2019 סקודה סופרב החדשה
ליטוש לדגם משובח.
2019 סקודה סופרב החדשה
ליטוש לדגם משובח.

הסופרב המחודשת מלטשת את הנוסחה המוצלחת של הדגם הנוכחי ומוסיפה הנעה היברידית פלאג-אין עם טווח של 55 ק"מ ומערכת נהיגה סמי-אוטונומיות.

 

לאחר שחשפה את הסופרב 2019 המחודשת בסוף חודש מאי האחרון, סקודה מוכנה כעת להתחיל בשיווק הדגם באירופה שיגיע אלינו לקראת סוף 2019. מתיחת הפנים לדור השלישי של הסופרב כוללת עיצוב חיצוני מעודכן, שדרוג תא הנוסעים עם מולטימדיה חדשה ואופציות חדשות לגימור, תוספת של מערכת הנעה היברידית פלאג-אין ומנוע דיזל חדש וכן תוספת של מערכות בטיחות מתקדמות ומערכות נהיגה סמי-אוטונומיות.

לסופרב היוצאת עיצוב מוצלח למדי שהיווה את אחת מנקודות החוזקה של הדגם, לכן עם מתיחת הפנים סקודה לא ביצעה שינוי דרמטי בתחום זה אלא רק העניקה לסופרב זריקת רענון קלה. בחזית נמצא גריל מעודכן ורחב יותר הנמתח כעת בין הפנסים הראשיים, פנסי חזית מעודכנים הכוללים תאורת LED כסטנדרט ועיצוב מעודכן לתחתית הפגוש הקדמי הכולל פס תאורת LED כפנסי הערפל. כאופציה, לראשונה בסקודה, לקוחות הדגם יוכלו לשדרג לתאורת LED Matrix אדפטיבית מתקדמת, עם תאורת מחוונים דינמית ואנימציית תאורה בכל פתיחה/סגירה של הרכב. לוח מחוונים דיגיטלי מוצע בדגם כאופציה, סטנדרט ברמת הגימור L&K.

 

2019 סקודה סופרב החדשה
ליטוש לעיצוב החיצוני ויחידות תאורה מודרניות יותר.

מאחור נמצא עדכון ליחידות התאורה (LED) ובמקום סמל סקודה על דלת תא המטען נמצא כעת את הכיתוב "SKODA" בגדול. את סופרב המחודשת סקודה מציעה עם מבחר של 19 חישוקי סגסוגת במידות של "16 עד "19, כולל שמונה חישוקים ("18 או "19) בעיצובים חדשים.

 

גם בתא הנוסעים של הסופרב המחודשת לא נמצא שינויים דרמטיים במיוחד. את האווירה בתא הנוסעים סקודה שדרגה באמצעות תוספת כרום במקומות שונים, ידיות הדלתות לדוגמה, תאורת אווירה משודרגת, ריפודים משודרגים לרמות הגימור הבסיסיות אמבישן וסטייל ועוד. המפתח החכם (KESSY) שודרג ומאפשר כעת פתיחה ראשונה של כל אחת מדלתות הרכב, ברמת הגימור L&K הבכירה ניתן להוסיף גג אלקנטרה בשני צבעים (שחור או בז'). במרכז הדשבורד נמצא מערכת מולטימדיה עדכנית (MIB3) בגדלים של "8 או "9.2 עם SIM מובנה לחיבור קבוע לרשת, נקודה חמה WiFi לנוסעי הרכב וכן הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי ומערכת שמע מבית CANTON מוצעת כסטנדרט ברמת הגימור הגבוהה (ואופציה בנמוכות).

 

2019 סקודה סופרב החדשה תא הנוסעים
מולטימדיה חדשה ואופציה ללוח מחוונים דיגיטלי.

גם בתא הנוסעים המשודרג נוכל למצוא מגוונים פטנטים שימושיים כגון משטח טעינה אלחוטי (רחב יותר כעת), שקע 220V במושב האחורי, אחסון למטריה בדלת הנהג, פתיחת דלת תא המטען ללא מגע, וו גרירה נשלף ועוד.

 

מנועים, ביצועים וצריכת דלק:

החידוש העיקרי שהסופרב המחודשת מציגה בתחום ההנעה הוא כמובן מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין החדשה, חידוש נוסף בתחום זה הוא מנוע 2.0 ליטר דיזל 150 כ"ס חדש מסדרת מנועי EVO העדכניים של קבוצת פולקסווגן ומנוע 2.0TSI המחליף את מנוע ה-1.8TSI ששיווקו כבר הופסק. כל מנועי הבנזין מצוידים כעת במסנן חלקיקים ומשודכים לתיבת 7 הילוכים DSG - מצמד יבש בדגם 1.5TSI ורטוב בשאר.

 

2019 סקודה סופרב החדשה
מנועי בנזין מעודכנים עם מסנן חלקיקים.

מנועי בנזין:

1.5TSI EVO: מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק מרבי של 150 כ”ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,300-3,500 סל"ד. עם תיבת 7 הילוכים DSG זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.2 שניות, מהירות מרבית של 219 קמ"ש. צריכת הדלק בדגם זה עדיין נבחנת.

