רוב הדגמים החדשים השיגו ציון מרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק, בהם הספורטאז' החדש, אופל אסטרה ורנו מגאן החדשות.

לקסוס RX החדש מבחן ריסוק NCAP
לקסוס RX החדש היה ממצטייני סבב מבחני הריסוק.

ארגון הבטיחות האירופאי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק האחרון והגדול ביותר לשנת 2015 שערך לדגמים: קיה ספורטאז' החדש, רנו מגאן החדשה, אופל אסטרה החדשה, יגואר XE ו-XF החדשות, מרצדס GLC, רנו טליסמן, ב.מ.וו X1 החדש, אינפיניטי Q30, מיני קלאבמן, קיה אופטימה החדשה, לקסוס RX החדש, ניסאן נבארה החדש, לנצ'יה אפסילון המחודשת ו-ב.מ.וו Z4.

 

למעט מיני קלאבמן, ניסאן נבארה, לנצ'יה אפסילון ו-ב.מ.וו Z4 (עם ציון מביך), כל הדגמים זכו בציון מלא של חמישה כוכבים. בארגון מציינים כי שנתיים בלבד לאחר שהחל להכליל בציון הכולל גם ציונים על מערכת בלימה אוטו' (לעיר ומחוץ לעיר), רוב היצרנים כיום מציעים את המערכות האלו כסטנדרט או לפחות כאופציה, מה שמוכיח שוב את חשיבותם של ארגוני בטיחות כדוגמת Euro NCAP בשיפור רמת הבטיחות של כל הרכב. החל משנה הבאה, הארגון יחל להוסיף למבחנים ציון על מערכות בלימה אוטו' הכוללות זיהוי הולכי רגל.

 

לנצ'יה אפסילון הוותיקה שהוצגה לאחרונה בדגם מחודש קלות, השיגה את הציון הנמוך ביותר השנה – 2 כוכבים בלבד עם 44% בלבד בהגנה על נוסעים בוגרים במושבים הקדמיים.

 

ב.מ.וו Z4 הוותיקה זכתה לציון של שלושה כוכבים בלבד, יש לציין שזה בעיקר בשל העדרן המוחלט של מערכות בטיחות מתקדמות כגון מערכת בלימה אוטו' לעיר. מני קלאבמן וניסאן נבארה זכו לארבעה כוכבים בלבד, במקרה של הקלאבמן זה בשל הגנה בינונית על ילדים במושבי בטיחות מאחור, הנבארה פשוט זכה בציונים בינונים בכל התחומים והוא לא מוצע כלל עם מערכת בלימה אוטו' לעיר, מה שבכל מקרה היה מונע מהדגם להשיג כוכב חמישי.

 

 טבלת תוצאות מבחני ריסוק EURO NCAP דצמבר 2015

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.