רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר חוזרים עם המקום הראשון הכללי בראלי.

מקום ראשון בראלי יוון לצוות פוינטר - הראל סגל ורז הימן

ראלי יוון 2013 הסתיים היום ואין ספק שהצוותים הישראלים שהתחרו נחלו הצלחה. רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר חוזרים עם המקום הראשון בזמן הכללי ובקטגוריית ה-T1, שי שפירא והראל גולסט לוקחים את המקום הראשון ב-T2 ורביעי בדרוג כללי. ניצן ועידו שקל מגיעים למקום השלישי בקטגוריה ובדרוג הכללי. כל הישראלים חוזרים עם פודיום וגביעים.

 

ראלי יוון, אחד מהאירועים בסבב הבלקן, הסתיים (יום שישי) עם הצלחה גדולה של הצוותים הישראליים. מאה אחוז מכל שבעת כלי הרכב, אופנועים ומכוניות, בעלי לוחית הזיהוי הצהובה/כסופה עברו את קו הסיום.

 

על קו הזינוק עמדו כ-130 אופנועים וטרקטורונים, 9 מכוניות מקטגוריית T1 ועוד 3 כלים ב-T2. הראלי עצמו בנוי בצורת כוכב. כל הצוותים שוכנו בעיירה ציורית על חוף הים בשם נפפקטוס. בכל יום יצאו הצוותים לשני מקטעים מדודים עם הפסקה באמצע למתן שרות ותיקונים. למרות שראלי יוון הוא אירוע יחסית צנוע שאינו מכיל קבוצות יצרן או את "אריות התחום”, הפעם הגיעו כמה כלים מעניינים ובנוסף לצלילי סימפוניית הצילינדרים התפתחה תחרות בחוד ה-T1.

 

 

את רשימת הישראלים הובילו צוות פוינטר, רז הימן והלל סגל – הצוות הישראלי הנצחי והבכיר, על גבי הרכב הצהוב מהעמק. עוד לפני האירוע יצאה הצהרה ברורה. לא עוד "נסתפק במקום על הפודיום ולא משנה איזה", הפעם הם אמרו במסיבת העיתונאים בפה מלא "מקום ראשון", לא פחות. אז בשלושת הימים הראשונים הם מילאו את השורה השנייה בטבלה. הם אמנם נדבקו למתחרה היווני על גבי הפאג'רו הלבן אך נשארו במרחק קבוע ממנו עם צמצום זמנים קל מסטייג' אחד לשני.

 

ביום החמישי המתחרה היווני עשה את הטעות, לא משהו מעולם התאונות או התקלות הטכניות המשביתות. פאנצ'ר קטן ורגיל עצר את הפאג'רו הלבן ובמקום להחליף את הגלגל בכמה דקות, נתקע הצוות עם מגבה נוזל שמן וחוסר יכולת להרים את הרכב ולהוציא את הגלגל. עשרים דקות ומרוץ שלם עלה להם הג'ק המנוזל ואל היום האחרון הם זינקו עם "אוברדראפט" של 11 דקות, המון זמן במונחים של סטייג' אחד בן פחות מ-100 קילומטרים ובעיקר שמולם ניצבים שועלים ותיקים ולמודי ניסיון מספיק כדי לא ליפול בדברים הקטנים ובטח לא בסוף. ביום האחרון, עקב הלחץ והרצון לסגור את הפער, זה רק היה עניין של זמן עד שהיווני יעשה טעות. זה הגיע במעבר צר, פגיעה בסלע שברה את הג'אנט האחורי וקברה את הסיכוי להגיע לפודיום הנכסף. הצוללת הצהובה שוב חוזרת הביתה עם גביע ולא סתם אחד, גם המקום הראשון בקטגוריית ה-T1 וגם הרכב המנצח באירוע כולו.

 

אי אפשר לסיים כתבה על ראלי בינלאומי כל כך מוצלח מבלי להזכיר את האנשים שעמדו מאחורי הקלעים ונתנו לצוותי המרוץ את השקט, טיפלו בלוגיסטיקה, סייעו בתיקון תקלות ובעיקר תמכו מוראלית. על הצד הטכני אמנו ויקו אסולין, אריה גולסט וקובי שייער. על הקשר עם הארץ והתפוצות, איריס סגל. על הסעת העיתונאים וסיוע בצילום, אורית ונטע שקל ונועה הימן.

 

צילום: אייל גונן

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.