 

2.0TSI: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 190 כ"ס בין 4,200-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ בין 1,500-4,100 סל"ד. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות, מהירות מרבית של 240 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 16.4 ק"מ לליטר בתקן NDEC או 15.1-12.5 ק"מ לליטר בתקן WLTP (תלוי במידת הצמיגים והאבזור).

 

2.0TSI 4X4: מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק מרבי של 272 כ"ס בין 5,500-6,500 סל"ד ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ בין 2,000-5,400 סל"ד. עם מנוע זה, המצויד בהנעה כפולה כסטנדרט, לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 14.3 ק"מ לליטר בתקן NDEC או 12.5-10.7 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

נתוני הביצועים טובים קצת פחות מאלו של הדגם היוצא, תוצאה של מסנן החלקיקים שנוסף והצורך לעמוד בתקנות זיהום עדכניות יותר.

 

2019 סקודה סופרב החדשה
מנוע 2.0TDI EVO חדש.

מנועי דיזל:

1.6TDI: מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 120 כ”ס ומומנט מרבי של 25.5 קג”מ. מנעו זה משודך לתיבת 7 הילוכים DSG והוא מספק בדגם נתון תאוצה 0-100 קמ”ש של 11.1 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ”ש וצריכת דלק משולבת של 23.8 ק”מ לליטר בתקן NDEC.

 

2.0TDI EVO: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 150 כ”ס ומומנט מרבי של 36.7 קג”מ (ידני: 34.6 קג”מ). עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.1 שניות ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. נתון צריכת הדלק עדיין לא נקבע לדגם זה.

 

2.0TDI 190: מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל בהספק מרבי של 190 כ”ס ומומנט מרבי של 40.8 קג”מ. מנוע זה משודך להנעה קדמית או כפולה 4X4 ולתיבת 7 הילוכים DSG, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ”ש של 8.3 שניות (8.0 שניות בדגם 4X4), למהירות מרבית של 240 קמ”ש (232 קמ”ש בדגם 4X4) ולצריכת דלק משולבת של 22.7 ק"מ לליטר (20.8 ק"מ לליטר בדגם 4X4) בתקן NDEC או 19.2-15.6 ק"מ לליטר בתקן WLTP.

 

היברידי פלאג-אין:

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של הסופרב המחודשת נלקחה ישירות מהפאסאט GTE המחודשת. זו מערכת המשלבת מנוע 1.4TSI בהספק של 156 כ"ס למנוע חשמלי בהספק של 115 כ"ס, תיבת 6 הילוכים DSG כפולת מצמדים (DQ400E) וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13.0kWh. למערכת הספק כולל של 218 כ"ס ומומנט מרבי של 40.8 קג"מ.

 

סקודה סופרב היברידית פלאג-אין החדשה
לראשונה עם מערכת הנעה היברידית.

עם יחידת הנעה זו לסופרב פלאג-אין נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.7 שניות וטווח נסיעה חשמלי של 55 קמ"ש בתקן WLTP. נסיעה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית עד למהירות של 140 קמ"ש. טעינה של הסוללה ממטען ביתי דורשת המתנה של 3.5 שעות ולרשות הנהג אפליקציה לניהול הטעינה והתנעה מרחוק (כולל הפעלת בקרת האקלים) וכן שלושה מצבי הנעה לבחירה - ספורט, היברידי או חשמלי מלא.

 

סקודה סופרב ספורט ליין החדשה
סקודה סופרב ספורט ליין.

דגמי הספורט ליין נהנים מכיול ספורטיבי יותר למתלים (DCC) כולל הנמכת מרכב של 15 מ"מ. רמת הגימור הבכירה L&K מצוידת במערכת בולמים אדפטיבית DCC משודרגת המאפשרת להנמיך את המרכב ב-10 מ"מ במצב ספורט. מערכת הבלימה בסופרב המחודשת שודרגה ומתבססת על מגבר בלם אלקטרו-מכני ובכדי לשפר את כוח ההצמדה במהירויות גבוהות, סקודה הוסיפה כיסוי אווירודינמי למתלים מאחור.

 

2019 סקודה סופרב החדשה
שדרוג למערכות הבטיחות בדגם.

בטיחות:

אל שפע אבזור הנוחות והבטיחות של הדגם היוצא, סקודה המספר מערכות בטיחות מתקדמות חדשות. מערכת בקרת השיוט האדפטיבית שודרגה, היא פועלת בטווח מהירויות של 0-210 קמ"ש, ממשיכה בנסיעה לאחר עצירה (כאשר העצירה היא פחות מ-3 שניות), וכן עושה שימוש במצלמה הקדמית ובמערכת הניווט בכדי להתאים את מהירות הנסיעה לפני עיקולים בכביש או צמתים.

מערכת Emergency Assist החדשה (שתהיה זמינה מאמצע 2020) מסוגלת לזהות מצבי חירום בהם הנהג לא מגיב להתראות במשך זמן ממושך ולהביא את הרכב לעצירה בטוחה במסלול הימני בכביש רב מסלולי. מערכת Side Assist מרחיבה את מערכת ניטור שטח מת ומזהה רכב או דו גלגלים מתקרב ממרחק של עד 70 מטר לאחור. מערכת הבלימה האוטונומית Front Assist שודרגה והיא כוללת זיהוי מוקדם יותר של סכנה לדריסה של הולך רק ומספקת התראה מוקדמת יותר, כולל האטה של מהירות הנסיעה.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.