשמור על מומנטם ובעקיפות, הוא דורש להמתין כ-13 שניות בכדי להאיץ מ-80 ל-120 קמ"ש.

 

צריכת הדלק שתימדד כמו שצריך במבחן המלא, עמדה בנסיעה רגוע (יחסית) בינעירונית של כמה עשרות קילומטרים על 14.2 ק"מ לליטר.

 

את הסיכום המלא, נכתוב במבחן הדרכים המלא לגרסה הידנית שיפורסם מחר. אך עד אז, נדמה שלקיה יש שוב סוג של קלף מנצח המספק תמהיל נכון של אבזור, מרווח, איכות, מנועים נעימים לשימוש ולא פחות חשוב, גם מעטפת נאה ומודרנית למראה ותמחור תחרותי. אין בי ספק, שישנם כמה יבואנים שצריכים עכשיו לגרד בראש טוב טוב ולשאול "מה עושים עם הצרה החדשה הזו?” זה אולי לא אומר שהיא תהיה הסופרמיני הנמכרת בישראל, אך היא בהחלט מתמודדת יותר מראויה לתואר הזה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
הוספת תגובה

תגובות (1)

  • חיים

    קניתי את דגם ה EX סדאן . רכב מפנק נוח ומלא באיבזור. תא מטען ענק העגלת תינוק נבלעת בתוכו. הרכב מאוד יציב בנסיעה והמנוע שקט להפליא. בקיצור מאוד מומלץ . וקיה ביחס לשאר החברות גם גמישים במחיר ונותנים הנחה מכובדת.

    כתובת URL מקוצרת: