טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR - מכונית ראלי לכביש.
טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR - מכונית ראלי לכביש.

טויוטה יאריס GR היא הסופרמיני הקיצונית ביותר, מכונית ראלי לכביש עם מנוע 1.6 טורבו 272 כ"ס, תיבת הילוכים ידנית, הנעה כפולה ומשקל נמוך.

 

טויוטה חשפה בסאלון של טוקיו את אחת המכוניות המסקרנות ביותר של השנה: טויוטה יאריס GR שהיא גרסת ביצועים ייחודית ליאריס החדשה, מכונית עם גנים וטכנולוגיה שמקורם במרוצי הראלי שהובאו למכונית כביש. על פיתוח המכונית אחראית חטיבת המרוצים של טויוטה, GAZOO Racing. ביפן לפחות, מחיר הדגם יחל מ-$36,149 כאשר בשלב ההשקה יוצעו שתי מהדורות מיוחדות.

היאריס GR היא לא עוד הוט האצ' קטנה המסתפקת, פחות או יותר, במנוע חזק, מערכת בלימה משופרת ובמתלים בכיול ספורטיבי יותר, אלא היא מכונית ספורט טהורה בה בכל תחום כמעט נעשתה אופטימיזציה בין ביצועים, משקל ומעל הכל, הנאה מנהיגה. כך לדוגמה בכדי לחסוך משקל, טויוטה פיתחה עבור הדגם מערכת הנעה כפולה פשוטה וקלת משקל (GR-FOUR) המאפשרת לנהג בחירה מבין שלושה יחסי העברה קבועים: יחס רגיל של 60:40 לטובת הציר הקדמי, יחס ספורטיבי של 30:70 לטובת הציר האחורי ויחס של 50:50 לנהיגת מסלול. באופן תיאורטי, המערכת מאפשרת העברה של עד 100% מהמומנט לציר הקדמי או האחורי, כך שבכל מצב העברה בו הנהג בחר, המערכת תאזן אוטומטית את המומנט בהתאם למצב האחיזה ואופי הנהיגה של הנהג.

 

טויוטה יאריס GR
יאריס GR - מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו.

גם המנוע שבחזית נבחר משיקולי משקל. עבור הדגם טויוטה פיתחה מנוע 1.6 ליטר שלושה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 272 כ"ס (261 כ"ס DIN) ומומנט מרבי של 36.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבת 6 הילוכים ידנית בלבד ועל משקל עצמי של 1280 ק"ג, זה מספיק לפי טויוטה לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-5.5 שניות" ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 230 קמ"ש. 

 

טויוטה יאריס GR תא הנוסעים
טויוטה יאריס GR.

האיריס GR מבוססת אמנם על היאריס 2020 החדשה אך היא זכתה לאינספור שינויים לעומת הדגם הרגיל, זה כולל מפסק סרנים רחב יותר, שילוב של פלטפורמת GA-B של האיריס בחזית עם מבנה פלטפורמת GA-C של הקורולה מאחור בכדי להחליף את המתלה האחורי במתלה עצמות עצה כפולות המאפשר הנעה כפולה, דחיפת המנוע אל מאחורי הציר הקדמי והתקנה של המצבר 12V בתא המטען לטובת חלוקת משקל אופטימלית ועוד.

 

טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR.

ליאריס GR עיצוב שלוש דלתות ייחודי, עם גג הנמוך ב-91 מ"מ מזה של היאריס הרגילה, וגם כאן טיוטה דאגה לשמור על משקל נמוך באמצעות שימוש בחלקי מרכב שונים מאלומיניום, עבור מכסה המנוע, הדלתות ודלת תא המטען, וגג עשוי מקרבון חזק וקל משקל. מהנדסי החברה הוסיפו חיזוקי שלדה שונים באזור המתלים, דבר המאפשר לתכנן את המתלים באופן חד יותר לטובת ניהוג והתנהגות מדויקת יותר.

בפינות הרכב נמצא מערכת בלימה משודרגת עם צלחות בקוטר 356 מ"מ מלפנים וקליפרים עם 4 בוכנות ו-297 מ"מ וקליפרים עם 2 בוכנות מאחור. לקוחות הדגם יוכלו להוסיף את חבילת המסלול הכוללת תוספת של דיפרנציאל מוגבל החלקה מסוג טורסן גם לגלגל הקדמיים, כיול אגרסיבי יותר למתלים וחישוקי "18 שחורים של BBS עם צמיגי מישלין Pilot Sport 4s במידות של 225/40R18 במקום חישוקי "18 פשוטים יותר (Cast) עם צמיגי Dunlop SP Sport MAXX 050.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.